שבוע במערב / דרום אירלנד

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

טיול של שבוע במערב/דרום אירלנד.
אני ממליץ להסתכל בתמונות שהעלתה סיגל בדף האינסטגרם שלה
התחלנו בלימריק, עיר חמודה אבל לא מעניינת במיוחד. היא נוחה לטיול כוכב במערב. השוק milk market היה מאכזב – היינו שם פעמיים בשעות הפתיחה והיה די נטוש. יכול להיות שבמועדים אחרים זה יותר מוצלח. בילינו שעות ב King John's Castle מאד חוויתי לילדים.
ביקור חובה מחוץ לעיר, Bunratty Castle, טירה יפהפיה שיש בה גם הדגמה חיה של חיי האירים בעבר. שווה להיכנס לבקתות ולצפות בנפח או באופה עושים את עבודתם כמו פעם. את העוגות המעולות שהכינו האופות בצורה מסורתית אכלנו בקפה הנחמד של המקום.
מלימריק אפשר להגיע בנסיעות יומיות לגאלווי, צוקי מוהר, דינגל ועוד.
יום 1. העיר גאלווי (galway) מקסימה. הקמפוס של האוניברסיטה יפהפה וכך גם הקתדרלה של סיינט ניקולס – כולל כל האיזור והגשרים שמסביבו. יש בעיר איזור של מסעדות ופאבים שהופכים אותה לשוקקת ומלאת חיים שמאוד נעים להיות בה. ראינו מוזיקה חיה בפאב המוביל בעיר An Pucan והיה מיוחד. חשוב להגיע בימי ראשון אם אפשר. מוזיקת רחוב, מופעים, דוכנים ועוד.
יום 2. התחלנו בביקור באיי Aran Islands. לקחנו את המעבורת הלא-נכונה ולכן די בטעות הגענו לאי הקטן איניש אויר. Inis Oirr. שוכרים אופנים ומדוושים ברחבי האי – משגע, כולל העתיקות ליד בית הקברות והספינה הטרופה. שווה להגיע מוקדם כדי לא להיות תלויים בזמני החזרה של המעבורות (אלא אם אתם רוצים/ות ללון באחד האיים).
בדרך למוהר עברנו בעיירה חמודה ennystimon. שווה לעצור קצת. אכלנו פאי תפוחים נהדר בunglert's bakery וירדנו לבאר בשם pot duggans שם אפשר לשבת מול המפלים. חובה לצפות ב ennystimon cascade.
על צוקי מוהר אין להכביר מילים – חובה חובה חובה. טיפ שקיבלנו בדף הזה- להגיע אחרי צהרים אם אפשר (מסיבות של אור וצל).
יום 3. טבעת דינגל – הנופים הכי יפים שראינו באירלנד. הרבה מקומות לעצור, סיורים רגליים קטנים או גדולים,. Slea Head Loop, Dingle Town, Conor Pass, Gallarus Oratory. המפל Conor Pass waterfall קטן וחמוד אבל אם מטפסים למעלה יש הפתעה מקסימה. מומלץ.
אם נוסעים עד "הסוף" מגיעים לDunmore Head שהיא הנקודה המערבית ביותר באירופה. הנוף עוצר נשימה (ואם יורדים ואז עולים את כל המדרגות, זה גם באופן מילולי). ובכלל, כל האיזור יפהפה. רק צריך סבלנות בכבישים.
יום 4. משם הגענו לקילרני Killarney. כל האיזור של טירת Ross מומלץ. Ross Castle, Torc Waterfall, moll gap, trout lake. תצפית יפה בlibrary point. לא עשינו את כל טבעת קרי אבל הגענו לתצפית מופלאה ובית קפה חמוד ב ladies' view. שווה לחצות את הכביש מהקפה ולהתקדם טיפה כדי לקבל תצפית יפה עוד יותר.
בקילרני עצמה יש קתדרלה מהממת St Mary אבל לא יכולנו להיכנס כי בדיוק היתה שם הלוויה… בקרו גם ב killarney house שם יש מוזיאון חינמי שעשוי להיות מעניין למי שעוסק בנושאי קיימות. הגנים של הבית הזה יפהפיים.
לא רחוק משם מעגל האבנים העתיק של kenmare stone circle הוא משהו פשוט יחסית אבל מיוחד בהתחשב בזה שהמקום נחשב למקודש כבר אלפי שנים. אפשר לבקש בקשה, לכתוב על פתק ולתלות על העצים המקודשים שבמקום…
בערב הלכנו להופעה של celtic steps – היה מיוחד ומעניין – הרקדנים והנגנים האירים מרהיבים.
יום 5. באיזור Cork היינו בשוק English Market שהיה נחמד, כמו כל העיר היפה הזו. שווה לבקר ולעשות תצפית משגעת מכנסית St. Anne שהמגדל שלה מכונה "השקרן בעל ארבעת הפרצופים", מגדל שעון עם ארבעה שעונים לא מכוונים. אפשר לטפס במגדל ולצלצל בפעמונים (ממש לנגן בהם, וכולם בסביבה שומעים, לטוב או לרע). הטיפוס יכול להפריע למי שיש קלסטרופוביה. גם הקתדרלה הסמוכה שווה ביקור.
הליכה לאורך המים וברחובות הקטנים של קורק מומלצת, לנוכח אמנות הרחוב היפה שיש בכל מקום. שמענו מוזיקה אירית בפאב נחמד בשם JJ Walsh. וישנו במלון מיוחד בשם the address cork שלא רחוק ממנו יש תצפית מאד יפה על העיר.
יום 6. מקורק הגענו לטירה המיוחדת של Blarney Castle. הגנים מופלאים, הביקור בוילה הנוכחית של הלורד מעניין מאד (Blarney House בתשלום נוסף). היה תור של שעה לטירה עצמה (ולאבן הקסומה שבה) ואחרי המתנה מיאשת ויתרנו על הטירה – יש עוד מקומות שמאפשרים לקבל מזל בגנים האלה… למשל הדולמן ומערת המכשפות ליד המפל. להקדיש לפחות חצי יום לביקור הזה.
בדרך לדבלין עברנו ב Rock of Cashel,מאד מרשים מבחוץ (לא היה לנו זמן להיכנס).
את דבלין הספקנו לראות רק מעט. לקחנו סיור מעולה של Guru Walk עם המדריך הנהדר קיליאן Cillian. ("Free Walking Tour of Dublin – Discover Dublin & Hidden Gems" Unearthed tours.
המלצות כלליות:
אם רוצים לאכול ארוחת ערב אחרי 9 ברוב אירלנד (חוץ מדבלין) קשה למצוא מקום שמוכר אוכל, ההתמקדות היא באלכוהול. למשל, כשהגענו לEnnisבערב לא מצאנו מה לאכול ורק במקרה הגענו למסעדה אסייתית שפתוחה אחרי 9. היא נקראתlana ומגישה אוכל טוב
בכל עיר כדאי לבקר בקתדרלה המקומית – הן כולן שונות זו מזו – ולראות אם יש קמפוס היסטורי של האוניברסיטה – יש כאלה בקורק למשל, וטריניטי קולג' הידוע בדאבלין.
לעומת זאת נשחזר את ההמלצה הכי טובה שקיבלנו בדף הזה: לסיים כל יום בפאב שמנגן מוזיקה אירית חיה. לא בכל פאב יש מוזיקה ולא בכל יום בשבוע. אבל כשיש זה מקצועי ונהדר. פשוט שואלים אם יש Live Music. בלימריק זה היה Locke Bar. האוכל מומלץ אבל המוזיקה עוד יותר.
כמה מסעדות נחמדות
בלימריק -מסעדות מצויינות: Hamptons Grill וכן Spitjack הסמוכה
Pho tha אוכל וויטנאמי מעולה בדבלין.
Yamamori מסעדה אסייתי די יקרה אבל ברמה מאד גבוהה בדבלין.
בסך הכל אירלנד נהדרת ודורשת שבועיים לפחות במתינות… בפעם הבאה נבוא לזמן רב יותר.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!