אטרקציות מומלצות בדבלין שאסור לפספס

אטרקציות מומלצות בדבלין שאסור לפספס

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

אספנו עבורכם את האטרקציות הכי מומלצות בדבלין

קחו לכם כמה ימים לפחות כדי לחוות את כל מה שיש לדבלין להציע

החל מחיק הטבע וסיורי הליכה היסטוריים ועד המקומות הטובים ביותר לתרבות!, שווקים, ביקור בטירה או בקתדרלה , ביקור במזקקת וויסקי או למד על בירת גינס, תשוטטו ברחובות שוקקי החיים. 

בקרו בברים המקומיים , אחת מהאטרקציות הכי מהנות, שכן הפאבים באירלנד הם שילוב של שתייה, מופע של להקה מקומית עם מוזיקה אירית מסורתית או הופעת רוק משובחת וחוויה מהנה.

גם בזכות העובדה שהאירים המקומיים לא נשארים אדישים כשהם פוגשים תיירים, הם יתעניינו בכם, ישאלו אתכם שאלות ויסתקרנו לדעת מהיכן הגעתם. 

ביקור באירלנד הוא הרבה מעבר לביקור אופייני בעיר אירופאית במהלכו רואים מבנים ומבקרים במוזיאונים, טיול בדבלין יחשוף אתכם לתרבות המקומית והתרבות קשורה באנשים, בשתייה ובמוזיקה מעולה. 

אתם תתאהבו בדבלין במהלך הסיורים שלכם ביום, אבל לא פחות תתאהבו בה בלילה בסבב הברים והפאבים.

אטרקציות מרכזיות בדבלין

Temple Bar Book Market דבלין
Temple Bar Book Market דבלין

Guinness Storehouse  בכתובת St. James's Gate Dublin

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

אי אפשר לתאר במילים כמה האירים אוהבים את הבירה שלהם ובצדק, הם אכן מצטיינים בהכנת בירה , זהו סיור חובה לחובבי הבירה, במיוחד בירה גינס, מחסן גינס ממוקם בלב מבשלת הבירה סנט ג'יימס גייט, תוכלו לטעום את הבירה המפורסמת והפופולרית באירלנד, ללמוד על תהליך ההכנה שלה  וללמוד על ההיסטוריה והתרבות האירית שבירה היא חלק מובהק ממנה. 

תוכלו ליהנות משלושה ברים, שלוש מסעדות (כולן עם ברים), טעימות של סוגים שונים של בירה המסעדות מגישות אוכל שישתלב טוב עם הבירה שתבחרו. תוכלו לשתות חצי ליטר חינם ב- Gravity Bar.

הבניין מתחילת המאה מציע תערוכות מרתקות, היסטוריה של בירת גינס שמתחילה בפירוט חייו של המייסד ארתור גינס ותוכלו לראות ממנו נוף של 360 מעלות על העיר. הזמינו מראש כרטיס כניסה ל- FastTrack, שתוכלו לעשות באינטרנט, כדי לדלג על התור. תוכלו להציץ גם בחנות המזכרות של  גינס.

St. Stephen's Green בכתובת St Stephen's Green Dublin, 2

סנט סטפן גרין, הוא פארק מרהיב ביופיו במרכז העיר דבלין, מהתקופה הוויקטוריאנית ב- 1880. תוכלו ליהנות מהרבה ירוק, כיאה למדינה הירוקה והגשומה, אין ספק שמזג האוויר הגשום של אירלנד יכול לפעמים להעיב על התוכניות, 

אבל היתרון בגשמים הוא שהירוק של אירלנד לא דומה לירוק שראיתם בישראל. תוכלו להירגע על כרי הדשא והבריכות הירוקות המוקפות עצים עתיקים, הפארק רצוף פסלים ומזרקות, התחושה בפארק שלווה והזמן עוצר מלכת, רחוק מההמולה של העיר.

 מומלץ לעצור ליד פסלו של וויליאם באטלר ייטס לתמונה, יש בפארק שבילי הליכה ומדיי פעם תראו אנשים רצים ועושים פעילות גופנית או מטיילים עם הילדים, הפארקן הויקטוריאני רחב ידיים  משתרע על שטח של 22 דונם, סנט סטפן גרין הוא מקום לספוג קצת ירוק בתוך העיר , לקבל הצצה לחיי המקומיים בדבלין. הכניסה חופשית.

Glasnevin Cemetery בכתובת Finglas Rd .Dublin, 11

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

בבית הקברות גלסנייב קבורות הדמויות שעיצבו את ההיסטוריה והתרבות של דבלין  קבורים בו פוליטיקאים, אמנים, סופרים והוגים , תוכלו לעשות סיור וללמוד דרכו על  הדמויות האיריות המשפיעות ביותר בדבלין. לכניסה מהירה לשטח הירוק הרחב, קנו כרטיסים באינטרנט מראש.

בבית הקברות יש סיורים מודרכים, בהם תוכלו ללמוד עוד על האנשים שהובאו למנוחות כאן, הסיור נותן סקירה כללית של ההיסטוריה האירית, יש מספר סיורים כשהמעניין מבינהם מתמקד בתרבות הפופולרית והפולקלור האירית. מתאים למי שמעוניין להתעמק בהיסטוריה האירית וחובב סיפורים.

יש מגוון מצבות ומונומנטים בולטים, אבל לא הולכים לסיור הזה בשביל הנוף,  גולת הכותרת הם הסיפורים , אם אתה רוצה להעמיק וללמוד על העיר דאבלין, סיור בבית הקברות בגלסנביין יספק סקירה מקיפה ומרתקת.

Guinness Storehouse - ביקור במבשלת גינס
Guinness Storehouse - ביקור במבשלת גינס

Jameson Distillery Bow Street בכתובת Bow Street Dublin, 7 

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

המזקקה ההיסטורית הזאת של ג'יימסון, משנת 1780 הפכה ברבות השנים למוזיאון המהווה אטרקציה לכל חובבי הוויסקי. אפילו הנברשות של הבר שמאירות את המקום בנויות מבקבוקי ג'יימסון ריקות. 

הבר שופץ בשנת 2017 לרגל יום פטריק הקדוש .יש לציין שכיום ייצור הוויסקי מתרחש בקורק ולא בדבלין, המזקקה הזאת משמשת רק לסיורים. סיור המזקקה בן 40 דקות כולל היסטוריה מקיפה של ג'יימסון, סיפור חייו והתפתחות המזקקה למה שהיא היום , תוכלו ליהנות מטעימות ומשקה בבר הוויסקי JJ's.

המוזיאון מציג תערוכה אינטראקטיבית וסוקר את ההיסטוריה של הוויסקי והמותג ג'יימסון, הצגת הטכנולוגיה ושלבי ההכנה של הוויסקי. במוזיאון מסבירים את תהליך הזיקוק, עורכים טעימות ועונים על שאלות, 

כמו כן ילמדו אתכם להכין קוקטייל וויסקי בעצמכם, כלי שימושי בהחלט. תוכלו לרכוש בחנות המזכרות וויסקי ובקבוקים במהדורה מוגבלת. המוזיאון נגיש לבעלי מוגבלויות בכיסא גלגלים , כשתצאו משם מומלץ לאכול באחת המסעדות בקרבת המזקקה המגישות מנות עם וויסקי מהמותג של  ג'יימסון.

The Old Library of Trinity College Dublin בכתובת 

ספריית האוניברסיטה מתחילת המאה ה -18, היא בגדר ביקור חובה  לא רק לחובבי ספרים, מדובר במבנה מרשים במיוחד , תשוטטו בין  שני מפלסים של מדפי עץ  עמוסי ספרים, 

קנו כרטיסים מקוונים מראש כדי להציץ בספרי הוגים וחוקרים מפורסמים . טיול בטריניטי קולג ' יחזיר אתכם לאחור בזמן למאה ה -18, בין היתר תמצאו בספרייה ספר קלס – כתב יד של הבשורה מהמאה ה -9 המפורסם ברחבי העולם והתערוכה "הפיכת החושך לאור" של ספר קלס. 

כתב ידי מהמאה ה -4. ישנן תערוכות, המשתנות, מדגישות מסורות ספרותיות איריות, תמצאו חלל מפואר הכולל 200,000 מהספרים העתיקים ביותר של הספרייה, תוכלו למצוא גם ספרי ילדים ויצירות של נשים איריות. 

כמה תערוכות מקוונות משלימות מאפשרות למבקרים לדפדף בחלק מהאוסף באופן דיגיטלי. יש בספרייה המפורסמת סיורים עם מדריכי טיולים , ישנם סיורים בקמפוס ובספרייה.

Dublin Castle בכתובת Dame Street Dublin, 2

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

הטירה מימי הביניים היא שריד לשלטון הבריטי על אירלנד, הטירה הייתה מושב השלטון של בריטניה והממלכה המאוחדת משנת 1171 ועד לשנת 1922.  הבניין נבנה במאה ה-18, כיום  האחוזה מארחת מיצגים, יצירות אמנות שונות, מיצגי אופנה וחפצי היסטוריה איריים.

הציורים מהווים אוסף  מיוחד,  הטירה עשירה גם בשעונים, כלי חרסינה, כלי זכוכית, הדפסים, שטיחי קיר, ויטראז 'וטקסטיל מהמאה ה -17 ועד היום. 

מומלץ להזמין כרטיסים לסיורים מודרכים בני 70 דקות, במהלכם תראו את החדרים ההיסטוריים והשמורים, תראו אמנות על הקירות, תתפעלו מהתקרות ומהפסלים וריהוט עתיק ואותנטי, ותשמעו סיפורים שיגרמו לכם לחשוב שנשאבתם לתוך סצנה מהסדרה משחקי הכס.  

הטירה תעשיר אתכם בידע אודות ההיסטוריה של אירלנד, תקבלו   הצצה לחיי המלוכה והביקור בטירה מצויין כדי להימלט מהגשם בחוץ . תוכלו לקחת גם סיורי שמע מודרכים עצמית הזמינים באפליקציית טירת דבלין. מה העלות? העלות היא 7 יורו למבוגר, מומלץ למי שחובב טירות.

The Winding Stair בכתובת 40 Lower Ormond Quay Dublin , D01 R9Y5

חנות הספרים האהובה על דבלין עם מסעדה , תמצאו בחנות את הספרות העכשווית של  בריטניה ואירופה , כמו גם קלסיקות כמו ג'וייס וייטס, מהחנות משתקף נוף מדהים של הנהר ומומלץ לשלב ארוחה אירית מסורתית יוקרתית. 

שימו לב מדובר במסעדת יוקרה, המחירים הם החל מ- 25 יורו ומעלה לארוחת צהריים, ולפחות 30 אירו לארוחת הערב, אבל האוכל משובח, המסעדה ידועה במבחר היינות האיכותי שלה והביקור הוא חוויתי. 

תוכלו לבחור במסעדה, בין מספר תפריטים, למשל יש ארוחת הערב בת 29 מנות או ארוחה בת שלוש מנות עבור 35 יורו. מומלץ מאוד לטעום את הקינוח מוס שוקולד או  עוגת אגס וג'ינג'ר ברוטב וויסקי. המסעדה אמנם יקרה, אבל דווקא לגבי רכישת  הספרים, הקנייה תהיה משתלמת, הספרים זולים יותר בדבלין מאשר בבריטניה.

St. Patrick's Cathedral בכתובת St Patrick's Close Dublin, 8

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

קתדרלת פטריק הקדוש היא הקתדרלה הלאומית של כנסיית אירלנד, הקתדרלה הגדולה ביותר באירלנד , היא מבנה גדול ומרשים משנת 1220, הן מבחוץ והן מבפנים, רצפות אריחים מעותרים בגימור ואלמנטים קלאסיים , תקרות מקומרות, צריחי אבן מפוארים וחלונות ויטראז 'ססגוניים. 

נוצרים הוטבלו במקום קדוש זה לפני למעלה מ- 1500 שנה. פטריק הקדוש עצמו שעבר בדבלין במאה החמישית. על פי האגדה, השתמש בבאר בסביבה של מה שכיום קתדרלת פטריק הקדוש כדי להטביל מתנצרים חדשים.

בשנת 1901 חשפו עבודות בנייה ליד הקתדרלה שש לוחות קבר קלטיים. מהמאה העשירית. עם השנים הפכה הקתדרלה לבית למגוון פסלים, כולם סביב פטריק הקדוש , חייו ודמויות הקשורות אליו.

תוכלו לראות את המקום בשעת מיסה תמורת תשלום קטן. במקום נערכים רסיטלים מוזיקליים בשעת הצהריים. סיורים ציבוריים מתקיימים בשעות שונות במהלך היום, הקתדרלה הנחשבת לאחת האטרקציות העיקריות של אירלנד ואחת הקתדרלות האירופיות האיקוניות, לאוהבי ארכיטקטורה, זהו ביקור חובה, מומלץ לראות את הקתדרלה גם מבפנים ולסייר בגנים המקיפים אותה.

Moore Street Market 

שוק האוכל, המסחר והפרחים באוויר הפתוח הוא הזדמנות מצוינת לשוטטות נוסטלגית דוכנים רבים משתרעים משני צידיי הרחוב המרוצף , תוכלו למצוא תוצרת מקומית , ירקות, פירות, בשרים, גבינות, כמו גם פריטים מיובאים כמו פירות טרופיים. 

תוכלו להצטייד בחומרי גלם לארוחת ערב אם אתם לנים בדירה עם מטבח,  תמצאו בשוק העמוס כל טוב הזה מוצרים איריים ועד סחורות מאסיה ואפריקה. שוק רחוב מור יעזור יכניס אתכם לאווירה של דבלין.

שם תוכלו לפגוש מקומיים מסבירי פנים וחייכניים, לראות את התרבות המקומית ולספוג מההומור האירי המשובח והציני , תוכלו גם להבין את תרבות המהגרים של אירלנד . 

תוכלו בקלות לשקוע לתוך שיחה עם אחד הרוכלים בשוק, חלק מהדוכנים מוכרים במשך עשרות שנים וישמחו לספק לכם סיפורים על אירלנד. חובבי האוכל ייהנו מתערובת הסחורות הייחודית, הכוללת גם פרחים, דגים, נקניקים, ועוד.

Irish Whiskey Museum בכתובת 119 Grafton Street Dublin, D02 E620

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

מוזיאון הוויסקי האירי שוכן בבניין היסטורי ליד מרכז העיר ומשקיף לרחוב גרפטון . המוזיאון כולל בר וויסקי נרחב, תערוכות היסטוריות, חדר טעימות וחנות מזכרות מצוידת היטב. בניגוד למספר אטרקציות אחרות בנושא אלכוהול בדבלין, מוזיאון הוויסקי האירי הוא עצמאי לחלוטין-כלומר הוא לא בחסות מותג וויסקי.

המוזיאון בוחן את ההיסטוריה של הוויסקי האירי, ממקורו העתיק ועד לעידן המודרני. האורחים ילמדו על המצאת הוויסקי, תהליך הזיקוק שמילא תפקיד חשוב בהיסטוריה של אירלנד. תוכלו להתרשם גם מהמוצגים , יצירות אמנות הרלוונטיות לתקופות הנדונות.

המוזיאון עובר בין בקבוקים ומותגים שונים בטעימות הוויסקי המודרך שלו, החלק האחרון של הסיור בן שעה. האורחים יכולים גם לטעום וויסקי פרימיום.

המוזיאון קל לניווט ונגיש באופן מלא לכיסא גלגלים. סיור מודרך הוא הדרך היחידה לראות את המוצגים, לא ניתן לסייר באופן עצמאי, אם כי המבקרים יכולים גם להירשם לחוויות אחרות כמו בראנץ 'וויסקי. בחנות המזכרות תוכלו לרכוש וויסקי מקומי, המבקרים יכולים לטעום ולהשוות וויסקי אירי בבר.

Grafton Street  בכתובת Grafton Street Dublin, D02 Y527 

ברחוב גרפטון בניינים היסטוריים, כמו גם בנייה מודרנית יותר, אחד משני אזורי הקניות המרכזיים להולכי רגל , רחוב גרפטון הוא אזור נטול מכוניות מרוצף לבנים  הרחוב ידוע לא רק בזכות החנויות, 

אלא הרבה בזכות המוזיקאים המקומיים שעושים הופעות רחוב של מוזיקה חיה, תוכלו להתפעל ממוזיקאים מוכשרים מאוד, חלקם מופיעים גם בתוך הברים. מומלץ לא לדלג על מקטע הרחוב ליד סנט סטפן גרין, שם מתקבצים הרבה אנשים להופעות ולסבב ברים וחנויות.

תיכנסו לאחד המקומות  לספוג ארוחה, בירה ומוסיקה חיה- ומומלץ להקדיש זמן גם לשופינג באחת מחנויות הבוטיק, שם תמצאו גם פריטים ייחודיים של מעצבים מקומיים וגם את כל המותגים המוכרים לכם. 

Temple Bar Book Market בכתובת 12 East Essex Street Dublin, County Dublin

 שוק קסום של ספרים משומשים, ספרי אמנות, ביוגרפיות נדירות ואוצרות אחרים , מומלץ לחובבי ספרים . השוק פועל בכל שבת וראשון  תוכלו ליהנות ממבחר הספרים, תראו כאן בעיקר צעירים סטודנטים ואלה המעוניינים להביא הביתה מזכרת ספרותית מדבלין. 

The George בכתובת 89 South Great George's Street Dublin, D02 R220

פאב ומועדון ריקודים אהוב על קהילת הלהט"ב עם דיוקנאות של אייקונים המעטרים את הקירות – זה המקום לשתות בו בירה גינס כהה. בין לבין תוכל לספוג קצת היסטוריה.

לרקוד או  לראות מופע דראג אגדי ביום ראשון בלילה.תיירים מגיעים לחוות את הבר האגדי משנת 1985. המקום מספק את המסיבות הכי טובות ופרועות של העיר, כך שייתכן שתהיו קצת המומים בהתחלה מהפתיחות האירית.

The Irish Dance Party בכתובת Talbot Street Dublin 81, County Dublin, 1

לרכישת כרטיסים לחצו כאן >>

מופע אינטראקטיבי הזה שיגרום לכם לרצות לרקוד על השולחנות, לא תפסיקו לרצות לזוז במהלך המופע הסוחף והקצבי הזה של הריקוד האירי המסורתי, אנשים מגיעים אל המופע הזה לרגל יום הולדת או מסיבת רווקות בשל השמחה המדבקת. 

המופע כולל  מוזיקה חיה והופעות. מדובר במסיבת המחול האירית הטובה בעיר, בשילוב אלכוהול משובח , עבור המקומיים, מוזיקה אירית היא הליווי המושלם לשתייה. באירלנד  המקומיים לא מפחדים מאינטראקציה עם הקהל; 

הם ייגשו לדבר אתכם וישאלו שאלות ויתבלו אותן עם ההומור האירי הידוע, אל תעלבו אם הם ינסו לרדת עליכם , זאת הדרך שלהם להגיד לכם שהם מחבבים אתכם דרך ההומור השחור. המקום הזה מושלם לבילוי ערב, לכל מי שרוצה להשתחרר, לרקוד, להתמנגל ולהתערבב בקהל ולהכיר מקרוב את המקומיים.

George’s Street Arcade בכתובת S Great George's St.Dublin, 2

מרכז קניות ואמנות, ג'ורג 'סטריט ארקייד מסוף המאה ה -19, נקרא בעבר סאות' סיטי מרקט. זהו השוק העתיק ביותר באירלנד השוכן בסביבה היסטורית עם מבנים עתיקים, הוא דומה לשוק פשפשים  ויטאז', 

עם דוכנים שמוכרים מבגדים ותכשיטי ניו-אייג ' ועד לאוכל רחוב כמו המבורגר או פיצה. השוק המקורה בהחלט מומלץ לביקור למי שמחפש תכשיטים ייחודיים ולמי שמחפש אוכל רחוב פשוט וזול.

Suffolk Street and St. Andrew's StreetDublin, County Dublin, 2

סיור בדבלין המתמקד בגיאוגרפיה של העיר דבלין-כולל מיקומה על המים-  והסבר על התשתיות של דבלין. יליד דבלין וההיסטוריון פט לידי והמדריכים המקצועיים שלו יראו לכם חלקים מרכזיים בעיר , 

לרכישת כרטיסי כניסה לאולפן ההקלטות המפורסם לחצו כאן >>

כולל אולפן הקלטות להקת U2 הלהקה האירית המפורסמת לצד ענקיות טכנולוגיה עכשוויות כמו גוגל, סיור המפגיש את העבר וההווה של העיר . הזמינו הזמנות באינטרנט מראש; הקבוצות כוללות עד 25 אנשים .

מה אסור לפספס בדבלין?
מה אסור לפספס בדבלין?

אטרקציות מומלצות בדבלין שאסור לפספס

The Temple Bar- בכתובת 47-48, Temple Bar, Dublin 2, D02 N725

הטמפל בר הוא בהחלט אחד הברים האיקוניים ביותר בדבלין, הוא עמוס בתיירים מכל רחבי העולם הנוהרים לשתות בו. מה שמדהים הוא שהוא קיים מתחילת המאה ה -13, ועדיין פופולרי יותר מתמיד היום ,הוא מהווה חלק עצום בסצנת חיי הלילה המרכזית של דבלין. 

Cathedral at The Church- אחד הברים הייחודיים והיפים ביותר בעיר, הכנסייה סנט מרי הוסבה לבר ומועדון לילה פופולרי בשנת 2007. בקומה הראשית ניתן למצוא בר כולל דוכנים, שולחנות וכסאות בר. ובמה קטנה המנגנת מוזיקה אירית מסורתית חיה בין השעות 19: 00-21: 00 בימים ראשון עד רביעי. בקומה התחתונה תוכלו למצוא את מועדון הלילה – הפתוח מדי ערב שישי ושבת מ -22: 00 עד 3:00 – עם תקליטן .

 המונומנט The Spire במרכז רחוב או'קונל המתנשא לגובה -120 מטרים מעל פני הקרקע. בשעות הלילה הוא משמש כמגדלור .

בנוסף גשר הפני Ha’penny Bridge  היפהפה והייחודי להפליא, גשר המדרחוב שחוצה את נהר ליפי שנבנה בשנת 1816. כיום הוא הפך לאחד ה"אנדרטאות "או המבנים העיקריים המזהים את דבלין .

Christ Church Cathedral- השנייה בקתדרלות ימי הביניים של דבלין, קתדרלת כנסיית כריסט צ'רץ ', הידועה יותר רשמית בשם קתדרלת השילוש הקדוש היא מבנה אדריכלי מרשים, הכניסה אליה בתשלום סמלי.

לבקר בגן החיות של דבלין, הממוקם בתוך פארק הפניקס Phoenix Park, עם מגוון עצום של חיות. לבעלי החיים יש בתי גידול מרווחים , כך שזה לא מאותם גני חיות שרואים חיות אומללות בכלובים, בגן החיות יש בית קפה Meerkat.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן