טיול שבועיים באירלנד – 12 יום באירלנד

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

הקבוצה הזאת עזרה לנו לא מעט, אז אני מרגישה צורך להשיב מעט ולתאר בקצרה את הטיול שלנו באירלנד טיול שבועיים באירלנד – 12 יום באירלנד
נחתנו ביום שני בערך ב15.00 בצהריים, ולקחנו את הרכב ששכרנו בשדה התעופה. התחרטנו על כך לאחר מכן, כי בימים שני ושלישי ישנו בדבלין, והיה עדיף לשכור את הרכב בדבלין ביום רביעי בבוקר. לא כדאי להיכנס עם רכב למרכז דבלין, והתחבורה הציבורית בה מעולה.
המלון שישנו בו בדבלין היה grand canal, והוא מומלץ מכל הלב. מפנק. לקחנו שם חדר משפחתי וחדר דלוקס (זוג ושלושה ילדים בוגרים). בלילה הראשון יצאנו לסיור פאבים בדבלין. היה כיף. מומלץ מאוד. ובכלל לצאת לפאבים בכל מקום באירלנד זה כיף. המון מוזיקה, ובירה גינס טעימה ממש.
ביום שלישי טיילנו בדבלין בגשר פני ובחוד של אירלנד, בפארק במרכז העיר, צפינו במופעי רחוב, ונכנסנו לחנויות. הסתובבנו ברחובות, ובשל היותנו דתיים ושומרי כשרות אכלנו במסעדה טבעונית לא רעה במרכז העיר.
בבוקר יום רביעי נסענו לוויקלואו. שם טיילנו בגלנדלואו. מסלול יפהפה של 10 ק"מ, עם טיפוס לא כ"כ קל, אבל נוף עוצר נשימה. לקח לנו כשלוש שעות וחצי. אחר כך נסענו לטירה בקילקני. לא נכנסנו לטירה. אכלנו על מדשאות הטירה, והסתובבנו בקילקני היפה.
משם נסענו לישון בקורק, במעונות סטודנטים נחמדים (והזויים) שהזמנו מראש. דירה ענקית שיש בה ארבעה חדרי שינה, מטבח וסלון. לא נשארנו בקורק למחרת.
ביום חמישי נסענו לקילארני. שם הגענו לדירת אירוח מדהימה במלון rookery mews. בעלי המקום מקסימים. לשם הזמנו חבילה של 20 ק"ג אוכל כשר מבלגיה שחיכה לנו בדירה שלנו. התארגנו שם, אכלנו, ויצאנו לטבעת קרי. בטבעת קרי עצרנו בחוף קלס לרחצה בים, ובהמשך בעוד מספר מקומות תצפית. בעיקר בנקודה יפה שנקראת Ladie's view. באמצע מסלול טבעת קרי יצאנו מהטבעת לטבעת נוספת למקום שנקרא פיניאס ביי. חוף ים מקסים ממש (פרט לדולפין מת שנמצא שם על החוף).
ביום שישי יצאנו לגאפ אוף דנלואו. הברכיים שלי כאבו עוד מגלנדלואו, אז החלטנו ללכת על הדרך הקצת קלה יותר. הזמנו סירת מנוע שיצאה מרוס קאס(ט)ל (מקום יפה בפני עצמו. גם פארק וגם טירה), במשך קצת יותר משעה שטנו באגם מקסים וארוך מאוד עד למקום שבו הזמנו כרכרה עם סוסים, ובמשך עוד כשעה וחצי נסענו בכרכרה 10 ק"מ דרך פער דנלואו. ניתן לעשות זאת ברגל (אם היא לא ממש כואבת…). לפני שחזרנו לדירה שלנו, עברנו במפל טורק. 200 מטרים מהחניה ניתן כבר להגיע למפל, ומי שרוצה יכול ללכת ליד המפל במסלולים שונים קצרים וארוכים. שווה לעצור ולראות אותו. הוא גם חלק מטבעת קרי.
בשבת (דתיים. כבר כתבתי). נשארנו בקילארני. קילארני עיירה מקסימה ויפה. טיילנו בשבת ברגל לפארק הלאומי שם. נכנסנו אליו דרך פארק נוסף שנקרא בתים וגנים. מאוד יפה. שם ראינו עופרים שניתן ללטף אותם. בפארק הלאומי הלכנו לצידי נחל שהוביל לחופי אגם מאוד יפים. גם מרכז העיירה מקסים.
ביום ראשון נסענו לטבעת סלי הד. יום ראשון היה היום הראשון בטיול שלנו שהיה מעונן, והנוף הפך למעט קודר יותר. עד אז השמים היו כחולים והשמש זרחה. בטבעת סלי הד נסענו ועשינו עצירות קצרות בעיירות ובחופים יפים. ובמספר נקודות תצפית ממש יפות.
אחרי סלי הד, נסענו, בעזרת מעבורת לרכב, לצוקי מוהר. שם תפס אותנו טפטוף גשם קל, וזכינו לקבל פונצ'ו מניילון של צוקי מוהר. הגשם הפסיק די מהר. והנופים, גם שם, היו מדהימים. מומלץ. לא לוותר על הצוקים.
ישנו בגלוויי. צימר נעים עם מטבח, שיכולנו לבשל בו צ'יפס ועוד… שם היתה הפעם היחידה שתפסה אותנו סופת ברקים ורעמים בלילה. היה נחמד.
בבוקר יום שני יצאנו למעט קניות במרכז גלוויי. מרכזי הקניות במרכז העיר מקסימים. היינו שם שעתיים וחצי ויצאנו לדרך לכיוון קליפדן. בדרך עברנו בקילארי הרבור. טיילנו כשעתיים לאורך הפיורד היחיד במסלול הליכה שיוצא מרוזרואו. וויתרנו על שייט בפיורד. משם נסענו לקליפדן. שם ישנו במלון הכי טוב שהיינו בו. מומלץ מכל הלב. All the two's lodge. מעולה. התמקמנו ונסענו כחצי שעה בסקיי רואוד. שם עצרנו לתצפיות באמת יוצאות דופן. בלילה יצאנו לבאר בקליפדן. גם שם יש מוזיקה בפאבים…
ביום שלישי, הסתובבנו בקליפדן המקסימה, קנינו קצת מזכרות, וב14.00 יצאנו מקלגאן (רבע שעה נסיעה מקליפדן) במעבורת לאי אינישבופן. שם עשינו מסלול רגלי של שעה וארבעים וחמש דקות (חצי מסלול) בין הנופים הכי פראיים והכי יפים שראינו בכל הטיול (לדעתי). פגשנו איש מקומי שהסיע אותנו לאמצע המסלול כדי שנספיק להגיע למעבורת חזרה ב17.00. היה ממש יפה. אינישבופן אי לא רגיל שחיים בו 150 אנשים. אולי אוסיף כאן תמונה משם.
ביום רביעי נסענו לתוך הפארק הלאומי בקונמארה. טיילנו בדיימונד היל. שם יש ארבעה מסלולים בדרגות קושי שונות שניתן לבחור מתוכם. חלקנו בחרו בקשה ביותר (7 ק"מ של טיפוס), וחלקנו במעט פחות קשה (3 ק"מ שיש בהם טיפוס מתון). היה כיף ולמרגלות ההר היה מוזיאון מעניין. התלבטנו אם להמשיך לטירה הסמוכה וויתרנו…
התחלנו את נסיעתנו חזרה לכיוון דבלין, וישנו בדרך, באת'לון.
באת'לון נסענו למעט קניות בפריימארק (שנקרא באירלנד פניס) ויצאנו בלילה לפאב העתיק ביותר בעולם. שון'ס באר. גם שם היתה מוזיקה. וילדים יכולים להיכנס אליו עד השעה 19.30. ישנו בצימר מקסים שנקרא riverdale b&b.
ביום חמישי בבוקר ארזנו את עצמנו ואת המזוודות מחדש, הלכנו לקנות קצת מתנות והשלמות בפניס ובחנויות ליד (במקום שנקרא גולדן איילנד) ויצאנו לכיוון שדה התעופה. התכוונו לעצור בדרך בטירה שנקראת trim castle, אבל ירד גשם, אז לא היה טעם.
היו לנו רק שני ימים מעט גשומים, אחד מהם היה האחרון.
שני טיפים:
הכבישים צרים באירלנד. הווייז לא מתחשב בכך. עדיף להשתמש באפליקציות ניווט אחרות, כמו גוגל מאפס.
יש דרך שמקיפה את אירלנד שנקראת הדרך האטלנטית. ממליצה לקחת באינפורמיישן הראשון שאתם רואים מפה של כל הדרך האטלנטית. לא עשיתי את זה בזמן, והתחרטתי.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!