מזג אוויר בדבלין

מזג אוויר בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

מזג אוויר בדבלין לאורך עונות השנה

יש חשיבות לתכנון הטיול בהתאם לתנאי מזג האוויר במהלך עונות השנה השונות. על מנת לנצל את ימי הטיול שלכם בצורה אפקטיבית. אירלנד יפה בכל מזג האוויר והיא ירוקה במיוחד בגלל היותה מדינה השופעת בגשמים. 

במאמר זה ניתן לכם סקירה של מזג האוויר לאורך עונות השנה על מנת שתדעו למה לצפות, אל תופתעו אם תחוו ביום אחד מזג אוויר של כל ארבעת העונות גם יחד. 

היום שלכם יכול להתחיל שמשי, להתחלף שעתיים לאחר מכן לגשום וסגרירי ואפור, עד שתוציאו מעיל מהתיק, השמש תצא החוצה ואז כשתחשבו שתוכלו להיפטר מהמעיל ,יתחיל גשם שוטף. מזג האוויר באירלנד הוא  בלתי צפוי ויחד עם זאת מאוד צפוי, כי יש לצפות לגשם במהלך כל השנה.  

מזג האוויר המשתנה לעיתים קרובות, הוא אחד מהנושאים המדוברים ביותר שגורמים לאנשים לשבור את הקרח ולהתחיל שיחה עם זר מוחלט. הצטיידו במטריה בביקורכם באירלנד תמיד, אבל בעיקר בסתיו ובחורף, 

קחו בחשבון שהרוחות העזות יגרמו לה להיות לא כל כך אפקטיבית. בקיץ תראו אנשים מתעלמים מהגשם הקל וממשיכים לדווש על האופניים שלהם מתוך הרגל. כך או כך דבלין היא עיר קסומה ובהחלט שווה ביקור.

דבלין, בירת הרפובליקה של אירלנד, העיר ממוקמת בחוף המזרחי של אירלנד, כאשר האקלים הוא  אקלים אוקייני ממוזג, עם מזג אוויר גשום, קריר ולח לאורך כל השנה. הטמפרטורה  הממוצעת נעה בין 5 ° C בינואר ובפברואר ל -15.5 ° C בחודשים יולי ואוגוסט. 

אירלנד היא מדינה מאוד גשומה וכך גם דבלין, כמות המשקעים מסתכמת ב -750 מילימטרים בשנה. העיר ממוקמת בחלק הפחות גשום של האי אירלנד, מכיוון שחלק מהלחות המגיעה מהאוקיינוס משתחררת בצד המערבי כגשם.  

למרות זאת הגשמים תכופים גם בדבלין, אם כי בדרך כלל מדובר בגשם קל ומתון יותר. בנוסף, הגשמים מפוזרים לאורך כל עונות השנה, ישנם גשמים תכופים גם בקיץ.

דבלין בעונת החורף
דבלין בעונת החורף

החורף בדבלין

החורף , מדצמבר עד פברואר הוא יחסית מתון אם משווים למדינות אחרות באירופה בהן הטמפרטורה יורדת אל מתחת לאפס מעלות. הטמפרטורות  בדבלין לא כל כך נמוכות, שלג נדיר בדרך כלל, 

אבל הרוח והלחות מעצימים את תחושת הקור ולמי שמגיע ממדינה חמה בדרך כלל לוקח קצת זמן להתרגל. השמיים מעוננים לעתים קרובות, קשה מאוד לתפוס שמש בחורף והגשמים תכופים ועוצמתיים יותר. לפעמים, שקעים עזים באוקיינוס האטלנטי יכולים לגרום לסופות רוח קיצוניות.

בלילות הקרים ביותר של השנה, במקרים חריגים, הטמפרטורה יכולות אף לרדת לסביבות -5 ° C , אולם היו מקרים נדירים אף יותר בהם הטמפרטורה ירדה לערכים נמוכים יותר. 

כך למשל  בינואר 1945 הטמפרטורה ירדה ל -7.5 ° C  ואפילו ל -8 ° C בפברואר 1956. ל -6.5 בפברואר 1963, עד -8 ° C בינואר 1979, עד -7 ° C בדצמבר 1981, בינואר 1982, בינואר 1985 ובדצמבר 1995, עד -9 ° C ב- ינואר 2010, עד -12  מעלות בדצמבר 2010, עד -8 ° C בפברואר 2015.

בחודש החריג של דצמבר 2010, ירד שלג לעתים קרובות, ובשדה התעופה Casement, הממוקם בפאתי המערבי של העיר במרחק גדול יותר מהים, הטמפרטורה ירדה ל -15.4 מעלות.אם כי צריך להדגיש שאלה ימים חריגים ולרוב בחורף הטמפרטורה מתונה ועומדת על כ-5 מעלות.

גשמים בדבלין

יום גשום הוא עם לפחות 0.04 אינץ ' של משקעים. הסיכוי לימים גשומים בדבלין משתנה לאורך כל השנה. בעונות הגשומות הגשם נמשך 4.1 חודשים , מ 3 באוקטובר ועד 8 בפברואר , עם יותר מ 34% סיכוי של גשם. הסיכוי ליום גשום מגיע לשיא של 43% ב -1 בינואר .

מזג האוויר יבש יותר  יחסית לחורף מ 8 בפברואר ועד 3 באוקטובר . הסיכוי הקטן ביותר ליום גשום הוא 26% בתאריך ה -22 באפריל. בין הימים הגשומים,  רוב הימים הם של גשם לבד, 

יש ימים של שלג לבד או תערובת של השניים. בהתבסס על סיווג זה, צורת המשקעים הנפוצה ביותר במהלך כל השנה היא גשם בלבד , עם שיא ההסתברות של 42% ב -1 בינואר .

גשם יורד לאורך כל השנה בדבלין. הגשם הכבד ביותר נפוץ סביב 29 באוקטובר , עם הצטברות כוללת ממוצע של 3.1 אינץ ' . הגשם בכמות הקטנה ביותר בדרך כלל סביב 3 מאי , עם הצטברות כוללת ממוצע של 1.7 אינץ '.

האביב בדבלין

באביב , בחודשים מרץ עד מאי, הטמפרטורה עולה לאט, והרוחות נשארות כמו בשאר ימות השנה, למרות שהן קצת פחות חזקות מאשר בחורף. בחודש מאי, לעתים קרובות עדיין קר למדי, במיוחד במחצית הראשונה של החודש.

הקיץ בדבלין

הקיץ , מיוני עד אוגוסט, קריר, רטוב ומעונן, עם גשמים תכופים למדי. ימים שטופי שמש, או לפחות אלה בהם השמיים בהירים לחלוטין משחר עד בין ערביים, הם נדירים למדי.

כמות השמש בדבלין נמוכה מאוד. עם זאת, העונה (יחסית) הכי שטופת שמש היא האביב. ימים שלמים עם שמיים בהירים לחלוטין הם נדירים: סביר יותר שהשמיים יהיו מעוננים חלקית. בממוצע, ישנן 1,450 שעות שמש בשנה. ימים חמים הם נדירים: הטמפרטורה יכולה להגיע ל -25 ° C אבל לא במשך קיץ שלם, ובכל מקרה היא כמעט לא מגיעה ל -30 °מעלות. 

ביולי 1983 בשדה התעופה, הטמפרטורה הגיעה ל 27.5  מעלות. ואפילו ל- C 28.5 ° באוגוסט 1990, 27 ° C באוגוסט 1995 ו- 26.5 ° C בחודש יולי 2006. בתוך העיר, באוגוסט 1990, הטמפרטורה הגיעה ל 31 ° מעלות בגלזנבין ו- 30 °  מעלות בכיכר מריון.

 אך כאמור גם כאן בדומה לחורף, השינוי בטמפרטורות לחום כבד הוא חריג ונדיר ורוב הזמן מזג האוויר קריר בקיץ, עם רוחות קצת יותר מתונות. הים האירי קר כל השנה, למעשה, הוא מגיע לכל היותר ל- 15/16 ° C בחודשי הקיץ. 

הסתיו בדבלין

הסתיו , מספטמבר עד נובמבר, אפור, מעונן וגשום כמו בשאר השנה, ובכל שבוע שעובר, הוא נהיה קר יותר ויותר. בנובמבר, הרוח חזקה לעיתים קרובות.

מה מומלץ לעשות כשגשום בדבלין
מה מומלץ לעשות כשגשום בדבלין

עננות בדבלין

בדבלין, אחוז הממוצע של השמים המכוסים בעננים חווה שינוי קל במהלך השנה. החלק הברור יותר של השנה בדבלין מתחיל בסביבות ה -2 באפריל ונמשך 6.3 חודשים , ומסתיים בסביבות ה -11 באוקטובר . ב -12 ביולי , היום הבהיר ביותר בשנה, השמיים בהירים , לרוב בהירים , או מעונן חלקית, 51% מהזמן, ומעונן או מעונן לרוב 49% מהזמן.

החלק המעונן של השנה מתחיל בסביבות ה -11 באוקטובר ונמשך 5.7 חודשים , ומסתיים בסביבות ה -2 באפריל . היום 27 בינואר ,  הוא המעונן ביותר של השנה, השמיים מעוננים או בעיקר מעונן 67% מהזמן, השמים בהירים או מעונן חלקית 33% מהזמן.

רוחות בדבלין

אחד הדברים המטרידים ביותר לגבי מזג האוויר באירלנד ובפרט בדבלין היא הרוח,מהירות הרוח הממוצעת לפי שעה בדבלין חווה  שינויים במהלך השנה.

רוח חזקה הנושבת נמשכת 5.6 חודשים , מה -9 באוקטובר עד ה -28 במרץ , עם מהירות רוח ממוצעת של יותר מ -13.9 מייל לשעה .היום עם הרוח הכי חזקה הוא בתאריך 3 בינואר , עם מהירות רוח ממוצעת לשעה של 17.2 קמ"ש 

הרוח מתונה יותר במשך 6.4 חודשים , מ 28 במרץ ועד 9 באוקטובר . הרוח רגועה יותר בתאריך  24 ביולי , עם מהירות רוח ממוצעת לשעה של 10.6 קמ"ש .

שאלות נפוצות בנוגע למזג אוויר בדבלין

בדבלין, הקיץ נוח, לכן הזמן הטוב ביותר לבקר בדבלין היא בקיץ, מסוף חודש יוני עד אוגוסט , שכן הוא המתון ביותר של השנה. יולי ואוגוסט הם החודשים החמים ביותר, או הפחות קרירים, אולם צפויים ימים גשומים ושמים מעוננים . גם תחילת חודש ספטמבר מתאים עדיין לטיול.

החורפים ארוכים, קרים מאוד ורטובים ולכן פחות מומלצים לביקור.



בחודש ינואר יש שלושה עשר ימי גשם בממוצע.

בחודש פברואר יש עשרה ימי גשם.

בחודש מרץ יש כאחד עשר ימי גשם.

בחודש אפריל כאחד עשר ימי גשם.

בחודש מאי כאחד עשר ימי גשם.

בחודש יוני עשרה ימי גשם.

בחודש יולי כאחד עשר ימי גשם.

בחודש אוגוסט כשנים עשר ימי גשם.

בחודש ספטמבר עשרה ימי גשם.

בחודש אוקטובר שנים עשר ימי גשם.

בחודש נובמבר שנים עשר ימי גשם.

בחודש דצמבר שלושה עשר ימי גשם.

 רצוי להביא בעיקר בגדים ארוכים דקים ולהביא עמכם בנוסף ז'קט וסוודר גם באמצע הקיץ.

בחודשים ינואר ופברואר  5 מעלות  בממוצע.

בחודש מרץ 6.5 מעלות בממוצע.

בחודש אפריל 8.5 מעלות בממוצע.

בחודש מאי 11 מעלות בממוצע.

בחודש יוני 14 מעלות בממוצע.

בחודש יולי 16 מעלות בממוצע.

בחודש אוגוסט 15.5 מעלות בממוצע.

בחודש ספטמבר 13.5 מעלות בממוצע.

בחודש אוקטובר 10.5 מעלות בממוצע.

בחודש נובמבר 7.5 מעלות בממוצע.

בחודש דצמבר 5.5 מעלות בממוצע.

 מומלץ לשוטט ברחובות ולראות מבנים עתיקים, את הטירה והקתדרלה, לטייל בפארק בדבלין , לצאת אל מחוץ לעיר ולטייל בטבע המופלא והירוק של אירלנד, לצאת ליום טיול לצוקי מוהר, לעשות שייט בנהר  .

בימים הקרים והגשומים מומלץ בעיקר פעילויות במקומות מקורים כגון ביקור במוזיאונים, בדבלין לבדה יש כ-43 מוזיאונים. מומלץ להתחמם עם אוכל אירי מסורתי ולפקוד את הפאבים האיריים המפורסמים, עם מוזיקה חיה שתנעים לכם את הערב, עם כוס בירה או וויסקי אירי. תוכלו ליהנות ממופע פולקלור של רקדנים אירים, הופעה מוזיקלית, לראות הצגות תאטרון , לרקוד במועדון לילה וכמובן בין לבין לא לפחד להירטב ולשוטט גם ברחובות המקסימים ולראות את צבעי הסתיו ולהריח את ריח הגשמים. דבלין יפה בכל עונות השנה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן