פארק סנט סטפן גרין בדבלין

פארק סנט סטפן גרין בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

כל מה שצריך לדעת על פארק סנט סטפן גרין בדבלין

פארק סנט סטפן ממוקם בלב דבלין, ברחוב גרפטון הידוע גם כרחוב הקניות פארק זה בן 22 דונם כולל פסלי הנצחה, עצים נרחבים ופארק משחקים לילדים, הוא חלק מההיסטוריה האירית.

סנט סטפן גרין ממוקם בסמוך לטירת דבלין, הגלריה הלאומית של אירלנד ופסל מולי מאלון, גשר או'קונל, מוזיאונים ומכללת טירינטי קולג'. בפארק נטועים כ -750 עצים והרבה שיחים. ישנם צמחי ערוגות באביב .ישנן ערוגות פרחים ויקטוריאניות רבות עם תצוגות צבעוניות של צמחים, כגון צבעונים, פרחי קיר, פטוניות וגרניום.

בפארק שוכן אגם המהווה בית לעופות מים רבים, ברווזים אלבריים, ברבורים, עופות , כמו גם ציפורים ודגים רבים. יש גם גן ללקויי ראייה, גן חושי המכיל שיחים ועשבי תיבול ארומטיים עם התוויות בכתב ברייל.

בפארק יש מספר פסלים, הפסל של ארתור גינס, בנוסף, תמצאו פסל שלושת הגורלות, בתוך שער רחוב ליסון, שהוענקו לעם האירי על ידי גרמניה בזכות העזרה  עם הפליטים לאחר מלחמת העולם השנייה. פסלו של ג'יימס ג'ויס  ופסל ברונזה של תיאובלד וולף טון, מנהיג המרד משנת 1798, כמו גם פסל למנהיג המרד השני, קונסטנס מרקיביץ '.

הכניסה לפארק סנט סטפן גרין בדבלין
הכניסה לפארק סנט סטפן גרין בדבלין

ההיסטוריה של פארק סנט סטפן

עד 1663, הפארק היה ביצה בקצה העיר . הוא שימש מקום להוצאות להורג ציבוריות. שמו של הפארק ניתן לו בשל העובדה שבשטחו של הפארק שכנה כנסייה בשם סטפן הקדוש מהמאה ה-13 , השטח היה שייך לבית חולים. הביצה נמשכה עד לנהר הדודר.

באמצע המאה ה -17, האסיפה העירונית החליטה שהגיע הזמן לייבש את הביצה ולהפוך אותה לאדמה על מנת לשכן בה אזרחים ולייצר ממנה הכנסה לעיר דבלין, הם החלו בייבוש הביצות ובנייה של מגרשים.שתלו הרבה עצים כדי לתחום את הפארק וליצור פרטיות לתושבים מסביב.

במאה ה -18, פתיחת רחוב גרפטון הסמוך ורחוב דוסון הפכו את  הפארק למקום פופולרי, בשל המבנים שהחלו להיבנות בסמוך והעלו את ערך השטח. עם זאת, הפארק עצמו לא טופח ומצבו של הפארק הידרדר במאה ה -19 , מצב העצים היה רע, המקום לא היה ירוק או מטופח.

המקומיים קיבלו שליטה על הפארק והם החלו לשפץ את הפארק, נטעו עצים וצמחייה. גרין הפך אז לפארק פרטי, הנגיש רק לבעלי המפתחות, למרות חוק משנת 1635 שאמר שהפארק צריך להיות זמין לכלל הציבור בדבלין.

סר ארתור גִינֶס , היה מייסדה של מִבשלת בירה גינס. יזם, איש חזון ופילנתרופ, הוא הציע בשנת 1877, לרכוש את הקרקע של סנט סטפן גרין ולהשיב אותה לציבור. הוא שילם את החובות ערך שיפוץ מאסיבי והפארק נפתח מחדש ביולי 1880. בפארק מוצב פסל של ארתור גינס, שניתן למצוא מול הקולג ' המלכותי בצד המערבי.

כאשר הנסיך אלברט נפטר בשנת 1861, המלכה ויקטוריה הציעה לשנות את שמו של הפארק לפארק אלברט גרין ולהציב  בו פסל של אלברט. אבל היתה התנגדות לכך בקרב התאגיד והציבור והרעיון נגנז.

המרד בחג הפסחא

המורדים האירים ניסו להפיל את השלטון הבריטי ששלט על אירלנד  ביום שני של חג הפסחא בשנת 1916. הם השתלטו על אזורים אסטרטגיים ברחבי העיר, כגון בית הדואר המרכזי, כולל על הפארק סנט סטפן גרין.

מייקל מאלין וקונסטנס מרקיביץ 'הובילו את המורדים אל הפארק, שם הם השתלטו על שטח הפארק, כיתרו אותו וחפרו תעלות סביב היקף הפארק, 

לפני שהבריטים הצליחו להשיג שליטה והפגיזו את המורדים, עד היום עדיין ניתן לראות חורי כדורים בקשת ה- Fusiliers בשער כניסה הצפונית-מערבית לפארק. שער הכניסה לפארק המכונה "הכניסה לקשת" נמצאת בפינת רחוב גרפטון.

אטרקציות סמוכות לפארק סנט סטפן גרין

Little Museum of Dublin

(כתובת 15 St Stephen's Green, Dublin 2)

רק שתי דקות הליכה מהפארק ממוקם המוזיאון . מוזיאון העיר עטור הפרסים הזה  הוא אחד ממוזיאונים האהובים בבירת אירלנד, זהו המוזיאון שבו תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של העיר דבלין, לאחר ביקור במוזיאון, יוצאים לסיור הליכה בסנט סטפן גרין. שעות הפתיחה הן 10:00-17:00.

המבקרים יוכלו להאזין לסיפורים מעניינים, בין היתר ללמוד על הביקור של המלכה ויקטוריה ועד ההצלחה העולמית העולמית של להקת הרוק האירית U2, לשמוע על ארוע המרד של המורדים האירים שניסו להילחם על עצמאותה של אירלנד והשתלטו על בניינים מרכזיים בעיר, 

כולל על פארק סנט סטפן עד שנורו על ידי הבריטים, הוצאו להורג או נכלאו ללא משפט. אוסף המוזיאון נוצר על ידי תרומה ציבורית והוא אוסף אקלקטי של חפצים שדרכם תלמדו על האירועים ההיסטוריים של אירלנד ודבלין בפרט.

תוכלו ללמוד על הדמויות המפורסמות שנולדו וגדלו בדבלין כמו ג'יימס ג'ויס . הסיורים במוזיאון ניתנים לאורך כל היום, תוכלו לבחור מבין סיורים מחוץ למוזיאון כמו "סיור ההיסטוריה של נשים באירלנד" שחוגג את תפקיד הנשים בהיסטוריה האירית.

 'The Green Mile Tour' הוא סיור רגלי ברחבי פארק סנט סטפן. 'סיור ההליכה של כותבי דבלין' הוא המקום בו נפגשים ושומעים על הסופרים, המשוררים והמחזאים המפורסמים . 

עוד סיור מיועד לילדים וכל המשפחה תוכל ליהנות ממנו ,'חיפוש האוצרות הקטנים הגדולים ', הרפתקה מלאת כיף לחיפוש אוצר בעיר.

Trinity College

(כתובת College Green, Dublin 2)

רק 7 דקות הליכה מהפארק שוכנת מכללת טריניטי , שהוקמה בשנת 1592 על ידי המלכה אליזבת הראשונה, שעוצבה על פי אוקספורד וקיימברידג ', היא אחת משבע האוניברסיטאות העתיקות של בריטניה ואירלנד, והאוניברסיטה העתיקה ביותר באירלנד. 

גולת הכותרת היא הספרייה בה תמצאו את כתב העת העתיק, ספר קלס .המוסד הוקם בדבלין על ידי אליזבת הראשונה בשנת 1592 והוא ממוקם בלבה של דבלין, טריניטי קולג' משתרע על 190 דונם.

The Iveagh Gardens

7 דקות הליכה מפארק סנט סטפן גרין, מצויים גני איוואג עוצבו על ידי ניניאן ניבן בשנת 1865, גם בגנים האלה הגינון מעוצב בסגנון ויקטוריאני. יש מזרקה , מבוך ומפל. מקום פסטוראלי וחבוי, לא עמוס במבקרים ומתאים לפיקניק רומנטי.

שופינג ברחוב גרפטון

רחוב גרפטון הוא אחד משני רחובות הקניות העיקריים במרכז דבלין, כשהשני הוא רחוב הנרי. תחילתו מדרום בפארק סנט סטפנ'ס גרין, וסופו בצפון בכיכר קולג' גרין. רחוב גרפטון הוא רחוב הקניות והתרבות המפורסם של אירלנד. הוא מתגאה בחנויות כמו בראון תומאס, טד בייקר, שוקולדים באטלר וחנות דיסני, הרחוב רצוף מסעדות ובתי קפה רבים. 

פארק סנט סטפן בית לעופות מים רבים
פארק סנט סטפן בית לעופות מים רבים

שאלות ותשובות בנוגע לפארק סנט סטפן גרין בדבלין

בשל כנסייה בשם סטפן הקדוש מהמאה ה-13 ששכנה בשטח שהפך לימים לפארק.

השטח שייך לבית חולים והיו בו בעיקר ביצות עד שנת 1663. כיום הוא משתרע על 22 דונם .

בפארק נטועים כ -750 עצים צמחי ערוגות , ערוגות פרחים ויקטוריאניות , פרחי קיר. בפארק שוכן אגם המהווה בית לעופות מים רבים, ברווזים אלבריים, ברבורים, עופות , כמו גם ציפורים ודגים רבים. יש גם גן ללקויי ראייה, גן חושי המכיל שיחים ועשבי תיבול ארומטיים עם התוויות בכתב ברייל.

בפארק יש מספר פסלים, הפסל של ארתור גינס, שרכש את הקרקע מהמקומיים והשיב את הקרקע אל הציבור, לאחר שערך שיפוץ מאסיבי. בנוסף פסל שלושת הגורלות, בתוך שער רחוב ליסון, שהוענקו לעם האירי על ידי גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה. פסלו של ג'יימס ג'ויס  ופסל ברונזה של תיאובלד וולף טון, מנהיג המרד משנת 1798 , כמו גם פסל למנהיג המרד קונסטנס מרקיביץ '.

הפארק סנט סטפן  גרין נפתח מחדש על ידי הלורד ארדילאון בשנת 1880 עבור אזרחי דבלין.

היזם, הפילנתרופ ומייסד מבשלת בירת גינס, ארתור גינס.

השתלטות של המורדים האירים בשלטון הבריטי שניסו באמצעות מאבק מזויין להכריז על עצמאות אירלנד, המורדים השתלטו על הפארק, חפרו בו , אך המרד נכשל לאחר שבוע, לאחר שהבריטים השתלטו על המורדים ברחבי העיר, השלטון הבריטי הפגיז את המורדים שהסתתרו בכיכר, עד היום יש בשער הכניסה, כדור שפגע בקשת הכניסה. בפארק ניצבים פסלים של מנהיגי המורדים ששהו בפארק ונהרגו על ידי הבריטים.

ניתן ללכת במסלולי הליכה, להירגע ליד האגם, לרכב על אופניים, לטייל בין ערוגות הפרחים והצמחים, לראות ציפורים, עופות, להאכיל את הברבורים. לערוף פיקניק, ליהנות ממתקני הפארק. בפארק יש מתקני שעשועים לילדים, תוכלו לצאת לריצה או להשתמש במתקני הכושר בפארק.

בסמוך לפארק יש מוזיאון, רחוב הקניות גרפטון בסמוך, ניתן לצאת לשופינג או לשבת באחד מבתי הקפה הטרנדיים, לאכול במסעדות הרבות הסמוכות אל הפארק.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן