מה חובה לראות ולעשות בדבלין

מה חובה לראות ולעשות בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

רשימה של כמה מהדברים שאתם חייבים לראות ולעשות כשאתם מטיילים בדבלין

דבלין היא עיר קטנה , אך העיר הכי גדולה באירלנד, רחובות העיר והסמטאות של העיר מלאים באמנות ובניינים היסטוריים, בתי קפה ופאבים מסורתיים.

ההיסטוריה של הוויקינגים מתערבבת במודרניזציה, קולות מוזיקה שמהדהדים מהפאבים ומסמטאות הרחובות כשנגני רחוב פוצחים בסולו שירה, פארקים מהמאה ה -18 מארחים פסטיבלים, סרטים ושווקי אוכל.

 ביקור בעיר דבלין הוא חובה כשאתם מטיילים במדינה הירוקה והיפה אירלנד, אפילו הגשם לא ימנע מכם לטייל בעיר המגניבה הזאת שתגרום לכם להתאהב באירים הלבביים והחברותיים שישמחו לעזור לכם אם יבחינו שאתם תיירים ולא מתמצאים באזור.

במאמר זה נציע לכם רשימה של כמה מהדברים שאתם חייבים לראות ולעשות כשאתם מטיילים בעיר.

איאן גאלגר אואזיס דבלין
איאן גאלגר אואזיס דבלין

Kilmainham Gaol 

(כתובת Inchicore Rd, Kilmainham, Dublin 8, D08 RK28)

המקום הזה הוא בגדר ביקור חובה כי הוא גם ילמד אתכם אודות ההיסטוריה של אירלנד וגם תוכלו לשמוע סיפורים מרתקים ומטלטלים, הביקור הוא חוויה ייחודית ושונה. 

המוזיאון מנוהל על ידי סוכנות של ממשלת אירלנד. המוזיאון היה בעבר במאות התשע -עשרה והעשרים, במשך 15  שנה, בית סוהר בו נכלאו מהפכנים אירים רבים, כולל מנהיגי מרידת חג הפסחא של 1916,  שזה היה המקום האחרון שראו לפני שהוצאו להורג בכלא על ידי הבריטים.

בסיור מודרך בשטח תוכלו לשמוע על אייקונים מהפכניים שהרגו למען עצמאותה של אירלנד במהלך המלחמה האזרחית והאנגלו-אירית, כמו גם על נשים וילדים שהוחזקו בגין פשעים קטנים. 

הסיור כולל ביקור בתאים, מוצגים חפציהם האישיים של האסירים ומכתבים שכתבו וכתבו להם. הסיפורים מרתקים, מרגשים, מעוררי השראה ואפילו משלבים בהם הומור שחור. הביקורים מסתיימים בחלל תצוגה המפרט את ההיסטוריה הפוליטית .

פסל מולי מאלון דבלין
פסל מולי מאלון דבלין

Phoenix Park

חובה לבקר בפארק העירוני הגדול באירופה עם יותר מ -1,750 דונם , כולל גן החיות של דבלין הממוקם בשטחי הפארק. הפארק הוא ביתם של בעלי חיים, בין היתר יש עדר צבאים גדול. 

תוכלו לטייל בשבילי ההליכה והגנים  לבקר בבית קברות ויקינגי, תראות מבצר בריטי ואנדרטאות היסטוריות. בפארק נמצאים גם הגנים הזואולוגיים, אראס אן אוכטאריין וגני הפרחים הוויקטוריאנים, ניתן לשכור אופניים ולרכב בשבילי האופניים..

אוכל גורמה  A Dublin Gourmet Food Market & Diner

(כתובת 2-5 Wellington Quay, Temple Bar, Dublin 2)

שוק האוכל והדיינר של Dollard & Co. שוכן בקומת הקרקע של בית הדפוס המדהים וההיסטורי של  דולאר , הבניין עצמו הוא העתיק ביותר באירלנד משנת 1886.  שוק האוכל מגיש את מיטב התוצרת האירית, כמו גם אוכל מגוון מכל העולם, תוצרת איכותית ביותר של מיטב החקלאים, הקצבים, האופים ויצרני הגבינות מאירלנד ומחוצה לה, ביו היתר תמצאו פיצה, אוכל הודי ,סיני, סושי, המבורגר , מאפייה ועוד.

George’s Street Arcade

שוק מקורה החל משנת 1881 עם יותר מ -40 חנויות ודוכנים. מרכז הקניות הראשון שנבנה באירלנד,  נפתח בשנת 1881. בשוק בסגנון ויקטוריאני תוכלו לשוטט בין החנויות, לקנות  בגדים, רהיטים, מוזיקה, מזכרות וחפצי אמנות, לאכול בבתי קפה, לשתות קוקטייל מצויין באחד מברי הקוקטיילים, לבקר בדוכן שייקים או לבחור בין פיצה ומסעדת טאפאס. 

Walled Garden

(כתובת   Castleknock (part of Phoenix Park), Glasnevin, Co. Dublin)

פארק ויקטוריאני, מוקף קירות אבן, מדשאות מטופחות, מפל מים, גן ורדים עגול ומבוך מיניאטורי זמינים לציבור ללא תשלום. הגנים, עוצבו על ידי ניניאן ניבן בשנת 1863, כיום מתקיימים בגנים סדרת קונצרטים בחודשי הקיץ וכן פסטיבל שנתי שנקרא הטעם של דבלין. 

גן החומות היה במקור פרדס בסגנון ויקטוריאני ששימש בעבר לאספקת פירות וירקות. גודלו 1 דונם והוא מחולק בקירות נפרדים לחמישה תאים נפרדים. הגן נשתל מחדש בשנת 1992 כאשר בכל קטה שתלו צמחים שונים ,גן העשבים

(גן העשבים) הונח ב צמחי מרפא המתאימים לצרכים קולינריים ורפואיים. ישנם צמחים לאורך הקירות במיוחד כדי למשוך דבורים ופרפרים.

גן הירק מדגים את מגוון הירקות שניתן לגדל , גן הפירות כולל פטל, דומדמניות אדומות, לבנות ושחורות. בשנת 2000 נשתל אוסף של 30 זני תפוחים ישנים ותיקים, הגן המוקף הוא חלק מפארק הפניקס של דבלין, והוא קרוב למרכז המבקרים.

חיי לילה בדבלין
חיי לילה בדבלין

שייט קיאקים עם כלבי ים ושייט בשקיעה במפרץ דבלין Dalkey 

שייט קיאקים בדאלקי היפה, סיורי קיאקים מודרכים על בסיס יומי באזור Dalkey. השייט נמשך כ- 3 שעות , בסיור יספקו לכם את כל הציוד , תוכלו לשייט לצד כלבי הים הידידותיים. סיורים בכל ימות השבוע, ימי חמישי – ראשון – 9.30 בבוקר וכל יום (למעט שלישי) עד השעה 14:00. יש גם  סיורי שקיעה בערבי חמישי ושישי בשעה 18:30, כך שתוכלו ליהנות משקיעה מרהיבה במפרץ דבלין.

Abbey Theatre

(כתובת 26/27 Abbey Street Lower, North City, Dublin 1, D01 K0F1)

אם אתם מעוניינים לשלב פעילות תרבותית, בקרו בתיאטרון הלאומי של אירלנד, החל בשנת  1904 בתאטרון תוכלו לראות הצגות איריות בועטות ומרגשות ולהעשיר את החוויה שלכם בדבלין . התיאטרון מציע גם סיורים מאחורי הקלעים בכל שני, רביעי, שישי ושבת.אחרי הצגות ישנם אירועים בהם תוכלו להישאר לשיחות עם הבמאים, המפיקים והמבצעים .

GAA museum

כתובת St Joseph's Ave, Ballybough, Dublin, D03 P6K7

אם אתם אוהדי ספורט וכדורגל בפרט תיהנו מאוד מתערוכות של הספורט האירי, הממוקמות ליד האצטדיון החדש של התאחדות האתלטיקה הגאלית.

האירים מכורים לספורט והספורט הוא חלק מהתרבות , התערוכות דנות במשמעות הפוליטית, התרבותית והחברתית של הספורט האירי – כולל ספורט נשים. במקביל התערוכות סוקרות את הישגי הספורט האירי במהלך השלטון הבריטי.  

יש משחקים אינטראקטיביים בקומה השנייה, אוהדים אמיתיים לא יחמיצו את הסיור באצטדיון קרוק , תוכלו להיכנס לאזורי VIP, חדרי הלבשה לקבוצה ודרך מנהרת השחקנים אל המגרש. מיועד לחובבי ספורט המחפשים גם ידע היסטורי  וביקור באצטדיון. 

Whelan’s

(כתובת 25 Wexford St, Portobello, Dublin 2, D02 H527)

אחד הדברים הבולטים באירלנד זה סצנת המוזיקה המקומית, מוזיקה היא חלק אינטגרלי מחיי הלילה, תמיד תמצאו בר עם מוזיקה חיה  ומצב רוח טוב, זהו מועדון לילה ומוסיקה חיה עם שלוש קומות ושתי במות ברובע קמדן ההומה .

המועדון מועלות הצגות וגם מופעים של מיטב הלהקות המקומיות וכישרונות בינלאומיים מובילים, יש מוסיקה חיה כמעט בכל לילה. יש רחבת ריקודים, בר, הצגות ומוזיקה חיה , הכל מאוגד במקום אחד, כך שבטוח תמצאו משהו שימצא חן בעיניכם. באמצע השבוע  Whelan's מארח מסיבת  דיסקו בקומה העליונה. האירוע מתקיים באופן קבוע, ללא תשלום. 

Dublin Castle

(כתובת Dame St, Dublin 2)

טירת דבלין, נבנתה במקור במאה השלוש עשרה באתר של יישוב ויקינגי, תפקדה כמבצר צבאי, כלא, בית משפט, תחנת מים ומקום מושבו של ראש הממשל האנגלי עת בריטניה שלטה באירלנד. הוא שוחזר במאות השבע עשרה, השמונה עשרה, התשע עשרה והעשרים, ולכן המבנה הוא מיזוג של סגנונות אדריכליים. 

רבים מהבניינים שמסביב נוספו במאה השמונה עשרה לצורכי ניהול. כיום, שטחי הטירה משמשים לצרכי המדינה, חנוכות נשיאותיות וביקורים דיפלומטיים כמו גם הופעות תרבותיות.  תוכלו לסייר בקפלה המלכותית , בחנות אומנות ומרכז מורשת הפתוחים לתיירים.

שאלות נפוצות בנוגע למה חובה לראות ולעשות בדבלין

Science Gallery

(כתובת Address:Naughton Institute, Pearse Street, Dublin 2)

תצוגה שתוכננה על ידי מכללת טריניטי המציגה ניסוי תרבותי  המשלבת אמנות ומדע, מארחת שלל תערוכות, תוכניות ואירועים.בתערוכה אחת תוכל ללמוד על ריפוי מטראומה, מהי באמת אינטימיות,, תוכל להיכנס לקורס שעשועים ולחקור את עתיד המשחק.

אלמנטים אינטראקטיביים לילדים ומבוגרים,  מדענים כמעט תמיד זמינים להסביר את המחקר שלהם ולענות על שאלות. הרעיון היה כה פופולרי עד שהיוצרים השיקו רשת מדע גלובלית עם פרויקטים בדטרויט, בנגלור, מלבורן, ונציה ולונדון.

יש סיור אוכל אקלקטי בקבוצות קטנות בין המסעדות הלוהטות ביותר בדבלין וכמה פנינות נסתרות ולא מוכרות. בלוגרית האוכל עטורת הפרסים קטי אליזבת (הידועה יותר בשם Foodie ) עורכת טיולי אוכל  טעימים לוקחת את המשתתפים להרפתקה דרך שווקים, בתי קפה ומסעדות פרימיום.

בנוסף לטעימות רבות (קפה, מאפים, וויסקי, שוקולד וכו '). הסיורים מציעים היסטוריה מקיפה של הבישול האירי המסורתי והתרשמות מהקולינריה האירית בדבלין. הסיור משתרע על פני כשלושה קילומטרים ולוקח יותר משלוש שעות  בקבוצה של 15 איש.

Teddy’s ice-cream

(כתובת 1a Windsor Terrace, Dún Laoghaire, Dublin)

המקום הזה שקיים עוד משנת 1950, הוא לא סתם גלידריה, אלא מדובר במוסד של ממש, באופן מפתיע נמכר בה טעם אחד בלבד, אבל מדובר בגלידה קלאסית מדהימה במיוחד בטעם וניל עם תוספות מפתיעות כמו סירופ דובדבנים או עוגיות אוראו. רוב הסיכויים שתצטרכו להמתין קצת, כי יש תמיד  תור לגלידריה המשובחת הזאת.

Viking Splash tour

אם בא לכם קצת ריגושים, סיור הוויקינג ספלאש בן 75 דקות מספק סקירה של אתרים מרכזיים רבים בעיר, כמו מכללת טריניטי, קתדרלת סנט פטריק וכמה מבני ממשל. מדריכים חושפים גם איך נראתה העיר בתקופות ויקינגיות,

מימי הביניים , תוכלו להתהלך עם קסדה של ויקינג כשהמדריך יספר לכם על  ההיסטוריה, תרבות הפולקלור המקומי גולת הכותרת היא סיור חוויתי במעבורת על המים  ב Docklands Canal Canal Grand.

Dock Grand Canal  ממוקם סמוך למרכז העיר של דבלין , על גבול מזרחי דבלין 2 והחלק המערבי של לרינגסנד בדבלין 4 , המקיף את רציפי התעלה הגדולה, זהו נמל סגור שבו התעלה הגדולה מגיעה אל הנהר הליפי .

ויקינג מבקשת מהמשתתפים להתכנס בנקודת המפגש 15 דקות לפני הסיור המתוכנן. זה הצפון הירוק של סנט סטפן (St. Stephen’) , מול צומת רחוב דוסון (Dawson Street) .

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן