בית הדואר המרכזי בדבלין

בית הדואר המרכזי בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

כל מה שצריך לדעת על בית הדואר המרכזי בדבלין

 

The General Post Office & GPO Museum – (כתובת O'Connell Street Lower, North City, Dublin 1)

בית הדואר המרכזי ממוקם במרכזו של רחוב או'קונל, רחובה הראשי של העיר דבלין, הוא הבניין האחרון אשר נבנה בדבלין בסגנון ג'ורג'יאני. משרד הדואר הכללי (GPO) ברחוב או'קונל, דבלין, הוא אחד הבניינים הסמליים ביותר באירלנד, וחלק מרכזי בהיסטוריה האירית מזה 200 שנים. 

הבניין בסגנון הניאו-קלאסי הוזמן עבור לורד צ'ארלס וויטוורת '(1752–1825), סגן אדון אירלנד, הוא עוצב על ידי האדריכל פרנסיס ג'ונסטון וסיימו את העבודות עליו בשנת 1805.הוא נועד למרכז אצילי .העיצוב של ג'ונסטון כלל בניין בצורת 'U' סביב חצר עגלות הנגישה באמצעות כבישים שנפתחים מרחוב הנרי ורחוב פרינס.

בשנות העשרים של המאה העשרים המבנה שוחזר וקיבל את צורתו המקורית ונפתח מחדש לעסקים. גובהו שלוש קומות, מרכז הבניין כולל קורת אבן פורטלנד משולבת של שישה עמודים התומכים בו, דמויות מפוסלות על ידי ג'ון סמית . העיצוב של ג'ונסטון כלל מעקה המסתיר את הגג מעיני הציבור ושערי נוי .

מאוחר יותר בוצעו שינויים רבים: הבניין עבר בשנת 1904 שיפוץ, הוא הותאם לשימוש משרדי בנק הדואר ברחוב הנרי. ברחוב פרינס נבנה מאגר דירות של ארבע קומות, משרדים ואירוח לצוות הדואר. עם השלמת שני השלבים הללו בשנת 1912 הוחלף גם אולם הכניסה המרכזי.

בבניין התרחשה שריפה ובשנת 1924 החלו בבנייה מחדש על אותה מעטפת. השיקום היה בפיקוחו של תומאס ג'וזף ביירן , בנו את אגף החזית הפונה לרחוב הנרי, שם נבנו ארבע קומות של דירות משרדיות .החזית שוחזרה בנאמנות, אבל הפנים נבנה מחדש בעיצוב חדש לגמרי, והמשרד הציבורי גדול בהרבה מקודמו. החלל המשיך לעבור שינויים על ידי הנשיא קוסגרב בשנת 1929. השיקום הסתיים בשנת 1932. כיום ה- GPO נותר סניף הדואר הראשי של אירלנד .

השתלטות על בניין הדואר בארוע עליית חג הפסחא: אפריל 1916

ביום שני של חג הפסחא, 24 באפריל 1916, הכריזה קבוצה של לאומנים אירים בפיקודו של פאדרייג פירס וג'יימס קונולי על הקמת הרפובליקה האירית. כ -1,600 חסידים ערכו מרד נגד הממשלה הבריטית באירלנד. המורדים תפסו בניינים בולטים בדבלין. 

מנהיגי המורדים וחסידיהם שרבים מהם היו חברים בארגון לאומני בשם המתנדבים האירים, או קבוצה אחרת שנקראה צבא האזרחים, תפסו את סניף הדואר הכללי של העיר . שם הם  התעמתו עם חיילים בריטים. 

מוקדם יותר באותו אחר הצהריים, ממדרגות הדואר, קרא פטריק פירס , אחד מראשי המרד, הכרזה שהכריזה על אירלנד כרפובליקה עצמאית וקבעה כי מונתה ממשלה זמנית .

אלא שלמרות שהמורדים היו בטוחים שהמרד יסחוף את הציבור, הציבור המפוחד לא הצטרפו ולא תמכו בגלוי במרד, בעיקר היתה ביקורת על ההרס שנוצר בכל רחבי דבלין והכאוס ברחובות, התושבים נשארו מבוצרים בבתיהם עד שהמרד הסתיים . ממשלת בריטניה הכריזה במהרה על חוק צבאי באירלנד, ותוך פחות משבוע כוחות

הממשלה נכנסו בכוח אל בניין הדואר ורבים מהחסידים נמחצו למוות על ידי הכוח. כ -450 בני אדם נהרגו ויותר מ -2,000 אחרים, רבים מהם אזרחים, נפצעו קשה. בחודש מאי הוצאו להורג 15 מנהיגי המרד על ידי כיתת יורים. 

יותר מ -3,000 איש שנחשדו בתמיכת המרד, נעצרו, וכ -1,800 נשלחו לאנגליה ונכלאו ללא משפט . שנים לאחר מכן דעת הקהל השתנתה והמנהיגים שהוצאו להורג הונצחו ונחשבו כגיבורים, היתה ביקורת ציבורית רחבה על האופן בו מנהיגי המרד הוצאו להורג ועל כך שרבים נכלאו ללא משפט הוגן, 

כך החלה תמיכה במורדים ובתנועה לעצמאות האירית שהלכה ותפסה תאוצה וזכתה לתמיכה ציבורית רחבה. בשנת 1921 נחתם הסכם וב -1922 יצאה אירלנד לעצמאות והשלטון הבריטי הסתיים, המדינה הפכה לרפובליקה המודרנית אירלנד.

המורדים החזיקו מעמד שבוע בבית הדואר המרכזי לפני שנכנעו לכוחות הבריטיים. בעוד שחלקו הפנימי של בית הדואר נהרס באש בגלל הפגזות מתמשכות, לא נגרמו נזקים חמורים לחזית הראשית. תחת ממשלת אירלנד החדשה, בית הדואר המרכזי שוקם, החל משנת 1925 והבניין נפתח מחדש בשנת 1929.

פסל "מותו של קוצ'וליין " (1911-12) ( The Death of Cuchulainn)

הממשלה החדשה הציבה פסל ארד בבית הדואר המרכזי בדבלין לכבוד החיילים שהיו מעורבים בהתקוממות 1916. הפסל עוצב בידי אוליבר שפרד . על פי הסיפורים והמיתוסים,, כאשר קוצ'וליין נפצע בקרב, הוא קשר את עצמו לעמוד כדי שיוכל להתמודד מול אויביו כשימות. רק כאשר נחת עורב על כתפו, העזו אויביו להתקרב אליו.

מוזיאון GPO

מוזיאון GPO הוא אטרקציית מבקרים קבועה הממוקמת בתוך בניין ה- GPO ההיסטורי (דואר כללי) ברחוב או'קונל, דבלין. החוויה היא אחד ממוזיאוני דבלין החדשים ביותר והיא אחת האטרקציות המובילות בדבלין. GPO Witness History זכתה בפרסים רבים, ביניהם פרס האקדמיה למוזיאונים באירופה (2017) וחווית התרבות הטובה ביותר בפרסי תעשיית התיירות האירית – (2017).

במוזיאון GPO עורכים סיורים לקבוצות פרטיות ומציעים גם סיורים מודרכים לקבוצות. המבקרים ילמדו על עליית חג הפסחא וההיסטוריה האירית המודרנית בשנת 1916 במסגרת הסיור.

המוזיאון הוא חוויה אינטראקטיבית המספרת את סיפור תקופת חג הפסחא העולה וההיסטוריה האירית המודרנית בשנת 1916. המבקרים יצפו בסרט המרכזי  שמתעד את ארועי העלייה , ההשתלטות על מבנה הדואר המרכזי, תיעוד מהנאום על המדרגות והשתלטות על מבנים מרכזיים אחרים בעיר דבלין.

תראו דיווחים היסטוריים מעיתונים, תוכלו לשחק משחקים אינטראקטיביים ולהכריז על הרפובליקה האירית במשחר המשחזר את המאורע.

בניין הדואר המרכזי היה מרכז התקשורת של אירלנד ומפקדתם של הגברים והנשים שהשתתפו בהתקוממות הפסחא בשנת 1916. עליית הפסחא ההיסטורית והסוערת הוציאה לדרך שרשרת אירועים בלתי ניתנת לעצירה אשר בסופו של דבר הובילה בהמשך ליצירת הרפובליקה האירית.

סיור המורדים העולה הוא אידיאלי למי שרוצה לחקור את עליית חג הפסחא בשנת 1916 ואת האירועים המרכזיים של ההיסטוריה האירית המודרנית. 

שאלות נפוצות בנוגע לבית הדואר המרכזי בדבלין

בניין הדואר  האייקוני הוא מפקדת הדואר באירלנד, כמו גם סמל מתמשך של חופש ומקום הנצחה. הבניין נפתח במקור בשנת 1818 ונהרס במהלך עליית חג הפסחא בשנת 1916, המבנה המוגדל בהווה נפתח מחדש בשנת 1929.

שלישי – שבת: 10:00 – 17:00

נובמבר ודצמבר:  רביעי – שבת: 10:00 – 17:00

הכניסה האחרונה בשעה  16:00

בראש השנה , יום פטריק הקדוש, יום ראשון של חג הפסחא, ערב חג המולד, חג המולד ויום סטפן הקדוש (26 בדצמבר).

מחירי הכרטיסים:

סיור מודרך למבוגרים – € 17.00

סיור מודרך לגיל השלישי/סטודנט – 15.00 אירו

למזמינים באינטרנט יש הנחה:

מבוגר- € 15.00

ילד (מעל 5 שנים) החל מ- 7.50 €

סטודנט – 12.00 אירו

קשישים (65+) € 12,00

המינימום הוא כשעה בערך.

אוטובוס – בית הדואר המרכזי ממוקם בלב העיר דבלין ברחוב או'קונל. ניתן להגיע אליו בקלות על ידי אוטובוס.

בית הדואר והמוזיאון נמצא במרחק שלוש דקות הליכה מתחנת רחוב אבי בקו האדום. אם אתם נוסעים על הקו הירוק תרדו בתחנת 'רחוב או'קונל.

הדואר המרכזי נמצא במרחק הליכה ממלונות מרכז העיר, שירותי רכבת קווי ואוטובוסים. סמוך לגשר או'קונל, בניין הדואר נמצא במרחק הליכה קצר צפונה לאורך רחוב או'קונל. 

ברכב- בניין הדואר המרכזי והמוזיאון נגיש בקלות מכל נתיבי הכביש הראשיים. יש הרבה חניונים ציבוריים בקרבת מקום. מתקן החניה הקרוב ביותר הוא Best Parks Arnotts. המבקרים יכולים ליהנות מתעריף חניה יומי מיוחד של 8.00 אירו כאשר הם מציגים את כרטיס הכניסה למוזיאון או הקבלה על התשלום .

חנות המתנות שלנו מציעה מגוון פריטי מתנה איכותיים הכוללים תכשיטים, צעיפים, כובעים, ספרים ומזכרות והיא פתוחה לקהל הרחב.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן