פארקים וטבע בדבלין

פארקים וטבע בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

אספנו עבורכם את הפארקים הכי מומלצים בדבלין

אם אתם זקוקים לבריחה לטבע מהמולת העיר. ברחבי מחוז דרום דבלין תמצאו מגוון עצום של פארקים וגנים מטופחים להפליא ומסלולי טיול בטבע.

פארק קורקה הוא מקום פופולרי מאוד למבוגרים ולילדים כאחד, עם שבילים ארוכים, מגרש משחקים, מסלול אופניים ופארק קרוואן . פארקים פופולריים נוספים כוללים את פארק עמק גריפן, פארק טימון ופארק טירת רתפרנהאם .תוכלו לבלות זמן איכות כמשפחה בטבע, ליהנות מטיולים ארוכים או לצאת לפעילות גופנית.

טבע בדבלין
טבע בדבלין

הפארקים של מחוז דרום דבלין

RATHFARNHAM CASTLE PARK

טירת רתפרנהאם תוכננה על ידי ג'יימס סטיוארט וויליאם צ'יימברס ונבנתה בשנת 1582 עבור הארכיבישוף , בשנת 1767 הטירה שופצה, שוחזרה ועוצבה מחדש.בטירת רתפרנהאם יש מנהרות סודיות.

האחת מובילה מהטירה ליציאה למה שמשמש כיום כמועדון הגולף ומנהרה נוספת הובילה מהטירה אל הכנסייה הפרוטסטנטית בכפר, מנהרה זו התגלתה רק בשנת 1987.

טירת רתפרנהאם הוכרזה כאנדרטה לאומית בשנת 1986 ומשמשת כאטרקציית מבקרים, הטירה עם קירות אבן וגגות דמויי מגדל ומוצגות בה כיום אמנות הפתוחה למבקרים.

השטח של טירת רתפרנהאם ומבני החצר מהוות כיום את פארק טירת רתפרנהאם המשתרע על פני כ -7 דונם. פארק הטירה מציע טיולים, מגרשי משחקים ובריכות.

ניתן להגיע לפארק משש כניסות שונות. יש במקום חניון ליד כביש רתפרנהאם עם נקודת גישה להולכי רגל, ישנם מספר קווי אוטובוס העוברים בפארק טירת רתפרנהאם.

בשנת 2017 זכה מגרש המשחקים Rathfarnham להיכלל ברשימת "50 מגרשי המשחקים הטובים באירלנד". מגרשי המשחקים בפארק טירת רתפרנהאם נבנו בשנת 2008.  

ילדים יוכלו לסייר במגדלים, להתחבא בתוך הטירה וליהנות ממגרשי המשחקים והטבע הירוק.

 ביער יש מגרש משחקים נוסף המאפשר לילדים לחקור את הטבע ולהשתמש בציוד ואביזרים למשחק באמצעות דמיון.

בתוך היער ישנם מסלולי טיולים , תוכלו לצאת לחקור את היער. בתוך היער ישנם מינים רבים של עשבי תיבול כגון כלנית, פטרוזיליה ופומריה.

בשל המגוון הרחב של הנוף בפארק ישנם בתי גידול רבים.אם תהיו ברי מזל תראו את הסנאי האפור, הארנב, הצפרדע המצויה ועטלפים , את כולם ניתן למצוא בפארק. 

LUCAN DEMESNE PARK

פארק דמסן, היה בעבר ביתו של הרוזן פטריק סרספילד, הפארק נקנה על ידי המדינה בשנת 1996. פארק דמסן שוכן  ליד הכפר לוקאן ופארק סנט קתרין , הנמצא בגדה הצפונית של נהר ליפי . הוא משתרע על פני 150 דונם .גשר להולכי רגל מעל הליפי מתחבר לפארק סנט קתרין.

תוכלו ליהנות מטיולים רגועים על גדות נהר הליפי, בנוסף תוכלו ללכת בשביל הפיות המשתרע על 2.5 ק"מ הוא פתוח בחינם למשפחות .

ישנם מתקנים כגון מגרשי משחקים, מסלול אופניים  BMX,גינת כלבים ושולחנות פיקניק, פארק סנט קתרין נמצא במרחק של עשר דקות הליכה מתחילת שביל ארתור'ס .

המקום פסטורלי וקסום בזכות הנהר, בו תוכלו לראות קיאקים משייטים על הנהר. בפארק מתקיימים ארועים שנתיים.

הכניסה לפארק Lucan Demesne מאפשרת להתחבר לטבע, ליהנות מרוגע הנהר והירוק, ולראות את חיות הבר בפארק. יש בכניסה לפארק חניון.

WATERSTOWN PARK

דרומית למטה התות של דבלין וליד הכפר פאלמרסטאון (Palmerstown village) , תמצאו את פארק ווטרסטאון, הפארק היה בעבר ה חווה משפחתית עד שנות השמונים. 

זהו אחד הפארקים החשובים ביותר מבחינה אקולוגית בדבלין. קרוב לאחוזה Farmleigh ולפארק פיניקס יש שמונה בתי גידול בהם חיים בעלי חיים, ציפורים וחרקים, כמו כן יש 300 מינים של צמחים. בפארק ווטרסטאון יש מסלול של 5 ק"מ המשמש להליכה, ריצה ורכיבה על אופניים. ניתן ליהנות מטיולים רגועים לצד נהר הליפי.

בספטמבר 2019 הותקן מגרש משחקים חדש. מגרש משחקים זה משלב משחק  שהוכח כבעל יתרונות לילדים מבחינת פיתוח הדמיון. בפארק יש שולחנות פיקניק, הוא מתאים פיקניק רומנטי או לבילוי של כל המשפחה במהלכו תיהנו מטיול רגלי לאורך הנהר, תוכלו לראות את חיות הבר.

TYMON PARK

פארק טימון הוא פארק אזורי של 120 דונם הממוקם משני צדי הכביש המהיר M50 וממוקם בין הכבישים N81 וגרינהילס. פארק טימון נפתח רשמית בשנת 1986 ומכיל מגוון רחב של מתקנים ונכסים הכוללים 4 מגרשי משחקים , נהר פודלה חוצה את הפארק ויש נופים מדהימים של הרי דבלין , 

בפארק נערכים ארועים שונים כגון טורנירים ופעילויות ספורטיביות, הופעות חיות, צילומי סרטים וטלוויזיה בדרך כלל מצלמים בפארק זה בזכות הנופים, בקיץ נערכים פסטיבלים לכל המשפחה, מרוצי שטח ואפילו הופעות קרקס.

ש שתי מזרקות מים בפארק טימון, בקצה של הפארק ישנם שני מתקני משחק. האחד הוא אזור ילדים רשמי עם מתקני שעשועים לילדים צעירים והשני, מגרש משחקים להרפתקאות באזור חורש למבוגרים. מגרשי משחקים אלה ממוקמים סמוך לאגם והיער. בשנת 2019 נבנה מגרש משחקים שכונתי חדש, הותקנו פסלי חזירים מעץ. 

 בצידו הצפוני של טימון הפארק נבנה מגרש משחקים בשנת 2016. מגרש משחקים זה כולל מתקנים לילדים ובני נוער, הצוות של פארק טימון תכנן והתקין כיתת לימוד בחיק הטבע השוכנת באזור מיוער בו הילדים והמורים יכולים להשתמש לצרכי סיורים לימודיים, זוהי פעילות פופולרית בבתי ספר מקומיים.

ציוד כושר בחוץ הותקן בשנת 2012 משני צדי פארק טימון , תוכלו לראות בפארק מספר מינים מגוונים של בעלי חיים, ברבורים , אזורי פרחים וצמחייה. יש מסלול כלבים הנגיש מחניון לימקין. זה מקיף שטח של 3700 מ"ר והותקן לאחר בקשות של בעלי כלבים , אפילו אילוף כלבים מתקיים בכל שבת בבוקר.

SEAN WALSH MEMORIAL PARK

פארק שון וולש משתרע על פני כ- 36 דונם ונפתח רשמית ביוני 1989.הפארק הוא טבע בלב המרכז העירוני של טלהט (Tallaght’s urban centre). הפארק ממוקם קרוב לאזורי מגורים מדרום לכביש N81, עם גשר הליכה שחוצה ישירות למרכז הקניות סקוור .

החניון של שון וולש ממוקם על דרך וויטסטאון  ( Whitestown) שם יש עשרות  מסלולים להליכה  המובילים גם להרי דבלין לאורך דרך הר דבלין ( Dublin Mountain Way). ישנם מספר קווי אוטובוס העוברים בקרבת מקום .

מגרש המשחקים מחולק לשניים, האחד מוקדש לילדים צעירים והשני למבוגרים יותר עם אזור מעבר ביניהם . לילדים גדולים יש מבחר נדנדות, מגלשות וקירות טיפוס.  יש גם משחקים לפעוטות אזור משחק בארגז חול , נדנדות פעוטות ועוד.

בפארק יש עצים ירוקים ופרחי בר בקיץ, והצגת צבע נפלאה בסתיו בזכות העצים. הנוף של פארק שון וולש מכיל מגוון בתי גידול , נחלים, יערות, דשא ואגם. תוכלו לראות בעלי חיים כגון הסנאי האפור, הארנב, הצפרדע המצויה ועוד. 

יש את שביל העץ בו ישנם 15 עצים בשביל עם לוח מידע בכל נקודה. בנוסף תמצאו בפארק גם אצטדיון שנפתח ב-2009 והוא מהווה אצטדיון כדורגל משוכלל בן 6,000 מושבים.

GRIFFEEN VALLEY PARK

פארק עמק גריפין כולל את נהר הגריפן,הנשפך מנהר ליפי , הפארק המציע טיולים נעימים רבים בטבע,מסלולים להליכה או ריצה, מתקני ספורט הכוללים מרכז ספורט ופנאי ופעילויות רבות של ילדים. תוכלו לעבור בגשר ג'ון המלך , הגשר העתיק ביותר באירלנד. 

הפארק, המשתרע על יותר מ -200 דונם, קטע אחד של הפארק במרכז הכפר לוקאן. החלק השני, מכונה פארק וויזי, החלק השלישי הוא שטח פתוח בצד הדרומי שמסתיים בשדרת לינצ'ה. בפארק יש מגרשי ספורט ומשחקים, מגרשי טניס, אזור אימונים  וחניון.

הפארקים של מחוז דרום דבלין
הפארקים של מחוז דרום דבלין

DODDER VALLEY PARK

פארק זה, המעוצב על ידי נהר הדודר, משתרע מהרי דבלין דרך מחוז דרום דבלין. פארק עמק דודר מהווה בית למגוון עשיר של ציפורים, בעלי חיים וחרקים. הפארק מציע מורשת עשירה, נופים ואווירה שלווה. נהר הדודר משתרע על 6 ק"מ. הפארק המקשר בין הרי דבלין ובין פרברי העיר, כולל למעלה מ -100 דונם של שטח מפוצל ושדות כפריים. 

החלקים המקוריים של גשר Bawn Old and Weir הם משנות ה -40 של המאה ה -19. עמק הדודר הוא שמורת טבע המושכת מבקרים רבים שאוהבים לעשות הליכות לאורך הנהר, כדאי לשים לב לצלב האבן – אחד משלושה צלבים דומים באזור, צלב זה הוקם בשנת 1867 על ידי חקלאי מקומי בהודיה על שמירת עדר החלב שלו ממגפה איומה. 

RATHCOOLE PARK

הכניסה לפארק מובילה אתכם אל שני אגמים המחוברים זה לזה על ידי נהר הקמאק המגיע גם לפארק קורקה לפני שהוא מצטרף לנהר ליפי בתחנת יוסטון. פארק Rathcoole  הוא פארק מטופח  יש בו מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. התוכלו לעשות בו פיקניק , לשבת על אחד הספסלים וליהנות בסביבה שלווה.

KILTIPPER PARK

פארק קילטיפר, למרגלות הרי דבלין, מציע מסלולי הליכה או ריצה מצוינים ונופים יפים של העיר והרי דבלין. הפארק משתרע לצד נהר Dodder.

CORKAGH PARK

פארק קורקה נפתח לציבור בשנת 1986, והוא משתרע על פני 120 דונם והיה בעבר חלק מבית אחוזה בפארק קורקהתמצאו מסלול לרכיבה על אופניים, מסלולי הליכה אזורים לקרוואן וקמפינג .

BALLYMOUNT PARK

פארק Ballymount – המכונה לפעמים בית הקברות ניולנדס – הוא פארק קטן בדרום דבלין. לאורך הגבול המערבי של באלימאונט, יש הריסות של טירת באלימאונט, שנבנתה בשנת 1622. ישנם שני מגרשי כדורגל .

מגרש משחקים חדש נפתח בשנת 2019 עם מגוון מתקני שעשועים הכולל נדנדות, מגלשה, מתקני כושר, טרמפולינה , אזור משחקים עם חול המותאם גם לילדים עם מוגבלויות, איזור לפיקניק. יש חניה חינם לרכב.

ברווז בפארק פוניקס דבלין
ברווז בפארק פוניקס דבלין

שאלות נפוצות בנוגע לפארקים וטבע בדבלין

Phoenix Park (כתובת Dublin 8)

זהו פארק אשר ממוקם בדבלין הוא אחד הפארקים הגדולים באירופה. גודלו 7,070 דונם והוא כולל בתוכו את גן החיות של דבלין, מועדון קריקט, מגרש פולו , מונומנטים שונים, טירה וגנים.

St Stephen’s Green Park בחלקו העליון של רחוב גרפטון שוכן הפארק, השם סנט סטפן הירוק מקורו בכנסייה בשם סנט סטפן באזור זה מהמאה השלוש עשרה. בשנת 1663 החליטה העירייה להפוך חלק מהשטח לפארק וחלק כשטח מגורים . 

 

הפארק הפך למקום אופנתי במיוחד במהלך המאה השמונה עשרה, בעיקר בשל פתיחת רחוב גרפטון בשנת 1708 ורחוב דוסון בשנת 1723.

 

פארק השטן סטפן גרין בן 22 דונם מלא בגנים שופעים, ערוגות פרחים יפות .הפארק הוויקטוריאני הוא אתר של פנאי ורגיעה .במרכז הפארק יש שתי מזרקות מים. יש מספר מונומנטים פיסוליים חשובים להיסטוריה האירית  וכוללות דמויות חשובות כמו ארתור גינס, תוכלו לראות מינים רבים של ציפורים וצמחים , המתקנים הציבוריים בפארק סנט סטפנ'ס גרין כוללים מגרש משחקים. במשך מספר שנים ברציפות החל משנת 2015  ועד שנת 2020 קיבל פארק סנט סטפן הירוק פרס דגל ירוק. הדגל הירוק היא תוכנית בינלאומית המקדמת את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בפארקים ובשטחים ירוקים. 

בקיץ יש קונצרטים חינם .בכניסה לרחוב גרפטון לפארק ניצבת קשת הזיכרון של ויקלו שהוקמה בשנת 1907,לזכר נופלים בקרבות ומלחמות , הקשת מכונה 'שער הבוגדים', שכן חבריה מדבלין נלחמו כגדוד של הצבא הבריטי. סנט סטיבן גרין כולל גם מונמנט של הסופר דבלין ג'יימס ג'ויס וגן זיכרון הכולל פסל ברונזה מופשט של המשורר האירי Yeats.

 בתוך פארק סטפן גרין יש  גן המיועד ללקויי ראייה, הגן החושי מכיל פרחים וצמחים המסומנים בכתב ברייל.

Iveagh Gardens גני איוואג ', החבויים מאחורי אולם הקונצרטים הלאומי, הם מהפארקים והגנים היפים  ביותר של דבלין, אך  הוא פחות מוכר. הם תוכננו על ידי ניניאן ניבן בשנת 1865 .הגנים מכילים יערות, מבוך, מפל, מזרקות,  נווה המדבר הזה ידוע בכינויו הגן הסודי השמור ביותר של הבירה דבלין.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן