הארובות של דבלין

הארובות של דבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

בעת ביקור בדבלין ככל הנראה שאת הארובות הענקיות שחורצות את קו הרקיע של העיר לא תוכלו לפספס, מדובר על שתי ארובות אשר הראשונה בניהן נבנתה בשנת שישים ותשע של המאה העשרים והשנייה נבנתה בשנת שבעים ושבע, שני הארובות כבר לא פעילות יותר מזה למעלה מעשור אך הן עדיין נשארו כסמל של העיר דבלין.

לאורך השנים התקיים דיון בדבלין האם צריך להשאיר את הארובות התעשייתיות שלדעת רבים הן מכערות את העיר, מצד שני אנשים רבים מאמינים שהארובות הן משהו שצריך לשמר ואכן בשנת אלפיים וארבע עשרה דווח שהחליטו להרוס את הארובות.

ההודעה על ההריסה יצרה הדים רבים אצל המתנגדים והם הצליחו לעצור את המהלך וככל הנראה זה משהו שכבר השפיע לתמיד והארובות ימשיכו לבלוט בקו הרקיע עוד שנים רבות בעתיד.

מה כל כך מיוחד בארובות של דבלין

לפני הקמת הארובה הראשונה היה במקום בסיס צבאי קטן שהוסב לתחנת כוח שתעביר חשמל לעיר, בשנות השישים והשבעים נבנו שני ארובות שמתנשאות לגובה של מאתיים ושישה מטרים, בעיר דבלין אין כמעט מבנים גבוהים בטח לא בגבהים כאלו והארובות בולטות במיוחד.

אחד הדברים שהפכו את הארובות למפורסמות במיוחד היה קליפ של הלהקה יו 2 שבאותם ימם הייתה בשיאה הצלחתה ואף נחשבה ללהקה המצליחה ביותר בעולם, הם צילמו את הקליפ לשיר בשם האהבה ביום ערפילי במיוחד והפכו את המקום למוכר בכל העולם.

כיום הארובות של דבלין הפכו להיות אטרקציה תיירותית שנחשבת חובה עבור כל מי שמגיע אל העיר, ניתן לעלות אל התצפית של הארובה ולקבל נופים מדהימים של שלוש מאות שישים מעלות על העיר דבלין, העלייה לתצפית היא באמצעות מעלית זכוכית שקופה שלוקחת אתכם לגובה של שישים מטרים.

כאשר אתם מגיעים אל נקודת התצפית זהו אחד הרגעים המרגשים כאשר הנוף המדהים הוא משהו בלתי נשכח, כמו כן יש במקום גם שני מסעדות מעולות במקרה ובא לכם להתפנק על ארוחה טובה, כרטיס כניסה לתצפית עולה חמש יורו לאדם בוגר ושלושה וחצי יורו לילדים.

שאלות נפוצות

הארובה של דבלין נמצאת בכתובת: Smithfield Village, 7, ניתן להגיע בקלות מרחבי העיר דבלין באמצעות תחבורה ציבורית או באמצעות רכב, אם אתם מגיעים מאזור של מרכז העיר ניתן לעלות על אוטובוסים בקווים שונים, 25A, 67, 67A אשר יוצאים מהתחנה (Middle Abbey).

 

כמו כן ניתן להגיע גם מתחנת (Aston Quay), באמצעות אוטובוס קווים,  68, 69, 79, יש לרדת בתחנה (Merchants Quay), משם ממשיכים לתחנת (Smithfield) ולעלות על הרכבת התחתית קו אדום שלוקחת אתכם ישירות אל הארובה, 

הארובה פתוחה כל ימות השבוע בימים שני עד שבת החל מעשר בבוקר עד חמש אחר הצהריים, בימי ראשון החל מהשעה אחת עשרה בבוקר עד חמש וחצי אחר הצהריים.

הארובה של דבלין זהו אחד המקומות האייקונים של העיר, מדובר בשני ארובות גבוהות במיוחד שחותכות את קו הרקיע של דבלין, ניתן  לעלות לתצפית בגובה של שישים מטר משם אתם מקבלים נופים של שלוש מאות שישים מעלות על דבלין, זהו אחד מנקודת הציון בעיר שבהחלט לא כדאי לפספס.

הארובה של דבלין פתוחה למבקרים בכל ימות השבוע, בימים שני עד שבת החל מהשעה 10:00 עד 17:00 ביום ראשון החל מהשעה 11:00 עד 17:30, ניתן לעלות לתצפית עד שעה לפני הסגירה.

הארובה בדבלין נמצאת הכתובת: Smithfield Village,7, ניתן להגיע בקלות באמצעות תחבורה ציבורית מכל מקום בעיר יש מספר גדול של אוטובוסים שמגיעים למקום כמו גם רכבת תחתית.

הארובה של דבלין זהו אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר שנחשב לחובה עבור תיירים רבים, מלבד התצפית המדהימה על העיר יש שם גם שני מסעדות מעולות, ביקור בארובות בהחלט מתאים למשפחות עם ילדים, שווה לתכנן את היום שלכם מראש ולבלות באזור מספיק זמן כדי ליהנות מהאזור המקסים.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן