איי אראן

איי אראן

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

איי אראן באירלנד - Aran Islands אסור לפספס!

במרחק 48 ק"מ ממפרץ גאלווי נמצאים איי אראן – Inis Mór, Inis Meáin ו- Inis Oírr – ארכיפלג של איים סלעיים קטנים אליהם ניתן להגיע במעבורת. האדמות האחרונות ממערב לפני שתגיעו לאמריקה. איי אראן דוברי האירית מפורסמים בנופים הפראיים שלהם, שלושת האיים האלה שמרו על התרבות והמורשת של החיים האירים המסורתיים ומושכים אליהם אלפי מבקרים  מדי שנה.

הנוף שלהן, החוצה קירות אבן, מאפיין את מערב אירלנד. רבים מגיעים לאיי ארן כדי להתחבר לאירלנד האותנטית והכפרית. שלושת האיים כולם קהילות דוברות אירית, אך התושבים דו-לשוניים ואנגלית היא שפתם השנייה.

האיים עדיין מוגנים על ידי מבצרים פרהיסטוריים כמו Dún Aonghasa המדהימים, המוצבים על גבי צוקים בגובה 100 מטר.

ההגעה לאי לא יכולה להיות קלה יותר באמצעות מעבורת, היוצאת מדי יום מרוסאוויל (רוס א מייל) ממש מחוץ לעיר גאלווי כל השנה, או מדולין שבמחוז קלייר, הפועל ממרץ עד אוקטובר. אתה יכול גם להגיע לשם במטוס תוך שמונה דקות בלבד עם Aer Arann! 

מידע על המעבורת שתיקח אתכם לאיי אראן

התכוננו לקבלת פנים אירית חמה כשאתם עולים על כלי השיט היוקרתי, הכולל בר מלא ושירות כיבוד. המעבורת יוצאת מדי יום בשעה 10:30 בבוקר מנמל הדייגים המוגן של Rossaveel בקונמארה, גאלווי.

הפליגו כ-40 דקות ל-Inis Mór (Inishmore), הממוקמת ממש מול חופי מחוז גאלווי בלב מפרץ גאלווי. Inis Mór, הגדול מבין איי אראן, מציע למבקרים הצצה לדרך חיים שנעלמה מזמן מרוב העולם.

עם ההגעה לאי בחרו מתוך מגוון פעילויות. שכור אופניים או קפוץ לסיור באוטובוס עם מדריך מקומי. חקור חורבות כנסייתיות ומבצרי אבן פרהיסטוריים כמו דון אונגהסה הידוע בעולם. תיהנו ממוזיקה חיה, תטעמו מאכלים מקומיים עונתיים, או בקרו בשוק הסוודרים של איי אראן. קפוץ חזרה למעבורת בשעה 17:00 ברציף קילרונן ב-Inis Mór למסע חזרה לנמל Rossaveel בקונמארה.

*קונים כרטיס אונליין ואז עליך להחליף את השובר שלך לכרטיס מעבורת פיזי ב-Rosaveel או באחד ממשרדי המעבורת בגאלווי של "ארן איילנד" הממוקמים בכתובת: 37-39 Forster St. או ב-1 Victoria Place (Merchant's Road). פשוט קל ונוח!

עוד מידע חשוב על המעבורת לאיי אראן

  • היציאה היא מנמל Rossaveel – נמל 23 מייל מערבית לעיר גאלווי
  • מומלץ לנוסעים לקחת בחשבון עיכובים ולקחת מרווחי זמן של כ-60 דקות נסיעה מגאלווי סיטי לנמל.
  • מומלץ להגיע 30 דקות לפני היציאה המתוכננת
  • זמן ההפלגה לאיניס מור הוא כ-40 דקות
  • המעבורת תצא מ-Inis Mór בשעה 17:00 מרציף קילרונן

האיים כוללים אתרים עתיקים ומסורות מתמשכות. האיים חוצים חומות על ידי קירות אבן יבשה מאבן גיר שעמדו במשך מאות שנים, ושבילי הליכה יובילו אתכם לצוקים ולחופים  על האוקיינוס ​​האטלנטי, תוכלו לראות כנסיות מימי הביניים ומבצרים כאילו נלקחו מהאגדות או ממשחקי הכס.

תוכלו להפליג מגאלווי לאיי אראן השוכנים ליד האוקיינוס ​​האטלנטי -זמן הנסיעה לאיניס מור ממזקי גאלווי סיטי הוא 90 דקות .

האיים האיקוניים איי אראן, הם ארכיפלג בגאלוויי המורכב מ -3 איים, Inis Mór Inis Meáin ו- Inis Oírr הממוקמים במים אטלנטיים בשפת מפרץ גאלוויי.

הגדול מבין השלושה והמערב הרחוק ביותר הוא אינס מור , הידוע גם בשם ארנמור. האי האמצעי, הן מבחינת הגודל והן מבחינת המיקום, הוא Inis Meáin , והקטן והמזרחי מבין השלושה הוא Inis Oírr הקטן . האירית היא השפה העיקרית בכל שלושת איי ארן, והשימוש בה נשמר בקנאות על ידי תושבי האי שמעוניינים בשימור השפה האירית .

איי אראן פשוט מדהימים, עם נופים סלעיים עוצרי הנשימה, נופי צוק יוצאי דופן, האיים הם גן עדן עבור חובבי טבע, יש אינספור שבילי הליכה והם גם חביבים על רוכבי אופני הרים. באיי אראן יש שפע של חיות בר וכ -437 זני פרחי בר. 

עם ההגעה תוכלו לשחות בים , לראות חיות בר נדירים, לכתוב, לדוג,  להכיר את המקומיים אשר דוברים רק גאלית , תוכלו ליהנות משפע של מוזיקה וריקודים איריים בפאבים המקומיים.

באיי אראן שוכן מבצר העתיק של דון אנגוס . Dun Aengus הוא מבצר  שמור היטב הממוקם על שפת צוק בגובה של 100 מטרים מעל האוקיינוס ​​האטלנטי באי איניס מור. המצודה, המקיפים שטח בקוטר של כ -50 מטרים. האוקיינוס ​​האטלנטי חובט מעוצמת המים על פני המצוק ששרד משנת 1100 לפני הספירה, כאשר נבנו מבני המבצר הראשונים בדאן אנגוס.

בקצה המערבי השומם של האי, יש תצפית על קצה צוק אבן גיר שנקראת  Synge’s Chair.עוד נקודה יפה לציון הוא מעיין   Tobar Einne. 

תוכלו לקחת מעבורות מעיר גאלוויי, רוסאוויל ודולין לאיי אראן. היכן שמפרץ גאלווי מצטרף לאוקיינוס ​​האטלנטי נמצא.

איי אראן הוא ביקור חובה עבור מטיילים מושבעים. תוכלו לצאת לטיולים נופיים והליכות נינוחות עם נופים מדהימים של היבשה והאוקיינוס. ב-  Inishmore,Lúb Dún Eochla הוא מסלול הליכה של 10 קילומטרים המתחיל במזח קילרונן. עקוב אחר החצים הירוקים לטיול מאתגר, על פני גבעות ירוקות עשירות וכבישים סלעיים. מעל לאינישייר,Lúb Ceathrú an Lochaמתחיל ומסתיים במזח. חפשו אחר לוך מור, האגם הגדול ושברי הספינות הטרופות לאורך הדרך.

לאיי אראן יש מוניטין של אחד המקומות הטובים ביותר לצלול באירופה. תוכלו להבחין בכלניות ים תוססות, אלמוגים צבעוניים ודוגנים קוצניים כשאתם חוקרים את החיים על קרקעית הים. אולי אפילו תוכלו לזהות, אם יתמזל מזלכם, דולפינים וכלבי ים ידידותיים. 

איניס מור

Inis Mór הוא הגדול מבין שלושת האיים ('Mór' פירושו 'גדול' באירית)האוכלוסייה מונה כ-  800 תושבים. בהתחשב באורכו של 12 ק"מ בלבד ורוחבו של 3 ק"מ (1.8 ק"מ), יש הרבה אתרים היסטוריים שכדאי לראות, כגון Dún Aonghasa (Dun Aengus), Na Seacht dTeampaíll (שבע הכנסיות) ומגדל עגול.

הנוף של האי ייחודי, עם קילומטרים של קירות אבן ואבן גיר סדוקה המשתרעת עד לצוקים מסיביים בצד המערבי של האי. חופים, מושבת כלבי ים משגשגת, ברבורי בר, ​​ברווזים וציפורים נדירות, הריסות העתיקות, חיי לילה סוערים ובתי קפה ומסעדות מקומיים .

Inis Meáin

Inis Meáin פירוש המילה  היא "אמצעית "ומתגאה בכך שהיא נשארת מסורתית למדי בתקופה המודרנית. כאן עדיין יוצרים עיצובי סריגה עכשוויים בחברת סריגת Inis Meáin .נשות ארן החרוצות השתלטו על זה והחלו למכור את העיצובים שלהן ליבשת.

באמצע האי תמצאו נוף שאפשר להביט עליו במשך שעות: סלע בצבע אפר חרוט בפרחים עדינים, שדות ירוקים הגובלים בקירות אבן יבשה והאוקיינוס ​​האטלנטי מתרסק מרחוק. Inis Meáin הוא הפחות מתוייר מכל איי אראן, תוכלו ליהנות משקט יחסי בעודכם יוצאים לגלות צוקים דרמטיים, חופים נטושים ושבילים כפריים ללא תנועת  מכוניות ופקקים.

Inis Oírr

Inis Oírr. הקטן מבין איי אראן והקרוב ביותר ליבשת, אורכו פחות מ -3 ק"מ ורוחבו רק 2 ק"מ. לאיניס אויר יש נוף דומה לבורן שבמחוז קלייר, הצמחייה בו נמצאת תחת שימור. הדבר הראשון שתבחין בו הוא חוף חולי לבן ורך,על פני מים צלולים.אבן הגיר המחוספסת, אך מוצקה,  אף היא אופיינית לאזור. מומלץ לחקור את האי כשאתם רכובים על אופניים בכבישי האבן , בין פרחי בר .

Dún Aonghasa

המפורסם מבין האתרים ההיסטוריים של איי אראן, Dún Aonghasa הוא מבצר אבן עתיק היושב על צוק מתנשא לגובה 100 מטר בקצה איניישמור. תוכלו לחקור את הנוף הסלעי ואת ההריסות המסתוריות וכל זאת כשאתם  לרגלי האוקיינוס ​​האטלנטי, תוכלו לראות את קו החוף האירי כשגלים רועמים מתנפצים על צוקי הים. 

שבע הכנסיות

שבע הכנסיות, או Na Seacht Teampaill, היה אתר עלייה לרגל חשוב באינישמור במהלך ימי הביניים. כיום נותרו רק שתי כנסיות כולל בית המקדש ברקאן שנבנה בסביבות שנת 1200, ולצידו מספר בתים שנותרו מאירלנד מימי הביניים. מומלץ לבקר באתר החורבות , לראות שברי צלבי כנסייה מעוטרים באתר ההיסטורי החשוב הזה.

Dún Chonchúir

מבצר האבן המדהים של דון צ'ונצ'ויר, נבנה בין המאות ה -1 וה -7 לספירה, יושב על הנקודה הגבוהה ביותר באינישמאן. מכאן תוכלו לראות נופים של עמקי הגיר של האי ומבוך מורכב של קירות אבן. כמו כן תוכלו לצאת למסלול הליכה של 8 ק"מ מסלול Lúb Dún Chonchúr עם לולאה שיוביל אתכם ברחבי האי.

The Plassey Shipwreck

The Plassey הספינה הטרופה, הייתה ספינת משא אירית של שירות הסוחר שנתקלה בקושי מול חופי Inisheer בשנת 1960. הודות לחשיבה מהירה מצד תושבי האי המקומיים, כל הצוות הובא בשלום לחוף. 

מושבת כלבי הים  של אינשמור

לאורך כביש החוף ממזרח חוף Kilmurvey Beach ממוקמת מושבת כלבי הים. הזמן את הסיור ליום בהיר וותוכל ליהנות מצפייה ביונקים המדהימים, לפעמים 15-20 מהם נשכבים על הסלעים. חפשו ברבורי בר באגם הסמוך .

Aran Islands
Aran Islands

שאלות ותשובות

תוכל להגיע לאיי אראן במעבורת או במטוס. מעבורות לאיים יוצאות מ Rossaveal ממערב לגאלוויי סיטי .

איי אראן הם ארכיפלג בגאלוויי המורכב מ -3 איים, Inis Mór, Inis Meáin ו- Inis Oírr.

ישנם 3 איים המרכיבים את קבוצת האיים המכונים איי אראן.

תוכלו למצוא אירוח מכל הסוגים והתקציבים באיי אראן. החל מאתרי קמפינג על חוף הים ועד הוסטלים זולים ובתי הארחה ועד מלונות. 

גאלית אירית היא עדיין השפה הרשמית באיים.

Tí Joe Watty’s Bar & Restaurant-  

כתובת: Stáisiun Doiteain Inis Mor, Kilronan

 במסעדה זו תוכלו לאכול לובסטר וסרטנים מקומיים ואחרי כמו גם דגים ומאכלי ים, צדפות, מולים וליהנות ממוזיקה אירית מסורתית משובחת.

במסעדת Inis Meáin Restaurant & Suites תוכלו ליהנות מארוחה משובחת מתוצרת מקומית , איכות וטריות מאפיינת את המסעדה,ארוחת הערב מוגשת בשעה 20:00 עד 16 אורחים לכל היותר. בעזרת כלי חרס וכלי זכוכית מותאמים אישית, לחוויה אותנטית כפרית וקסומה.תיהנו ממנות איריות מסורתיות, כולל תבשיל בקר ,נקניקים אפויים ובירה גינס. 

 מסעדת נאן פאדי  Teach Nan Phaidi  ב – Inishmore  היא  אולי בית הקפה החמוד ביותר באירלנד, אי אפשר לפספס ביקור בקוטג 'המקסים הזה שבויש קבלת פנים חמה מהצוות הידידותי ואוכל נהדר.

Tí Joe Watty’s 

כתובתStáisiun Doiteain Inis Mor, Kilronan

הוא פאב חמים ונעים בפנים ליד האש הפתוחה בערבים קרירים. בעונת הקיץ, יש מוזיקה חיה שבעה ימים בשבוע ולפעמים, שלוש פעמים ביום. בעונה השקטה יותר, יש מוזיקה מספר פעמים בשבוע. 

Madigan’s Bar and Restaurant

Aran Islands Hotel באינישמור 

כתובת Kilronan,Inis Mor,Aran Islands

נופים מרהיבים מהמסעדה עם התוצרת המקומית הטרייה, המציגים את האיכות והמגוון של מאכלי הים באזור וירקות אורגניים עם תפריט מגוון ומנות יומיות מקומיות.מתקיימים מפגשי מוסיקה חיה בכל סוף שבוע ורוב הלילות במהלך עונת הקיץ העמוסה בבר והמסעדה של המלון.

Tigh Ned’s 

 הוא פאב המשקיף על האוקיינוס, תמצאו בו  ​​מאכלי ים בנוסף לאלכוהול. זהו בר מסורתי הממוקם בקוטג 'מאבן לבנה. מומלץ בקיץ לבקש שולחן בחוץ כדי לספוג את  הנופים המדהימים.

Aran Islands
Aran Islands

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן