רחובות חשובים בדבלין

רחובות חשובים בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

סקרנו עבורכם את הרחובות החשובים ביותר והאטרקציות שאסור לכם לפספס ברחובות דבלין

את הסיור בדבלין אנו ממליצים להתחיל ברחוב וויטפריר ( Whitefriar)  ורחוב קלרדון  ( Claredon  street) שם תמצאו כנסיות קהילה ישנות עם הקסם האירי הייחודי. קתדרלת סנט פטריק  ( St Patrick’s Cathedral) המפורסמת וכנסיית כריסטוס (Christ Church), סנט מיצ'ן  (St. Michens)  וסנט אודואינס  (St. Audoins) הן הכנסיות הוותיקות ביותר בעיר  מלפני כ -1,000 שנה.

טיול במעלה רחוב גרפטון ( Grafton Street) , הרחוב היוקרתי במרכז העיר המוכר גם כרחוב הקניות הוא הזדמנות מצוינת לקצת שופינג, שם תוכלו גם לדגום את אחד מבתי הקפה הכי טרנדיים בעיר. 

קרוב לרחוב קלדארה (Kildare Street)  תוכלו לבקר במוזיאון הלאומי   (The National Museum of Ireland) – שם תחקרו את ההיסטוריה האירית המפוארת. 

כמובן שמומלץ לעשות סיורי פאבים באזור הטמפל בר, שם תמצאו גם סינמטק ותוכלו לראות סרטים עצמאיים או לבקר בגלריה לאמנות חזותית , משם המשיכו לביקור במבשלת גינס . 

מומלץ לבקר ברחוב הנרייטה  ( Henrietta Street) הרחוב הזה הוא הרחוב הקדום ביותר בתקופה הגאורגית בעיר. הנרייטה משמש באופן קבוע את תעשיית הקולנוע ותוכלו למצוא בו מוזיאון שנקרא slum museum , מוזיאון העוני .ברחוב הנרייטה תמצאו  גם את הבניין הגדול (King's Inns) בראש הרחוב, עם פארק קטן ומקסים מול הבניין.

סיור ברחובות דבלין המקסימה
סיור ברחובות דבלין המקסימה

רחוב או'קונל הרחוב הראשי של דבלין

סיור בדבלין לא יהיה שלם בלי לעבור ברחוב הראשי והרחב ביותר באירופה, רחוב או'קונל, שהיה ידוע בעבר בשם רחוב סאקוויל, השם שונה בשנת 1924 לכבודו של דניאל או'קונל, מנהיג לאומני של תחילת המאה ה -19, שפסלו ניצב בקצה התחתון של הרחוב, מול גשר או'קונל.

אל תחמיצו גם את רחוב אבי, רחוב זה נקרא Abbey Street מכיוון שהוא ממוקם ליד מנזר סנט מרי מימי הביניים. Abbey Street הוא אחד מרחובות הקניות הראשיים של דבלין, תוכלו למצוא בו את מרכז הקניות ג'רוויס .

מומלץ לקחת סיור אוכל וקולינריה ולהכיר דרכו גם את רחובות דבלין , לבקר דווקא בבתי הקפה החבויים בפינות רחוב, אל תחמיצו את לחם הסודה האירי ,הוא אגדי, מרקים ותבשילים אירים מסורתיים דשנים תוצרת בית  ובירה אירית משובחת.

בכל מלון בו תתארחו תקבלו ארוחה אירית מסורתית המציעה לכם בייקון, ביצים, נקניקים, פודינג שחור ולבן (נקניק מבשר חזיר)  ולחם חום אגוזי יחד עם ספל תה טוב או קפה.

במאמר זה נסקור עבורכם את הרחובות החשובים ביותר והאטרקציות שאסור לכם לפספס ברחובות אלה.

השכונה התוססת טמפל בר דבלין
השכונה התוססת טמפל בר דבלין

רחוב קילדארה Kildare St

רחוב קילדארה הוא רחוב ידוע בדבלין , הממוקם סמוך לאזור הקניות הראשי של רחוב גרפטון ורחוב דוסון, אליו מצטרף רחוב מולסוורת '. חלק ממשרדי הממשלה באירלנד ממוקמים ברחוב זה. 

המבנה המפורסם ביותר ברחוב הוא בית ליינסטר (Leinster) , שנבנה על ידי ריצ'רד קאסלס בשנת 1745, מקום מושבו הנוכחי של הפרלמנט האירי. סניף הארכיאולוגיה וההיסטוריה של המוזיאון הלאומי של אירלנד והספרייה הלאומית של אירלנד ממוקמים משני צדי בית Leinster ונבנו בשנת 1885.

מומלץ לבקר במוזיאון הלאומי (The National Museum of Ireland(כתובת Kildare St, Dublin 2)

אם ביקרתם בוותיקן ונפעמתם מהמומיות המצריות, באירלנד יש שרידים אנושיים שמורים היטב מתקופת הברזל, גופות של אנשי  הביצות השמורות לחלוטין מהתקופה שראשיתה 2000 לפני הספירה. 

הגברים המוצגים נהרגו ונזרקו אל ביצות כחלק מהקרבה פולחנית. המאפיינים הייחודיים של הביצות שמרו על הגופות במצב מצויין עד כדי כך שאפשר לראות אפילו את הציפורניים והשיער של הגברים. 

אם אתם רגישים ולא מעוניינים לחזות בגופות בביקורכם בדבלין, תמיד תוכלו ליהנות משאר המוצגים והתערוכות עם יותר מ -2 מיליון יצירות  אמנות ופריטים השוכנים במוזיאון.

Grafton Street

הרחוב שבו תמצאו הכל מבניינים היסטוריים ועד פארק סנט סטפן גרין, הקולג' הידוע טריניטי קולג '.  תוכלו למצוא אינספור בתי קפה, פאבים  וכמובן זהו גם רחוב הקניות הראשי בדבלין ורצוף בחנויות ומרכזי קניות בהם תוכלו למצוא מחנויות ספרים וחנויות קטנות המוכרות עבודות יד ועד לבוטיקים יוקרתיים, 

מותגים בינלאומיים וחנוות של מעצבים איריים מקומיים שקנו לעצמם שם באירלנד ובעולם, תוכלו למצוא גם בגדים טרנדיים וגם חליפות יוקרה מפונפנות, בגדי וינטג  ועוד. רחוב גרפטון ידוע גם במופעי הרחוב ואמני הרחוב, בסיור שלכם תיתקלו לא מעט  במוסיקאים ששופכים את אשר על ליבם ומשתפים מכישרונם. 

Trinity College

(כתובת College Green, Dublin 2)

מכללת טריניטי בדבלין – היא אחת מהאטרקציות התיירותיות העיקריות בדבלין גם בזכות העובדה שנשיאים, זוכי פרס נובל וסופרים איריים מפורסמים כמו אוסקר ויילד וסמואל בקט למדו כולם בטריניטי קולג '. 

תוכלו לראות את כיכר הפרלמנט , מגדל הפעמונים המפורסם של טריניטי. וגולת הכותרת הם המדפים בספריית טריניטי הגדושים בכתבי יד נדירים, טקסטים שנכתבו לפני יותר מ -1,000 שנה, ספר קלס המאויר הוא אחד השרידים הדתיים החשובים באירלנד. 

Powerscourt Centre

(כתובת 59 William St S, Dublin 2, Ireland)

ליד רחוב גרפטון ברובע היצירתי והאמנותי שלו, שוכן מרכז פאוורסקורט, מרכז קניות הממוקם במבנה שנבנה בשנות ה -17 של המאה ה -20 על ידי ריצ'רד ווינגפילד השלישי , הבניין שימש אותו ואת אשתו ליידי אמיליה כמקום לאירוח וכיום הוא אחד מהמקומות התוססים ביותר המומלצים לביקור למי שרוצה לעשות שופינג במקום מקורה וגם לאכול באחת מהמסעדות. 

תוכלו למצוא כאן קמעונאים ומותגים מפורסמים , חנויות בוטיק ותכשיטנים, חנויות עתיקות, אם אתם מבקרים בחג המולד אל תפספסו ביקור במרכז  פאוארסקורט  המקושט להפליא.

Irish Whiskey Museum

(כתובת 119 Grafton Street, Dublin, D02 E620)

 עוד אטרקציה תיירותית מובילה ברחוב גרפטון  היא ביקור במוזיאון הוויסקי האירי , תוכלו ללמוד על מקורות הוויסקי האירי, ללמוד על תהליך הכנת הוויסקי ולערוך טעימות וויסקי ולהשוות בין המותגים השונים, לטעום וויסקי מיושן  מלפני עשור ולשמוע על המותגים החדישים ביותר. מומלץ בהחלט לקחת סיור של שעה אם אתם חובבי המשקה .

Talbot Street

רחוב טלבוט הוא רחוב במרכז העיר הממוקם בצפון הדבלין של דבלין והוא אחד מרחובות הקניות העיקריים של דבלין, הרחוב קרוי על שמו של צ'ארלס צ'טווינד, הרוזן השלישי של טלבוט, לורד סגן אירלנד , 1817-21. 

בניית הרחוב הוותיק החלה עוד  בסביבות 1840, תמצאו בו כיום למשל את קניון Irish Life הוא מרכז קניות ובו מספר חנויות הנגישות בקלות הן מרחוב טלבוט והן מרחוב אבי התחתון . 

Merrion Street

הרחוב והכיכר נקראים שניהם על שם אוליבר פיצוויליאם, הרוזן הראשון מטירקונל, שהתגורר בטירת מריון. רחוב מריון הוא רחוב מרכזי בצדו הדרומי של דבלין , אירלנד , העובר לצד אחד של כיכר מריון . הכניסה לגן לבית לינסטר ממוקמת ברחוב, וכך גם בנייני הממשלה האירית , לשעבר המכללה המלכותית למדע באירלנד. 

Merrion Square

כיכר מריון מפורסמת בזכות העובדה שסמוך לה נולד וגדל המשורר והסופר אוסקר ויילד ,פסל ההנצחה של הסופר, המשורר והמחזאי האירי בכיכר מריון מצוי מעבר לרחוב בו ויילד נולד. 

פסל האבן  של אוסקר ויילד ממוקם בגני כיכר מריון, לא רחוק מטריניטי קולג', בפינה מול ביתו מספר 1, בקצה הצפוני של הכיכר. הפסל של האמן  דני אוסבורן, נעשה בהזמנת משפחת גינס והוקם בשנת 1997. 

Henry Street

רחוב הנרי ממוקם בצפון של דבלין , והוא אחד משני רחובות הקניות העיקריים של דבלין המשתרע מהדואר הכללי ברחוב או'קונל במזרח עד רחוב ליפי  (Liffey) ליד הנהר.  אחת מהאטרקציות המרכזיות ברחוב הוא מרכז קניות ג'רוויס (Jervis Shopping Centre) 

מרכז הקניות ג'רוויס הגובל גם ברחוב Abbey Street הוא מרכז קניות מרכזי בדבלין , אירלנד , המרכז נפתח בשנת 1996, הוא כיום מרכז הקניות הגדול ביותר במרכז העיר. הוא בן שלוש קומות, השתיים הראשונות עמוסות חנויות, והשלישית מיועדת למסעדות מזון מהיר.  

אם אתם מעוניינים בעוד מרכז קניות, מרכז הקניות אילאק (The Ilac Shopping Centre)  הוא מרכז הקניות הוותיק ביותר במרכז העיר. זהו קומפלקס גדול בן קומה אחת המכיל חנויות רבות.

מחוז טמפל בר

Temple Bar. (כתובת south of the River Liffey, between Westmoreland and Fishamble Streets, Dublin 2,) ממוקם מדרום לנהר ליפי, בין רחובות ווסטמורלנד ופישמבל, דבלין 2.

שכונת טמפל בר ידועה כמרכז התיירות של דבלין, לב סצנת חיי הלילה של דבלין, אזור הטמפל בר שופע פאבים, ברים, מקומות של מוסיקה חיה ומועדונים. זה המקום לשתות בו בירה או לצאת לרקוד או לראות הופעה טובה באחד מהפאבים המקומיים . 

כן, זה תיירותי ועמוס והומה, אבל זאת חוויה שבה תטעמו מחיי הלילה העליזים. בנוסף לחיי הלילה התוססים, השכונה טמפל בר השוכנת על גדות הנהר כוללת גם כמה גלריות המציגות תערוכות של אמנים עכשווים, בתי קפה ומקומות תרבותיים כמו הסנימטק.

חנויות מיוחדות ברחובות דבלין
חנויות מיוחדות ברחובות דבלין

שאלות נפוצות בנוגע לרחובות חשובים בדבלין

O'Connell Street

רחוב או'קונל הוא הכביש הראשי של דבלין וגם הרחוב העירוני הרחב ביותר באירופה , רחוב או'קונל ביחד עם רחוב גרפטון נחשב ליעד הקניות המרכזי בצפון.

רוב האוטובוסים נוסעים ברחוב זה, רוב הסיורים בדבלין עוברים ברחוב זה.

תוכלו לראות את, "הצריח", הפסל הגבוה בעולם ,  מונומנטים רבים, כגון פסל של ג'יימס ג'ויס, אנדרטת פארנל, המציגה את מנהיג המפלגה הפרלמנטרית האירית, בניינים היסטוריים כגון  משרד הדואר הכללי ההיסטורי ועוד.

The Temple Bar

(כתובת 47 – 48 Temple Bar Dublin, Dublin 2)

אחד הפאבים המפורסמים ביותר בדבלין שהוקם בשנת 1840, המציע למעלה מ -450 סוגים שונים של וויסקי נדירים. המבנה האדום הא

Bewley's Grafton Street

(כתובת 78- 79 Grafton Street, Dublin, D02 K033)

ממוקם בלב רחוב גרפטון ההומה, ביקור בבית הקפה הוותיק ביותר באירלנד, הוא עד כדי כך וותיק שהוא מופיע  באחד מספריו המפורסמים של ג'יימס ג'ויס. בבית הקפה מוצגים מספר יצירות אמנות , פסלים , זהו המקום ליהנות מאחר הצהריים שקט אחרי סבב קניות עם מבחר קפה ותה ועוגה טובה.

Drury Street

רחוב דרורי הוא הרחוב המפורסם ומוכר כרחוב האוכל, זהו הרחוב בו ככל הנראה תחוו חוויה קולינרית טובה בדבלין.  הוא מונה בתי הקפה ומסעדות רבים. כמו כן תמצאו בו גם חנויות בגדים, רהיטים תכשיטים ועוד.

Drury Buildings

(כתובת 55 Drury St, Dublin)

בר מסעדה אירית וקוקטייל אירי בהשראת הים התיכון עם תפריט טאפאס נהדר . מגישים צלחות קטנות עשויות עם המרכיבים המקומיים הטובים ביותר.אופים לחם ביתי. יש במקום מבשלת בירה. האוכל והקוקטיילים פנטסטיים! כדאי לכם לטעום תבשיל שנקרא ארנצ'יני פטריות הנמס בפה, להזמין ברוסקטה ולטבול בשמן זית .

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן