מבשלת בירה גינס

מבשלת בירה גינס

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

"מחסן גינס" (Guinness Storehouse)

מבשלת בירה גינס האירית ממוקמת בלב מבשלת הבירה סנט ג'יימס גייט,
אחת מהאטרקציות התיירותיות שאסור להחמיץ בביקורכם בדבלין, בעיקר אם אתם חובבי בירה.

המחסן מתפרש על שבע קומות העשויות קורות מתכת . חוזה השכירות על מחסן דינס שנחתם ב -31 בדצמבר בשנת  1759  נחתם על ידי ארתור גינס עצמו" הוא חתם על חוזה שכירות של 9,000 שנים בסך 45 ליש"ט בשנה עבור המבשלה שלא היתה אז  בשימוש. 

במחסני בירה גינס תלמדו כיצד לפני 260 שנה, חמישה מרכיבים התחברו לראשונה ונוצרה הבירה האייקונית כפי שאנו מכירים אותה.

את הסיור תתחילו  בבית רוסט האוס, שם תראו איך צולים את השעורה עד 232 מעלות צלזיוס. לאחר מכן, תראו כמה מהחלקים העתיקים ביותר של האתר, תבקרו בבית בן 200 שנה שבו גינס התבגר במשך חודשים. תוכלו לחוות את מנהרת הנוסעים התת קרקעית הידועה לשמצה המובילה לבירהאוס, בית הבירה 4, מבשלת הבירה החדישה בה מתבשלת גינס כיום.

מבשלת הגינס מציעה טעימות של מהדורה מוגבלת של בירה שלא תמצאו בשום מקום אחר בעולם. הסיור מסתיים עם  השוואת טעמי בירות וטעימות בהנחיית המדריך המומחה במחסן גינס. לאחר מכן, לא תלך הביתה לפני שתקבל מתנה להנצחת הסיור שלך בגינס.

במחסן גינס יש גם שני ברים, בר ארתור ובר אנד בראסרי משנת 1837, שניהם מציעים אפשרויות אוכל המותאמים לליטר הגינס ,ניתן להזמין את המסעדות שלנו כחלק מביקורכם בחנות גינס, או לסעוד ללא כרטיס לסיורים. 

מי היה ארתור גינס?

הוריו של גינס, ריצ'רד ואליזבת, היו שניהם ילדים של חקלאים דיירים בדבלין ובקילדר. ריצ'רד עבד כסוכן של איש הדת ד"ר ארתור פרייס, כנסייה של הארכיבישוף של אירלנד,ד"ר פרייס נפטר בשנת 1752 והוריש 100 ליש"ט לריצ'רד  ו- 100 ליש"ט לבנו, ארתור גינס בן ה -27. בצוואה הם תוארו כמשרתים. אותם  100 ליש"ט לכל אחד, היו שווים הרבה מאוד כסף באותה תקופה, אפשרו לארתור להקים את מבשלת הבירה הראשונה שלו, בשנת 1755, באתר בלייקסליפ שבמחוז קילדר.

משפחת גינס לא תמכה באירים במהלך המרד בשנת 1798. למעשה, בשנת 1797, ארתור גינס נקרא על ידי העיתון "יוניון סטאר" כמי שחשוד כמרגל פעיל. ארתור גינס התנגד לכל תנועה התומכת בעצמאות אירית מכיוון  שהוא רצה שאירלנד תישאר תחת שליטה אנגלית .

בשנת 1761 נישא ארתור גינס לאוליביה ויטמור.להם היו ביחד  21 ילדים במהלך נישואיהם, אך למרבה הצער רק 10 שרדו עד לבגרות.

ארתור גינס, היה יזם רווחה חברתית בתקופתו וגם פילנתרופ שתרם לארגוני צדקה, פעל על מנת להבטיח שלעניים יהיה  שירותי בריאות במחירים סבירים, קידם את אמנות הגאלית , פעל לשימור הזהות והתרבות האירית . גינס מת בשנת 1803. 

שאלות נפוצות

המרכיב הסודי, הוא חנקן . בירה גינס מכילה 75 אחוז חנקן.

סיור מבשלת הבירה הרשמית של גינס, מתחקה אחר העבר, ההווה והעתיד במהלך הסיור הגדוש של 3 השעות

לסיור ההליכה בן שלוש שעות, עלות הכרטיס היא כדלקמן:

אחר הצהריים כרטיסים עולים 17.50 יורו (כ -21 דולר) למבוגרים ו -16 יורו (כ -19 דולר) לילדים בגילאי 13 עד 17; הכניסה חינם לילדים מגיל 12 ומטה. הכניסה כוללת חצי ליטר גינס (אם אתה בן 18 ומעלה). יחד עם שני ברים ומספר מסעדות, האטרקציה מציעה גם חנות מתנות. 

גישה מודרכת לשער ג'יימס הקדוש כולל בית הצלי, בית הבירה 4, מנהרת הנוסעים התת קרקעית ועוד

דגימת בירה בלעדית של מבשלות במהדורה מוגבלת במבשלת השער הפתוח של גינס, מתנת פרידה ממותגת גינס.

החלק הטוב ביותר בסיור  זה הליטר בחינם בסוף הסיור בגג עם נוף מדהים הנשקף ממנו. כמו כן תהנו מהתערוכות האינטראקטיביות והמולטימדיות.

מחסן גינס פתוח מדי יום בין השעות 9:30 עד 19:00; בחודשים יולי ואוגוסט הוא מקבל את פני המבקרים עד השעה 20:00 .

מחסן גינס ממוקם מדרום לליפי בקצה המערבי של מרכז דבלין. המלון נמצא במרחק של 20 דקות הליכה ממרכז העיר דבלין או נסיעה של 10 דקות באוטובוס.

קפצו על אוטובוס מספר 123 מרחובות דאם או או'קונל או תחנת החשמלית הקרובה ביותר היא בית החולים סנט ג'יימס. 

ההשפעה של משפחת גינס ניכרת בעיר דבלין הם היו אחראיים במידת מה לאדריכלות בעיר דבלין , החל ממבנים שרכשו ושפצו וגנים בהם השקיעו וטיפחו ותרמו רבות לנראות העיר.

קתדרלת סנט פטריק

בקרו  בקתדרלת סנט פטריק , משפחת גינס עזרה לשקם ולשפץ  את מבני העבר של דבלין , הם שיפצו את הבניין ההיסטורי הזה שהיה חלק ממרקם העיר מאז 1191.

בשנת 1860 היזם סר בנימין גינס סיפק כספים לשיפוץ מלא של הקתדרלה. עבודתו המשיכה מאוחר יותר על ידי בנו אדוארד ססיל גינס, שיצר את פארק פטריק הקדוש. כיום ניצב מונומנט של סר בנימין גינס בכניסה לקתדרלה, המכבד את התרומות הפילנתרופיות שהעניקו הואו ומשפחתו לאורך השנים.

קתדרלת סנט פטריק נמצאת במרחק של 15 דקות הליכה בלבד ממחסן גינס.

גני איוואג '

גני Iveagh נקראים לעתים קרובות 'הגן הסודי' של דבלין. מדשאות שקועות, מזרקות, מפל מים, מבוך משוכות  ועוד, אין ספק כי גני איוואג 'הם מפנינות החן הנסתרות של העיר.

​​סר בנימין גינס רכש את האתר בשנת 1862,שעמד בסמוך לביתו בעירו ברחוב סנט סטפן גרין 80, הגנים נותרו בטיפול המשפחה עד 1939, כאשר רופרט גינס, הלורד השני איבג 'נתן להם במתנה לאומה האירית והם הפכו לפארק ציבורי. 

אתם תלכו כ- 25 דקות הליכה לגני Iveagh ממחסן גינס.

גרין סטפן הקדוש

פארק מהמם של 27 דונם בלב מרכז העיר דבלין, סנט סטפן גרין הוא אחד מהריאות הירוקות והמרחבים המקסימים ביותר של דבלין בעבר הפארקן היה סגור ונמכר באופן פרטי בשנת 1663. הוא נשאר סגור לציבור עד 1877, כאשר סר ארתור אדוארד גינס קנה, עצב והחזיר את הגנים אל הציבור. פסל של סר ארתור אדוארד גינס עומד כעת בפארק סנט סטפן גרין, המנציח את חזרתו של הפארק לתושבי דבלין.

רחוב סנט סטפן נמצא במרחק של 25 דקות הליכה בלבד ממחסן גינס.

פסטיבל יום פטריק הקדוש

מחסן גינס חוגג את החג הלאומי של אירלנד בפסטיבל בן חמישה ימים של מיטב התרבות והאווירה האירית. במהלך חודש מרץ בכל שנה, תוכלו ליהנות בחגיגה עם מוזיקה אירית, אוכל וריקודים וליטר חינם של הבירה הכהה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן