תחבורה ציבורית בדבלין

תחבורה ציבורית בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

כל מה שצריך לדעת על התניידות בדבלין ותחבורה ציבורית

במאמר זה ניתן לכם כלים להתמצא בתוך דבלין והסביבה באמצעות תחבורה ציבורית

ההתניידות בדבלין קלה להפליא, תוכלו לצאת מהעיר באמצעות רכבת החוף, ה- DART , כדי לראות את העיירות והכפרים היפים לאורך החוף. בתוך העיר דבלין יש רשת אוטובוסים ציבורית  הפרוסה בכל רחבי העיר, כדי לטייל בתוך העיר ובפרברים. יש  מערכת חשמלית Luas  מהעיר לפרברים, יש אפשרויות להשכרת אופניים ברחבי העיר ! 

 

הרכבת הקלה של דבלין
הרכבת הקלה של דבלין

התניידות באמצעות אוטובוסים בדבלין

לדבלין יש רשת נרחבת של קווי אוטובוס ציבוריים, תוכלו להתנייד באמצעותה הן במרכז העיר והן בבפרברים הפנימיים והחיצוניים. נסיעה לשדה התעופה/מרכז העיר דבלין באוטובוס :

קו 41  מפעיל שירות 24 שעות ביממה ממרכז העיר  ( Abbey Street ) לשדה התעופה של דבלין.  קו 16 פועל מבאלינטייר דרך מרכז העיר ועד לשדה התעופה של דבלין.

כרטיס לתחבורה ציבורית בדבלין

אם אתה בדבלין במשך כשלושה ימים, מומלץ לרכוש כרטיס DoDublin לצורך התניידות במחיר מוזל ומשתלם. מחיר הכרטיס הוא 35 אירו לאדם ונותן למחזיק גישה ללא הגבלה של 72 שעות לתחבורה ציבורית וכן לאוטובוסים שעושים סיורים בעיר:

האוטובוסים של Hop-on Hop-off הם אוטובוסים שעושים סיור בעיר דבלין ועוברים בכל המקומות התיירותיים שאסור לכם לפספס, הכרטיס מאפשר לכם לעלות לכל שירותי האוטובוסים הציבוריים של עיר הבירה דבלין. 

תחבורה משדה התעופה של דבלין

קווי האוטובוס איירקואש (Aircoach)  מציעים שירותים משדה התעופה של דבלין למרכז העיר ודרום דבלין , 24 שעות (למעט ביום חג המולד). האוטובוסים במרכז העיר עוצרים ברוב הרחובות הראשיים  ובמלונות הגדולים בדבלין סיטי ובמיקומים מרכזיים ברחבי דבלין.

נמל התעופה הופר מפעיל אוטובוסים והסעות מדי שעה מ/אל נמל התעופה של דבלין אל מיינוט (מחוז קילדאר) וטאלגה בדבלין; המשרתים את לקסליפ, עמק ליפי, לוקאן, קלונדאלקין וכל בתי המלון באזור.

איירבוס מספקת שירותי אוטובוסים סדירים המקשרים בין נמל התעופה של דבלין – Red Cow Luas – Dundrum עם 42 שירותים לכל כיוון, 7 ימים בשבוע. Bus Éireann מפעילה שירותי אוטובוסים ישירים מדי יום מ/אל נמל התעופה של דבלין, מרכז העיר ובכל הארץ.

איריש סיטינק מפעילה שירותים ישירים מדי יום בין נמל התעופה של דבלין לדבלין סיטי ולמיקומים בפריסה ארצית. GoBus פועלת מדי יום ומציעה שירות בין דבלין סיטי לנמל התעופה של דבלין וגאלוויי .

רכבת קלה לואס- Luas

לואס  היא הרכבת הקלה של דבלין-מערכת חשמלית מהירה, אמינה החוצה את העיר בשני קווים. ניתן לרכוש כרטיסים ללואס (באירית 'מהירות ') במכונות ברחבי העיר. 

ניתן לקנות כרטיס לנסיעה בודדת לכיוון אחד  או לרכוש כרטיס הלוך חזור או כרטיס המכסה נסיעות במשך שבעה או 30 יום. עם הרכבת הקלה תוכלו לעשות עצירות לאורך נהר ליפי, ולבקר בכמה מהאתרים הטובים ביותר בדבלין. 

הקו האדום של לואס (32 תחנות) עובר מטאלגה  (Tallaght) במערב דרך מרכז העיר לפוינט וילג ' ( Point Village) , או מסגרט  ( Saggart) לתחנת קונולי ( Connolly Station) . הקו הירוק (35 תחנות) עובר מברומברידג ' ( Broombridge) החוצה דרך רנאלג (Ranelagh)  ודונדרום  (Dundrum) ועד גלן בדרום ( Brides’ Glen) .

נקודות השיא לאורך הקו האדום כוללות את רנה 3 A , המוזיאון הלאומי לאמנויות דקורטיביות והיסטוריה ( the National Museum of Decorative Arts & History) בקולינס (  Collins Barracks) וקילאנהאם ההיסטורי 

( the historic Kilmainham Gaol); ואילו  הקו הירוק כולל את כפר האוכל רנאלה ( Ranelagh), מרכז הקניות של מרכז העיר דונדרום (Dundrum Town Centre) , ועוצר במרחק קצר מלאופרדסטאון ( Leopardstown racecourse).

רכבת DART

מערכת ה- DART של הבירה  (Dublin Area Rapid Transit) היא רכבת מהירה כדי לצאת מהעיר. ה- DART עוברת לאורך חוף הים האירי במשך רוב  הנסיעה, מהווה את אחד ממסלולי הרכבת הפרברים היפים ביותר באירופה.

DART היא מערכת רכבות חשמלית העוקבת אחר קו החוף המזרחי בצפון דבלין, ממש דרך מרכז העיר לפרברים דרומיים כמו בלקרוק, דון לאוגהייר, דאלקי והלאה לעיירות החוף בריי וגרייסטונס במחוז ויקלו. 

הרכבות נוסעות באופן קבוע הן בשיא והן מחוץ לשיא,  מציעה גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי ומספקת את אחת הדרכים המהירות ביותר לנסיעות ברחבי העיר, תוכלו להגיע באמצעות הרכבת המהירה אל החופים הנסתרים, כפרי החוף ומסעדות הנמל הפרוסות לאורך קו החוף המדהים של דבלין. 

דבלין היא גם נקודת הגעה ויציאה מרכזית עבור מבקרים המעוניינים לחקור את שאר המדינה ברכבת. קורק, גאלוויי, לימריק, קילארני, בלפסט וסליגו הם רק חלק מהנתיבים הבינעירוניים הנגישים משתי התחנות המרכזיות של העיר: יוסטון וקונלי.

תוכלו לרכוש כרטיס המשולב של רכבת, אוטובוס ושדה תעופה.

מוניות בדבלין
מוניות בדבלין

מוניות בדבלין

מוניות בדבלין יש בשפע וניתן למצוא אותן  בכל רחבי העיר. אפשר גם לקרוא להם לאיסוף מכל נקודה בעיר. נהגי המוניות של דבלין הם ידידותיים ומתפקדים לעתים קרובות כשגרירים לא רשמיים בעיר ויכולים לספר לכם על המקומות שהכי שווה לבקר בהם, 

איזה מוזיאונים הכי טובים, איזה פאב מציע את הגינס הכי זול או טעים, תוכלו לשמוע מהם טיפים ועל המקומות הנסתרים שיש לדבלין להציע. תוכלו להזמין מונית דרך אפליקציית FREE NOW.

השכרת אופניים ואופנועים

אופניים 

דבלין היא אחת מעשר הערים הידידותיות לאופניים בכדור הארץ. היא מציעה 120 ק"מ של מסלולי אופניים, העיר יצאה בתוכנית אופני עיר ומציעה מבחר טיולי אופניים המאפשרים לכם ליהנות מדבלין על שני גלגלים. 

אופני דבלין מיועדים במיוחד לרכיבה על אופניים בתוך העיר. יש הרבה אפשרויות לשכור אופניים באופן פרטי, יש מגוון חברות השכרה הממוקמות בעיר ובפארק פניקס , תוכלו לצוא גם מסלולי אופני הרים בהרי דבלין!

אופנועים

סלטיק ריידר הייתה חברת השכרת האופנועים הראשונה באירלנד. הם מציעים מגוון אופנועים כולל ביטוח מקיף מלא וקילומטראז 'בלתי מוגבל. החברה ממוקמת רק 15 דקות משדה התעופה וממרכז העיר.

השכרת רכב בדבלין

השכרת רכב זמינה באופן נרחב. מבקרים המגיעים לשדה התעופה של דבלין ימצאו את  הרץ ,   Avis , ו-  Europcar  (כולם ממוקמים באולם הכניסות בטרמינל 1 וחניון הקומות במסוף 2), כמו גם  Dooley  (ממוקם באולם הכניסות של טרמינל 1). 

בנוסף, שירותי השכרת רכב שהוזמנו מראש זמינים מ-  Thrifty ,  Enterprise  ו-  Sixt  – תוכלו למצוא אותם באולם הכניסות של טרמינל 1.  אם אינכם מכירים את הכבישים והדרכים העירוניות, כדאי להזמין Sat Nav ,במיוחד למבקרים שלא מכירים נהיגה משמאל.

תחבורה ציבורית בדבלין מרכז העיר
תחבורה ציבורית בדבלין מרכז העיר

שאלות נפוצות בנוגע להתניידות ותחבורה בדבלין

התחבורה המהירה בדבלין (DART) רכבות נוסעים המהוות דרך מהירה להיכנס ולצאת מהעיר. ה- 'Luas' היא מערכת החשמלית של דבלין המספקת שירות נגיש וללא תנועה למרכז העיר ולפרבריה.

נסיעה ברכבת היא בדרך כלל הדרך המהירה ביותר להסתובב ברחבי הארץ. Iarnród Éireann (הרכבת האירית) מפעילה את שירותי הרכבות באירלנד. רוב הקווים מקשרים את דבלין לערים ועיירות עיקריות אחרות.

אוטובוסים היא צורת התחבורה הציבורית העיקרית הנפוצה בכל הערים. הערים, דבלין, בלפסט קורק, דרי, לימריק וגאלווי כולן כוללות רשתות רכבת פרברית משלהן.

שירות האוטובוסים פועל מדי יום ברחבי העיר, החל מהשעה 6 בבוקר (10 בבוקר בימי ראשון), עם האוטובוס האחרון בערך בשעה 23:30.

אתה משלם על האוטובוס, באמצעות מכונת תעריפים אוטומטית הממוקמת מול הנהג.

העלות הממוצעת של כרטיס חודשי לתחבורה ציבורית בדבלין היא 114.95 אירו .

בסוף 2011, ממשלת אירלנד משכה את המימון לפרויקט מטרו ווסט בשל אילוצים תקציביים הנובעים מהמשבר הפיננסי העולמי והמיתון. עד 2016, מטרו ווסט ירדה מאסטרטגיית התחבורה של רשות התחבורה הלאומית לאזור דבלין , אך התוכנית קיימת , ברגע שהיא תתוקצב היא תצא לפועל.  

הדרך הזולה ביותר לנסוע משדה התעופה של דבלין למרכז העיר היא באמצעות אוטובוס ציבורי בדבלין במחיר של 3.30 אירו והדרך הטובה ביותר להגיע למרכז העיר היא באמצעות אוטובוס הסעות משדה התעופה של דבלין תמורת 7-8 אירו. זמן הנסיעה באוטובוס הציבורי בדבלין יימשך 40-60 דקות ובהסעה מ / אל נמל התעופה הנסיעה תימשך 30-40 דקות בהתאם לתנועה.

הזמן הטוב ביותר לבקר באירלנד הוא בין מרץ למאי, וספטמבר עד נובמבר, כאשר לא צפוף כמו בקיץ, או קר כמו בחורף. עם זאת, לאירלנד יש אקלים מתון וממוזג ולמרות שגשום לפעמים, תוכלו לבקר בכל ימות השנה.

מחיר המונית הסטנדרטי משדה התעופה של דבלין למרכז העיר דבלין נע בין 20-30 יורו . שיעור זה יכול לעלות בחג ציבור אירי או מאוחר בלילה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן