יום פטריק הקדוש

יום פטריק הקדוש

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על יום פטריק הקדוש

החג המזוהה ביותר עם אירלנד הוא חג יום פטריק הקדוש, הפטרון של אירלנד , החג הלאומי הוא הרבה מעבר לסבב פאבים ומסיבות בדבלין,זהו יום חגיגי בו תראו מצעדים ססגוניים, תלבושות צבעוניות, אווירה משוחררת ומופעי זיקוקי דינור מרהיבים.היום מנציח את פטריק הקדוש ואת הגעת הנצרות לאירלנד , וחוגג את המורשת והתרבות של האירים.

תראו הרבה אירים ואמריקאים אירים לבושים ירוק ביום חגיגי זה. צבעי הדגל האירי הם ירוק, לבן וכתום. הירוק מסמל את הלאומיות האירית, הכתום מסמל את הכתומים מהצפון והלבן מסמל שלום.

מצעד יום פטריק הקדוש המאסיבי בדבלין מושך יותר מחצי מיליון איש לרחובות הראשיים של העיר כדי לצפות בתהלוכה שמובילים שחקנים ורקדנים במופע מרהיב שלא היה מבייש את הקרנבל של ברזיל. המצעד מרשים ופופולרי בקרב משפחות ומבקרים המעוניינים לספוג את האווירה, החגיגות בדבלין  לא מתמקדות רק במרכז, אלא גולשות גם לקצוות העיר.

יום פטריק הקדוש בדבלין הוא למעשה לא אורך יום אחד, אלא חמישה ימים של חגיגות השנתיות הגדולות והמהנות ביותר בשנה הקלנדרית. אנשים מגיעים מרחוק ולכבוד הקדוש הלאומי של אירלנד. תיהנו מיום בילוי משפחתי, ממוזיקה מסורתית, ממצעד ופסטיבלים .

חגיגות יום פטריק הקדוש גם בפאבים ומסעדות ברחבי העיר
חגיגות יום פטריק הקדוש גם בפאבים ומסעדות ברחבי העיר

מי היה פטריק הקדוש?

פטריק הקדוש נולד בבריטניה – לקראת סוף המאה הרביעית. הוא מת ב -17 במרץ, בסביבות 460 לספירה בגיל 16 נלקח פטריק בשבי על ידי קבוצת אירים שתקפו את אחוזת משפחתו האמידה. הם העבירו אותו לאירלנד ושם בילה שש שנים בשבי. במהלך תקופה זו, עבד כרועה צאן, היה מבודד מאנשים. בשל בדידותו הוא  פנה אל הדת לנחמה והפך לנוצרי אדוק. 

לאחר יותר משש שנים כלוא, פטריק נמלט. על פי כתיבתו, קול – שלדעתו הוא אלוהים – דיבר אליו בחלום ואמר לו שהגיע הזמן לעזוב את אירלנד. לשם כך, פטריק הלך כמעט 200 קילומטרים ממחוז מאיו, שם הוא האמין שהוא מוחזק, לחוף האירי. לאחר שנמלט לבריטניה, 

דיווח פטריק כי חווה התגלות שנייה – מלאך בחלום אומר לו לחזור לאירלנד כמיסיונר. זמן קצר לאחר מכן החל פטריק בהכשרה דתית, מסלול לימודים שנמשך יותר מ -15 שנה. 

לאחר הסמכתו ככומר, הוא נשלח לאירלנד עם שליחות,לשרת את הנוצרים המתגוררים כבר באירלנד. הוא הגיע לאירלנד כשהוא מכיר את השפה והתרבות האירית, 

בחר פטריק לשלב את הטקס המסורתי בשיעורי הנצרות במקום לנסות ולמגר את האמונות האיריות המקוריות. למשל, הוא השתמש במדורות לחגוג את חג הפסחא מכיוון שהאירים היו רגילים לכבד את האלים שלהם באש. הוא גם הניח שמש, סמל אירי רב עוצמה, על הצלב הנוצרי כדי ליצור מה שנקרא כיום צלב קלטי, כדי לשכנע כמה שיותר אירים להתנצר  .

למרות שהיו מספר קטן של נוצרים על האי כשפטריק הגיע, רוב האירים נהגו בדת פגאנית מבוססת טבע. התרבות האירית התמקדה במסורת עשירה של אגדה ומיתוס בעל פה עד שפטריק הביא את הנצרות אל אירלנד. 

הוא ידוע כקדוש הפטרון של אירלנד, אך פטריק מעולם לא הוכר על ידי הכנסייה הקתולית . לאחר שהפך לכומר ועזר להפיץ את הנצרות ברחבי אירלנד, פטריק הוכרז כקדוש.

יום פטריק הקדוש החג הלאומי של אירלנד
יום פטריק הקדוש החג הלאומי של אירלנד

יופ פטריק הקדוש - חגיגות לאורך קו החוף למטרות צדקה

ארגונים למטרות צדקה Aware מקיימות את התהלוכה השנתית שלה ב- Harbour2Harbour מדי יום פטריק הקדוש, כשהמשתתפים יוצאים לתהלוכה של 26 ק"מ מצד אחד של מפרץ דבלין לשני, 

שמתחילים ומסתיימים בכפר הדייגים המקסים Howth או ב- Dún Laoghaire. ההליכה בנופים יפים של קו החוף של העיר, ובשתי נקודות הסיום יש הרבה פאבים ומסעדות להיכנס אליהם אחרי הטיול. לשמוע מוזיקה לאכול ולשתות עם חברים.

החגיגות בעיירה בה התגורר סנט פטריק

Skerries, הוא פרבר בחוף דבלין שאפשר להגיע אליו באמצעות רכבת DART , על פי המורשת האירית, פטרון אירלנד פטריק הקדוש, חי והתגורר על האי הקטן הזה, שבו עדיין ניצבות הריסות מנזר נוצרי מוקדם. 

ליד מקור מים Springboards, יש סלע עם טביעת רגל ישנה שהתושבים טוענים כי היא שייכת לקדוש. בהתאם לכך, Skerries מקיימת מדי שנה מצעד יום פטריק הקדוש ואחריו מופע זיקוקים וחגיגות שנמשכות עד לשעות הקטנות של הלילה.

חגיגות במרכז העיר

ביום פטריק הקדוש העיר מתעוררת לחיים עם סצנת תרבות בועטת במיוחד, מוזיקה מסורתית אירית של כינורות, חלילים ותיפוף אירי מסורתי, מוזיקה עממית ואותנטית המושרשת בתרבות האירית. החגיגות בשיאן ברחוב גראפטון שם תוכלו ליהנות מבמות עם הופעות מוזיקליות מחשמלות בלייב.

הפיקניק החשמלי Electric Picnic  הוא ללא ספק פסטיבל המוסיקה הידוע ביותר באירלנד (בכל מקרה הוא הגדול ביותר). האירוע הראשון שלו (הופעה של יום אחד) החל בשנת 2004. מאז הוא הפך לפסטיבל שנארך בסוף שבוע ומושך אליו כמה מהאמנים הגדולים מכל רחבי העולם.

מרכז העיר ביום פטריק הקדוש גדוש ועמוס, הרחובות הראשיים סואנים במיוחד בגלל התהלוכות וההופעות החיות, אם בא לכם לשתות במקום שקט יותר, מומלץ לפנות לקצוות העיר לאחד מהפאבים הרחוקים מהרחובות הראשיים והסואנים . 

הבר John Fallon's "The Capstan Bar" ( בכתובת 129 The Coombe, The Liberties, Dublin 8, D08 Y8CP) הוא אחד הברים המקומיים שיציעו לכם סיבוב נוסף של גינס.

ביום פטריק הקדוש בדבלין  הפסטיבל והמצעדים נמשכים כחמישה ימים , במהלכם מתקיימים ארועי תרבות מסורתית ומודרנית. כאשר רבים מהאירועים הטובים ביותר מתקיימים לקראת ה -17 במרץ,

הופעות של כמה מהמוזיקאים הטובים ביותר באירלנד  האמנים מופיעים-במקומות כמו אולם הקונצרטים הלאומי ובאולם תערוכות אמנות עכשווית וביתר מועדוני העיר. הארועים המתקיימים בדרך כלל לאורך כל הפסטיבל (למשל, מופע של קולקטיב האמנות האירית Epoch במזקקת הוויסקי ברחוב תומס).

ארועי תרבות ביום פטריק הקדוש

אירלנד יידועה בשל כמה מהסופרים הידועים של דבלין. הבינהם אוסקר ויילד ג'יימס ג'ויס ועוד, ביום פריק הקדוש מתקיים ארוע השירה השנתי של עיר הספרות של אונסק"ו. מאורגן על ידי פסטיבל סנט פטריק מדי שנה , ארוע שיוזמים משוררים אירים עכשוויים ואמנים מדוברים, בארוע חוגגים את השירה האירית המודרנית.

כמו כן מתקיים ערב הקראת הסיפורים במיקרופון הפתוח,  ארוע תרבות שהוקם בשנת 2014 הוא כיום אירוע חודשי פופולרי במיוחד, הפסטיבל נערך – ב -16 במרץ .

חגיגות בשכונת הטמפל בר

שכונת טמפל בר במרכז דבלין-היא מוקד חגיגות יום פטריק הקדוש-השכונה עמוסה בפאבים ובברים המוצפים במקומיים, בתיירים ובסטודנטים.

רוב תושבי דבלין מגיעים אחרי המצעד השנתי אל שכונת הטמפל בר, אך מאוחר יותר רבים עוזבים לשכונות שקטות יותר ללילה של ארוחת ערב, שתייה ומוסיקה חיה.

חג פטריק הקדוש, הוא יום הכרה לקדוש הפטרון של אירלנד. המקומיים בדרך כלל יעדיפו מוזיקה חיה, ערב עם משפחה וחברים או לסעוד בפאב מסורתי, בניגוד לתדמית שדבקה באירים, הם לא נשפכים בסוף הערב בבר כשהם שיכורים.

חגיגות בשכונת הטמפל בר
חגיגות בשכונת הטמפל בר

שאלות נפוצות בנוגע לפארקים וטבע בדבלין

פטריק הקדוש, חי במהלך המאה החמישית, הוא הקדוש הפטרון של אירלנד והשליח הלאומי שלה . הוא נולד בבריטניה הרומית, נחטף והובא לאירלנד כעבד בגיל 16. מאוחר יותר נמלט, אך חזר לאירלנד והיה מיסיונר שהביא את הנצרות לאירלנד. מאוחר יותר שימש שם כבישוף. משום שהוא ידוע בהפצת הנצרות ברחבי המדינה, הוא זכה להיות אחד מקדושי ופטרוני אירלנד .

יום פטריק הקדוש הוא החג הלאומי שנחגג במדינות רבות בעולם. בעיר דבלין  נערכת חגיגה של שבוע ימים המתקיימת בין  13 במרץ,  עד  ה-20 במרץ, כאשר השיא הוא ב-17 במרץ בדרך כלל.

חגיגת יום פטריק הקדוש המסורתית כוללות תהלוכות, מצעדים עם שחקנים, רקדנים, מופעים מרהיבים, הופעות מוזיקליות, ארוחות ערב חגיגות, מוזיקה מסורתית, חגיגות בפאבים,פסטיבלים וארועי תרבות .

בדבלין יש עד 500,000 איש ביום המצעד הקדוש של פטריק הקדוש. תוכלו ליהנות ממיטב האוכל והבידור האירי.מצעד יום פטריק הקדוש בדבלין הוא אחד מאירועי ה'חובה עבור מי שמגיע לבקר בדבלין ליום פטריק הקדוש, חבילות האירוח במצעד מספקות חוויה ייחודית ובלתי נשכחת בשל אווירת הפסטיבל הייחודית השירות האיכותי, האווירה המזמינה,רחובות הבירה מתעוררים לחיים .

לבקר בציוני דרך כמו מחסן גינס והמזקקה העתיקה של וויסקי ג'יימסון, שני מקומות נהדרים לחגוג את ההיסטוריה האירית עם משקה מסורתי, אך  אך לא בבר רועש. תוכלו ללמוד על ההיסטוריה והפולקלור של אירלנד במוזיאון הלאומי , או לאכול ארוחה אירית אותנטית בפאב ג'וני פוקס בן 218 שנה בפאתי העיר. בכל לילה הפאב מארח רקדנים איריים מסורתיים עם מוזיקאים מקומיים.

ארוחת ערב מסורתית תהיה של של קורנביף וכרוב המוגשים בפאב המקומי, המנה הזו בעצם מגיעה מימיהם הראשונים של המהגרים האירים באמריקה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן