הכנסיות והקתדרלות שאסור לפספס בדבלין

הכנסיות והקתדרלות שאסור לפספס בדבלין

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

אספנו עבורכם את הקתדרלות והכנסיות הכי מומלצות בדבלין

(כתובת Christchurch Pl, Wood Quay, Dublin 8)

קתדרלת כנסיית המשיח כריסטוס,  או בשמה המוכר יותר קתדרלת השילוש הקדוש . היא הכנסייה הוותיקה ביותר  בדבלין היא כמעט בת 1000 שנה ובמקור הייתה כנסייה ויקינגית וכיום היא קתדרלה אנגליקנית, היא ממקומות התפילה החשובים ביותר בעיר.

הכנסיה הוקמה כמקדש בשנת 1038 על ידי הוויקינגים, היא היתה עשויה מעץ ונבנתה מחדש בשנת 1172 באותו אתר מאבן .הכנסיה עברה שיפוץ מאסיבי ושוחזרה במהלך המאה השבע עשרה, לאחר שבשנת 1562 כיפת הכנסייה קרסה ועמה חלק מהמבנה, בין השנים 1871 ו -1878 . נוספו לקתדרלה אלמנטים עיצוביים חדשים בסגנון ניאו-גותי.

קתדרלת השילוש הקדוש היא מבנה העתיק ביותר בדבלין ,  יש בפנים הכנסיה קריפטה עוד מהמאה ה -12. הקפלה מוקדשת לקדוש סנט לורנס או'טול , כוללת מקדש קטן בו נשמר ליבו של הקדוש, במגדל הפעמונים יש פעמונים עתיקים משנת 1038 עת נבנתה הכנסייה העשוייה מעץ.

מוזיקה מהווה חלק חשוב מאוד בחיי הקתדרלה, בשנת 1493 ייסדו את  בית הספר למקהלה. למקהלה הרפרטואר של למעלה מחמש מאות שנים  הקריפטה המשוחזרת מהמאה ה -12, מכילה כיום את התערוכה החשובה של אוצרות ישו ,יחד עם סרטון של ההיסטוריה של הקתדרלה מאת לואיס מרקוס. 

בתערוכה מוצגים כתבי יד וחפצי אמנות ,הצלחת המלכותית שנתן המלך וויליאם השלישי בשנת 1697 כהודיה על ניצחונו בקרב. כמו כן מוצגים הפמוטים ששימשו בשנת 1689 בתקופת ג'יימס השני. האוצר מארח גם עותק נדיר מהמאה ה -14 של Magna Carta Hiberniae .

הקתדרלות שאסור לפספס בדבלין
הקתדרלות שאסור לפספס בדבלין

St Patrick's Cathedral

(כתובת St Patrick's Close, Dublin 8, A96 P599)

קתדרלת סנט פטריק, שהוקמה לכבודו של הקדוש הפטרון של אירלנד, היא הכנסייה הגדולה ביותר באירלנד, היא נבנתה באתר שהיה פעם מקדש עץ קטן מהמאה החמישית, הכנסיה נוסדה ליד הבאר שבה הטביל הקדוש הפטרון של אירלנד את המתגיירים בסביבות שנת 450 . בשנת 1191,מבנה העץ הוחלף בכנסייה שהיוותה לראשונה במקום פולחן מאבן . הבניין שופץ והוגדל במהלך המאה השלוש עשרה.

הקתדרלה הגותית נבנתה  בצורת צלב,בשנת 1270 נוספה הקפלה של ליידי ,בשנת 1316 הורד צריח הבניין, חלק מהכנסייה נהרס בשריפה בשנת 1370 , כולל המגדל, בשנת 1749 לאחר השיפוץ הוסיף האדריכל ג'ורג 'סמפל את הצריח.

סנט פטריק  שונתה במהלך השנים לקתדרלה אנגליקנית ונעשו שינויים בפנים שלה הקתדרלה הורדה למעמד של כנסיית קהילה ושימשה כבית משפט ולתקופה קצרה כאוניברסיטה. הבניין הוחזר למעמד הקתדרלה בשנת 1555 תחת המלכה מרי, המבנה שוקם והקתדרלה שופצה. בשנת 1560 נוסף למגדל אחד השעונים הציבוריים הראשונים בדבלין ובשנת 1700 נוסף צריח.

בתחילת המאה ה -19 הקתדרלה שוב לא היתה בשימוש ואיבדה ממעמדה. החלק הצפוני של הקתדרלה (ששימשה כקפלה נפרדת) נחשב בלתי בטוח לשימוש ורעוע.  נעשה מאמץ לגייס כספים לתיקון , אך  לא נאסף מספיק כסף לכך. מי שהחליט לשקם את הכנסייה היה הפילנתרופ בנג'מין לי גינס שהציע לשאת בעלות הכוללת של השיקום. 

השיפוץ המאסיבי נערך עד שנת1865, תקרה חדשה נוספה, בשנת 1865 נפתחה הקתדרלה מחדש בטקס  שבו הוקירו לבנג'מין לי גינס תודה .

הקתדרלה היא אחת מהמבנים הבודדים שנותרו מדבלין מימי הביניים. כיום זוהי הקתדרלה הלאומית של כנסיית אירלנד והקתדרלה הגדולה ביותר במדינה. סנט פטריק היא גם הכנסייה הגבוהה ביותר באירלנד .יש לה רצפת פסיפס צבעונית  וכן תמצאו בה את אנדרטת ג'ונס הקדוש.

כיום מתקיימות בה תערוכות רבות ,תמצאו בה  אנדרטאות קבורה, לוחות בית זכרון המנציחים כמה מהאזרחים המפורסמים ביותר באירלנד כמו ג'ונתן סוויפט.קתדרלת סנט פטריק היא המקדשים הגדולים במדינה ואחד החשובים ביותר , יחד עם קתדרלת כנסיית כריסטוס, עדיין נראים כמה שרידים מהכנסייה מהמאה ה -12.    

בקתדרלה יש יותר מ -200 אנדרטאות סביב חומותיה, האנדרטאות בקתדרלה נעות בין מונומנטים אדריכליים גדולים, פסלי הנצחה ופסלי שיש, ועד לוחות שיש על הקירות וחלונות ויטראז '.

ישנם אנשים מעניינים רבים המונצחים בסנט פטריק – סופרים, חיילים, אנשי כנסייה, עורכי דין – אנשים מכל תחומי החיים, מפורסמים בימיהם אך כיום דמויות שנשכחו.

הקתדרלה משמשת למספר טקסים לאומיים ציבוריים. טקסי יום הזיכרון באירלנד בהנחיית הלגיון הבריטי המלכותי ובהשתתפות נשיא אירלנד, מתקיימים שם מדי נובמבר. 

St. Michan's Church

(כתובת Church St, Arran Quay, Dublin 7)

הכנסייה האנגליקנית נוסדה בשנת 1095 ובמשך מאות שנים, זה היה המקדש היחיד בצד הצפוני של נהר ליפי. כנסיית סנט מיכאן,היא אחת הקהילות העתיקות ביותר בדבלין. הכנסיה נבנתה מחדש בשנת 1685 ושוחזרה בשנת 1998. בפנים הבניין מעוצב בצניעות , תוכלו לראות עוגב משנת 1724 שעדיין נמצא בשימוש וגלריית העץ המקורית שלו .

הכנסיה נוסדה כדי לשרת את הוויקינגים המנודים, שהיו עדיין באירלנד לאחר שהשאר נהרגו או הוגלו על ידי כוחות איריים בשנת 1014. הכנסייה נבנתה מחדש בשנת 1686

הכנסייה הפכה לאטרקציה תיירותית פופולרית בזכות החלקים התת -קרקעיים שלה, שמכילים מספר ארונות מפוזרים עם שרידים של כמה מהמשפחות המשפיעות ביותר של העיר מהמאה השבע עשרה עד המאה התשע עשרה. 

ניתן להתלוות לסיור מודרך וללמוד מי היו השרידים, הגופות שמורות היטב והסיפורים מרתקים,בין היתר נמצאים שרידי האחים הנרי וג'ון סירס, שהוצאו להורג על ידי האנגלים על הובלת המרד האירי משנת 1798.

במקום הקבורה הבא, הגופות החנוטות שוכבות בתוך ארונות קבורה פתוחים המכוסים באבק . אחד חסר את כפות רגליו בשל היותו גבוה מדי לאריזה ולאחר חסרה יד אחת, עונש שקיבל על היותו גנב.  

ישנן מספר תיאוריות מדוע הגופות במרתף נשמרו לאורך זמן. האחת היא שהמרתף מכיל אבן גיר, שהופך את המרתף ליבש במיוחד ולכן טוב לחניטה. אחרת היא שהכנסייה נבנתה על אדמת ביצה לשעבר, וכי גז מתאן משמש כמעין חומר משמר של הגופות. 

האטרקציה המרכזית היא הארון עם גופה בת 800 שנה של גבר שמת לפי הערכות במסעות הצלב, כמו כן  שרידיו של רוברט אמט, המורד האירי שנהרג על ידי הבריטים בשנת 1803.

בפברואר 2019 נפרצה החפירה וחוללה. ראשו של הצלבני בן ה -800 שנה נגנב, ערפו ראשים של חלק מהגופות. חלק משרידי הגופות נמצאו ונשלחו למוזיאון הלאומי של אירלנד למשמרת .

הכנסיות שאסור לפספס בדבלין
הכנסיות שאסור לפספס בדבלין

St. Audoen's Church

( כתובת High St, The Liberties, Dublin)

זוהי הכנסייה היחידה מימי הביניים של דבלין שעדיין נמצאת בשימוש.כנסיית סנט אודואן, שהוכרזה כאנדרטה לאומית , נבנתה בין השנים 1181 ו -1212. קהילה פרוטסטנטית זו היא אחד המקדשים העתיקים ביותר מימי הביניים באירלנד. כנסיית סנט אודון , הוקמה להנצחת סנט אואן, הבישוף מהמאה השביעית שנקבר בשנת 684 .

כנסיית סנט אודואן, הממוקמת בעיר המוקפת חומה מימי הביניים, הורחבה במהלך המאה החמש עשרה בשל הקהל ההולך וגדל. למבנה הראשי הוצמדו קפלת הקדוש של אן הקדוש וקפלת מריה הבתולה המבורכת.

הכנסיה כוללת מיצג המדגים כיצד הקהילה הקטנה מהמאה ה -12 גדלה לאורך מאות שנים והפכה לאחת הכנסיות החשובות ביותר של ימי הביניים.התערוכה מציגה גם חפצים מימי הביניים שנמצאו בשטח הכנסייה, החזית שנבנתה במהלך המאה הארבע עשרה ושלושה פעמונים שנבנו בשנת 1423 נשמרו היטב.  

הכנסייה של דבלין
הכנסייה של דבלין

שאלות נפוצות בנוגע לכנסיות והקתדרלות החשובות בדבלין

St Mary's Pro Cathedral

(כתובת Pro-Cathedral House, 83 Marlborough St, North City, Dublin)

קתדרלת פרו מרי הקדוש, הוקמה בין השנים 1815-1825 על חורבות המנזר של מריה הקדושה.  

 

סנט מרי משמשת כקתדרלה קתולית באופן זמני, מכיוון שיכולה להיות רק קתדרלה אחת לכל עיר , סנט מרי יכולה להפוך לקתדרלה רק כאשר האפיפיור יבטל את התואר של כנסיית כריסטוס.

הבנייה הניאו-קלאסית מנוגדת מאוד לרוב הקהילות האחרות של דבלין, שרובן בסגנון גותי. בחוץ יש שישה עמודים מרשימים,הפנים הוא בעיצוב תערובת סגנונות יווניים ורומיים .



St. Ann's Church

(כתובת 18 Dawson St, Dublin 2, D02 YV57)

כנסיית סנט אן נבנתה בתחילת המאה השמונה עשרה והפכה לאחת הקהילות הפופולריות ביותר בדבלין בזכות נדיבותה .

בפנים, הכנסיה צנועה. ספסלי העץ הכהים של הבניין ומזבח גבוה,הכנסייה שמרה על חלק מהחלונות הזכוכית הצבעונית המקורית מהמאה השמונה עשרה .

כנסיית סנט אן הפכה פופולרית מאוד בזכות העובדה  שבשנת 1723,העניק הלורד ניוטון מבאטלר, תרומה של 120 כיכרות לחם בשבוע לאנשים מוחלשים. כמעט שלוש מאות שנים מאוחר יותר הנוהג הזה עדיין מכובד . 

St. Teresa's Church

( כתובת Clarendon St, Dublin )

הכנסיה ממוקמת ליד רחובות הקניות גרפטון ורחוב קלרנדון, כנסיית סנט תרזה הוקמה בין השנים 1793 ו -1808 והיא הקהילה הקתולית הראשונה שנבנתה בשנת 1791.הכנסייה מסודרת בצורת צלב נוצרי וניתן לגשת אליה משלושה רחובות שונים.

הכנסייה מעוטרת בכמה פסלים מאת ג'ון הוגאן, הנחשב לאחד מפסליו הגדולים באירלנד. המפורסם ביותר הוא 'הבתולה והילד'. גולת הכותרת הנוספת היא חלונות הזכוכית הצבעונית של פיליס בורק .

כנסיית סנט תרזה ממוקמת בלב דבלין, במרחק מטרים ספורים מבוטיקים יוקרתיים של רחובות הקניות הסמוכים.

Christ Church Cathedral היא כנסיה בת 1000 שנה.

St Patrick's Cathedral כיום זוהי הקתדרלה הלאומית של כנסיית אירלנד והקתדרלה הגדולה ביותר במדינה. סנט פטריק היא גם הכנסייה הגבוהה ביותר באירלנד.

St. Michan's Church הכנסיה מכילה מספר ארונות מפוזרים עם שרידים של כמה מהמשפחות המשפיעות ביותר של העיר מהמאה השבע עשרה עד המאה התשע עשרה. ניתן להתלוות לסיור מודרך וללמוד מי היו השרידים, הגופות שמורות היטב , לאחרונה ב2019 עקב מעשה ביזה, חלק מראשי הגופות נערפו ונגנבו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן