טיול כוכב באירלנד – הצעה למסלול טיול כוכב ברחבי אירלנד

טיול כוכב באירלנד – הצעה למסלול טיול כוכב ברחבי אירלנד

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

גלו את הקסם של אי האזמרגד בסיור כוכב ברחבי אירלנד, לחקור את ההיסטוריה העשירה שלו, הנופים עוצרי הנשימה והתרבות התוססת דרך עיניהם של האישים המפורסמים ביותר שלו.

מבוא: מסע דרך כוכבי אירלנד

צאו למסע בין כוכבי אירלנד, שבו ההיסטוריה והאגדה משתלבות זה בזה כדי ליצור חוויה קסומה שאין כמותה. מאתרים עתיקים ועד ציוני דרך מודרניים, אירלנד היא ארץ של סיפורים שובי לב ונופים עוצרי נשימה. הצעת סיור כוכבים זו תיקח אתכם למסע גילויים, שבו תחקור את מקומות הולדתן של אגדות איריות, תעמקו בעולם הספרות והשירה ותגלו את מקומות הסרטים האיקוניים שכבשו את לב הקהל ברחבי העולם.

חווה את הקסם של עברה העתיק של אירלנד כשאתה מבקר בניוגראנג' ובגבעת טארה, שם נאמר כי מסתורי היקום נפתחו. חקור את הנוף הספרותי של ג'יימס ג'ויס וסמואל בקט, וגלה את פניני החן הנסתרות של השירה האירית עם יצירותיהם של WB Yeats ו-Seamus Heaney.

צא לסיור בדרך האטלנטית הפרועה, שבה קו החוף המפורץ פוגש את כוחו של האוקיינוס, ובקרו בצוקי מוהר ובגבעת הענק, שניים מפלאי הטבע האייקוניים ביותר של אירלנד. אמצו את הרוח הספורטיבית של אירלנד עם סיבוב גולף או קרב השלכות, וגלו את אמנות המזיגה של חצי ליטר מושלם במחסן גינס.

צעד אחורה בזמן ב-Kilmainham Gaol וגלה את לב המרד האירי, לפני שתחקור את רובע הטיטאניק בבלפסט ואת היופי הרודף של הפארק הלאומי קונמארה. חווה את מתנת הגאב כשאתה מנשק את אבן בלארני, ותגלה את הסלע של קאשל, סמל נצחי של ההיסטוריה האירית.

מפה של אירלנד עם שביל משובץ כוכבים המסמן את הסיור
מפה של אירלנד עם שביל משובץ כוכבים המסמן את הסיור

1. איפה הכל התחיל: מקומות הולדתן של האגדות האיריות

אירלנד היא ארץ ספוגה במיתוסים ואגדות, ומקומות הולדתן של כמה מהדמויות המפורסמות ביותר שלה הן נקודת חובה לכל מבקר. התחל את סיור הכוכב שלך בביקור במקום הולדתו של הקדוש המפורסם ביותר באירלנד, סנט פטריק, במחוז דאון. למד על חייו ומורשתו, וראה את האזור הכפרי המדהים שהיווה השראה למסע הרוחני שלו.

לאחר מכן, בקרו במקום הולדתה של דמות אגדית אחרת, המלכה הלוחמת, מייב. ממוקם במחוז סליגו, אתר עתיק זה נחשב למקום קבורתה של המלכה והוא מוקף בנופים מדהימים של האזור הכפרי האירי.

שום סיור באגדות איריות לא יהיה שלם בלי ביקור בביתו של המחזאי המפורסם, אוסקר ויילד. ממוקם בדבלין, בית בסגנון גאורגי זה הוא כעת מוזיאון, המציג את החיים ויצירותיה של אחת הדמויות הספרותיות המפורסמות ביותר באירלנד.

לחובבי המוזיקה האירית, ביקור בביתו של הזמר והיוצר המפורסם, ואן מוריסון, הוא חובה. בית צנוע זה, הממוקם בבלפסט, היה מקום הולדתו של אחד המוזיקאים האייקוניים ביותר באירלנד, וכיום הוא אטרקציה תיירותית פופולרית.

לבסוף, שום סיור באגדות איריות לא יהיה מושלם ללא ביקור בביתו של אחד המשוררים המפורסמים באירלנד, WB Yeats. ממוקם במחוז סליגו, הבית והגנים המדהימים האלה הם עדות לאהבתו של המשורר לטבע ולאמנות.

2. "יופי נורא נולד": השירה של WB Yeats ושיימוס הייני

אירלנד היא מדינה הידועה במורשת הספרותית העשירה שלה, ושניים מהמשוררים המפורסמים ביותר שלה הם WB Yeats ו-Seamus Heaney. ייטס, יליד מחוז סליגו, ידוע בשירתו הרומנטית והמיסטית, הנשענת לרוב על מיתולוגיה ופולקלור איריים. הוא זכה בפרס נובל לספרות בשנת 1923 ונשאר אחד המשוררים המפורסמים ביותר בשפה האנגלית.

שיימוס הייני, יליד מחוז דרי, ידוע בשירתו העוצמתית והמעוררת, העוסקת לעתים קרובות בנושאים של זהות, היסטוריה ופוליטיקה. הוא זכה בפרס נובל לספרות ב-1995 והוא נחשב כאחד מגדולי המשוררים של המאה ה-20.

ביקור באירלנד מציע הזדמנות לחקור את הנופים שהיוו השראה לשני הענקים הספרותיים הללו. במחוז סליגו תוכלו לבקר באגם האי המדהים של Innisfree, שהיווה השראה לשירו המפורסם של Yeats באותו השם. לחלופין, צא לסיור באגודת Yeats בסליגו, שחוגגת את חייו ויצירותיו של המשורר האהוב הזה.

במחוז דרי, אתה יכול לבקר ב-Seamus Heaney HomePlace, שחוגג את חייו ויצירותיו של המשורר האייקוני הזה. המרכז כולל תערוכות, אירועים ומופעים המציגים את שירתו של היני והשפעתה על התרבות האירית.

WB Yeats ו-Seamus Heaney עם השירים המפורסמים שלהם
WB Yeats ו-Seamus Heaney עם השירים המפורסמים שלהם

3. מסך הכסף: מיקומי סרטים איריים איקוניים

אירלנד הייתה הרקע לאינספור סרטים לאורך השנים, מקלאסיקות כמו "האיש השקט" ועד שוברי קופות עדכניים יותר כמו "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי". סיור באתרי הסרטים של אירלנד הוא הזדמנות לראות כמה מהנופים המדהימים ביותר במדינה, כמו גם את האתרים שבהם צולמו כמה מהסרטים האהובים עליך.

אחד ממקומות הסרטים האיקוניים ביותר באירלנד הוא צוקי מוהר, שהוצגו בסרטים כמו "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" ו"כלת הנסיכה". הצוקים הנישאים הללו מציעים נופים עוצרי נשימה של האוקיינוס האטלנטי והם חובה לראות עבור כל חובב קולנוע.

מיקום סרט פופולרי נוסף הוא הכפר קונג במחוז מאיו, שהיה התפאורה לסרט הקלאסי "האיש השקט". המבקרים יכולים לערוך סיור רגלי בכפר ולראות את האתרים שבהם צולם הסרט, כולל חורבות המנזר שבו נלחם דמותו של ג'ון וויין עם יריבו.

לחובבי "מלחמת הכוכבים", ביקור אצל סקליג מיכאל הוא חובה. האי הנידח הזה מול חופי מחוז קרי שימש כמקום צילום ל"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" ו"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי". המבקרים יכולים לטייל לראש האי ולראות את המנזר העתיק שנבנה שם לפני למעלה מאלף שנה.

לבסוף, ביקור בדבלין מציע הזדמנות לראות כמה מהמקומות המשמשים בעיבוד הקולנועי ל"יוליסס" של ג'יימס ג'ויס. חובבי הספר יכולים לצאת לסיור רגלי בעיר ולראות את האתרים שבהם התרחשו אירועי הרומן, כולל מגדל מרטלו בסנדיקוב והספרייה הלאומית של אירלנד.

4. אודיסאה מוזיקלית אירית: מ-U2 לאניה

לאירלנד יש מורשת מוזיקלית עשירה המשתרעת על פני מאות שנים, ממוזיקה עממית אירית מסורתית ועד לרוק ופופ עכשוויים. לרבים מהמוזיקאים המפורסמים בעולם יש שורשים איריים, וסיבוב הופעות באירלנד הוא הזדמנות לחקור את המורשת המוזיקלית של המדינה.

אחד היצואנים המוזיקליים האהובים ביותר של אירלנד הוא U2, שחבריה מגיעים מדבלין. מעריצי הלהקה יכולים לצאת לסיור בעיר ולראות את האתרים שהיוו השראה לכמה מהשירים המפורסמים ביותר שלהם, כמו "Where the Streets Have No Name" ו-"Sunday Bloody Sunday". האולפן של הלהקה, Windmill Lane, ממוקם גם הוא בדבלין ומציע סיורים למעריצים.

מוזיקאית אירית מפורסמת נוספת היא אניה, שנופי הסאונד הארציים שלה כבשו את ליבם של מעריצים ברחבי העולם. לחינוך הכפרי של אניה במחוז דונגל הייתה השפעה עמוקה על המוזיקה שלה, והמבקרים באזור יכולים לחקור את הנופים שנתנו לה השראה. העיירה Gweedore, שבה אניה גדלה, היא מרכז של מוזיקה אירית מסורתית והיא ביתם של פסטיבלים וקונצרטים רבים במהלך השנה.

בנוסף ל-U2 ולאניה, אירלנד הפיקה שפע של כישרונות מוזיקליים לאורך השנים, כולל ואן מוריסון, סינאד אוקונור והחמוציות. המבקרים במדינה יכולים לחקור את סצנת המוזיקה החיה התוססת בערים כמו דבלין וגאלווי, שבהן ניתן לשמוע מוזיקה אירית מסורתית בפאבים ובמועדונים לאורך כל הלילה.

U2 מופיעה מול קהל עצום
U2 מופיעה מול קהל עצום

5. ענקים ספרותיים: חקירת עולמם של ג'יימס ג'ויס וסמואל בקט

לאירלנד יש היסטוריה ארוכה וסיפורית של הפקת כמה מהסופרים המפורסמים בעולם, מאוסקר ויילד ועד WB Yeats. שניים מענקי הספרות המפורסמים ביותר במדינה, לעומת זאת, הם ג'יימס ג'ויס וסמואל בקט. סיור באירלנד הכולל עצירות בכמה מהמקומות הקשורים לשני הסופרים הגדולים הללו הוא בטוח חוויה בלתי נשכחת.

היצירה המפורסמת ביותר של ג'ויס, יוליסס, מתרחשת בדבלין וברבים מהמקומות שעליהם הוא כותב עדיין ניתן לבקר כיום. שיטוט ברחובות העיר ייקח את המבקרים על פני ציוני דרך כמו טריניטי קולג', שבו למד ג'ויס, ומרכז ג'יימס ג'ויס, המוקדש לחייו וליצירתו של המחבר. מעריצי הכתיבה של ג'ויס יכולים לבקר גם במגדל מרטלו בסנדיקוב, שמופיע בפתיחת הרומן שלו, Finnegans Wake.

סמואל בקט, עוד ענק ספרותי עם קשרים חזקים עם אירלנד, ידוע בעיקר בזכות מחזהו מחכה לגודו. מקום הולדתו של בקט, פוקסרוק, הוא כיום חלק מהפרברים של דבלין, אבל המבקרים עדיין יכולים לחקור את האזור ולבקר בבית שבו הוא נולד. גשר סמואל בקט, המשתרע על נהר ליפי בדבלין, הוא תוספת עדכנית יותר לנוף העיר ונקרא לכבודו של המחזאי.

6. האם אתה יכול להרגיש את הקסם? התעלומות העתיקות של ניוגראנג' וגבעת טארה

המונומנטים העתיקים של ניוגראנג' וגבעת טרה הם שניים מהאתרים המרתקים והמסתוריים ביותר של אירלנד. ניוגראנג', קבר מעבר בן 5,000 שנה הממוקם במחוז מית', עתיק יותר מסטונהנג' ומהפירמידות של מצרים. הקבר נבנה כדי ליישר קו עם היפוך החורף, וביום הקצר ביותר בשנה, השמש העולה מאירה את החדר הפנימי, ומטילה אלומת אור על הקירות המעוטרים בגילופים מורכבים.

גבעת טארה, הממוקמת במחוז מית', הייתה מקום מושבם של המלכים הגבוהים של אירלנד והיא ספוגה במיתוסים ואגדות. מאמינים שהאתר היה אתר קדוש עבור הדרואידים, ונאמר שה-Lia Fáil, או אבן הגורל, שעדיין עומדת על הגבעה היום, הייתה שואגת כאשר יוכתר מלך אמיתי של אירלנד.

מבקרים בניוגראנג' וגבעת טארה יכולים לקחת סיורים מודרכים כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והמשמעות של אתרים עתיקים אלה. הסיורים מובלים על ידי מדריכים בעלי ידע שיכולים לענות על שאלות ולהציע תובנות על המסתורין של המקומות האניגמטיים הללו.

קבר המעבר המיסטי של ניוגראנג'
קבר המעבר המיסטי של ניוגראנג'

7. טעם מהאי אמרלד: התענוגות הקולינריים של אירלנד

כשזה מגיע למטבח האירי, יש בו יותר מסתם תפוחי אדמה וגינס. לאירלנד יש מסורת קולינרית עשירה, ספוגה בהיסטוריה ומושפעת ממשאבי הטבע שלה, כמו פירות ים, ציד בר ומוצרי חלב.

אחת המנות האיריות המפורסמות ביותר היא התבשיל האירי הלבבי, העשוי מבשר טלה או בקר, תפוחי אדמה, גזר ובצל. מנה פופולרית נוספת היא קולקנון, שהיא פירה תפוחי אדמה מעורבב עם כרוב, בצל וחמאה.

חובבי פירות ים ישמחו מהמלכוד הטרי של היום, בין אם זה סלמון, מולים או צדפות. קו החוף של אירלנד הוא ביתם של כמה מפירות הים הטובים בעולם, ומסעדות רבות מגישות חמין פירות ים טעימים ודגים אנד צ'יפס.

לבעלי שן מתוקה, אירלנד ידועה גם בקינוחים שלה. אחד הפופולריים ביותר הוא עוגת התפוחים האירית המסורתית, עשויה עם תפוחים חמוצים, סוכר ותבלינים, ומעליה קרום פריך. אהוב נוסף הוא פודינג הטופי הדביק, עוגה עשירה ולחה עשויה עם תמרים ומעליה רוטב טופי מתוק.

כמובן, שום ביקור באירלנד לא יהיה שלם בלי לנסות את הייצוא המפורסם ביותר שלה: גינס. הסטאוט הכהה והקרמי הוא מרכיב עיקרי בפאבים איריים וניתן ליהנות ממנו לבד או לשילוב עם מאכלי פאבים מסורתיים כמו פיש אנד צ'יפס או פאי בקר וגינס.

8. הרוח הספורטיבית: גולף, הרלינג ועוד

אירלנד היא אומה שמתלהבת מספורט, והמבקרים באי האזמרגד יכולים לחוות זאת בעצמם על ידי השתתפות בכמה מהבילויים האהובים ביותר במדינה. אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר באירלנד הוא גולף, עם מסלולים המציעים נופים מדהימים של הנוף האירי.

למי שמעדיף ספורט אירי מסורתי יותר, ההטלה היא חובה לראות. הטלה הוא משחק מהיר שמשחקים במקל וכדור, וזהו אחד מענפי הספורט הוותיקים בעולם. זה גם אחד המרגשים, עם שחקנים שמניעים את הכדור במהירויות גבוהות ומבקיעים שערים תוך שניות.

ספורט פופולרי נוסף באירלנד הוא כדורגל גאלי, הדומה לכדורגל האוסטרלי. זהו משחק מחוספס ומעורער שדורש מהירות, כוח וזריזות, וזו דרך מצוינת לחוות את התשוקה והעוצמה של הספורט האירי.

אם אתם מחפשים משהו קצת יותר מרגיע, אירלנד היא גם ביתם של כמה ממקומות הדייג הטובים בעולם. הנהרות והאגמים של המדינה שופעים פורל, סלמון ודגים אחרים, ויש המון הזדמנויות להטיל קו ולנסות את מזלכם.

למי שמעדיף לצפות בספורט במקום לשחק בהם, לאירלנד לא חסרים אירועים להשתתף בהם. ממירוצי סוסים במסלול המרוצים המפורסם של קורה ועד למשחקי רוגבי באצטדיון אביבה, תמיד קורה משהו בעולם הספורט האירי.

משחק הטלה בפעולה
משחק הטלה בפעולה

9. אומנות המזיגה: ביקור במחסן גינס

שום ביקור באירלנד לא יהיה שלם בלי טיול למחסן גינס בדבלין, שם המבקרים יכולים ללמוד על ההיסטוריה והייצור המרתקים של היצוא המפורסם ביותר של אירלנד. הבניין בן שבע הקומות הוא פלא של ארכיטקטורה ועיצוב, הכולל תערוכות אינטראקטיביות, נופים מדהימים של העיר, וכמובן, המון הזדמנויות לדגום את הדברים השחורים.

בלב מחסן גינס נמצא הבר Gravity Bar, המציע נופים פנורמיים של דבלין והאזור הכפרי שמסביב. זה המקום המושלם ליהנות מחצי ליטר גינס ולספוג את האווירה של המותג האייקוני האייקוני הזה.

אבל מחסן גינס הוא הרבה יותר מסתם מקום לשתות בירה. המבקרים יכולים לחקור את ההיסטוריה של משפחת גינס, ללמוד על תהליך הבישול, ואפילו לקחת חלק בכיתת אמן על אמנות המזיגה של החצי ליטר המושלם.

אחד מרגעי השיא של כל ביקור במחסן גינס הוא חדר הטעימות, שבו יכולים המבקרים לטעום מגוון של מבשלות גינס שונות וללמוד על ההבדלים העדינים ביניהן. מהדראפט הקלאסי של גינס ועד למהדורה המוגבלת של Guinness Foreign Extra Stout, יש משהו לכל חובב בירה ליהנות.

למי שרוצה לקחת איתם חלק ממחסן גינס הביתה, יש גם חנות מתנות המציעה מגוון רחב של סחורה הקשורה לגינס, כולל בגדים, כלי זכוכית ואפילו ערכות בישול ביתיות.

10. נוף של ניגודים דרמטיים: הדרך האטלנטית הפרועה

הדרך האטלנטית הפרועה היא אחת מנסיעות החוף עוצרות הנשימה בעולם, המשתרעת על פני 2,500 ק"מ מדונגאל בצפון ועד קורק בדרום. המסלול לוקח חלק מהנופים הטבעיים המדהימים ביותר של אירלנד, מצוקים טרשיים וחופים סחופי רוחות ועד כפרים מקסימים וציוני דרך היסטוריים.

  • צוקי מוהר:
    אחד המראות האיקוניים ביותר לאורך הדרך האטלנטית הפרועה הם צוקי מוהר, המתנשאים לגובה של למעלה מ-200 מטר מעל האוקיינוס האטלנטי. המבקרים יכולים ליהנות מנופים מדהימים של הצוקים ממרכז המבקרים, או לצאת לסיור מודרך כדי לחקור את המערות ותצורות הסלע הסמוכות.
  • הבורן:
    יעד נוסף שחובה לראות לאורך הדרך האטלנטית הפרועה הוא הבורן, נוף ייחודי של מדרכות אבן גיר וחי וצומח נדירים. הבורן הוא ביתם של מורשת ארכיאולוגית עשירה, הכוללת קברים עתיקים, מבצרי טבעת ועיגולי אבן.
  • הטבעת של קרי:
    לאלו המחפשים קצב נינוח יותר, טבעת קרי היא נסיעה ציורית הצופה לכמה מהנופים היפים ביותר באירלנד. המסלול לוקח ב-Gap of Dunloe, Muckross House and Gardens, והכפר הציורי Sneem.

    לאורך הדרך האטלנטי הפרוע, המבקרים יכולים ליהנות גם ממגוון רחב של פעילויות חוצות, לרבות טיולי הליכה, רכיבה על אופניים, גלישה ושייט קיאקים. האזור מפורסם גם בזכות פירות הים שלו, עם מסעדות רבות המגישות לובסטר טרי, סרטנים וצדפות.

    הדרך האטלנטית הפרועה היא גם ביתם של סצנה תרבותית תוססת, עם פסטיבלים ואירועים רבים המתקיימים לאורך השנה. ממוזיקה וריקוד איריים מסורתיים ועד לאמנות ותיאטרון עכשוויים, תמיד יש משהו חדש לגלות לאורך מסלול החוף המדהים הזה.

 

נוף מדהים של הדרך האטלנטית הפרועה
נוף מדהים של הדרך האטלנטית הפרועה

11. הלב של המרד האירי: כלא קילמיין

Gaol Kilmainham הוא בית כלא לשעבר הממוקם בדבלין, שמילא תפקיד משמעותי במאבקה של אירלנד לעצמאות מהשלטון הבריטי. כיום זוהי אטרקציה תיירותית פופולרית המציעה למבקרים הצצה לעברה הסוער של המדינה.

  • היסטוריה קצרה:
    הכלא נבנה בשנת 1796 ושכן בו רבים מהאסירים הפוליטיים המפורסמים ביותר באירלנד לאורך השנים. במהלך מלחמת העצמאות האירית, הפך הכלא של קילמייןהם לסמל של התנגדות ושימש לכליאת רבים ממנהיגי המרד.
  • מנהיגי המרד:
    בין האסירים המפורסמים שהוחזקו בכלא קילמיין היו צ'ארלס סטיוארט פרנל, איימון דה ואלרה וג'יימס קונולי. רבים מהמנהיגים הללו הוצאו להורג בין חומות הכלא, כולל שבעת החותמים על ההכרזה על הרפובליקה האירית מ-1916.
  • שיקום הכלא:
    בשנות ה-60 שוחזר כלא Kilmainham ונפתח לציבור כמוזיאון. כיום יכולים המבקרים לערוך סיורים מודרכים בכלא, הכוללים ביקור בתאים, בחצר התעמלות ובחדר ההוצאה להורג.
  • המשמעות של כלא קילמיין:
    כלא Kilmainham הוא תזכורת רבת עוצמה למאבקה של אירלנד לעצמאות ולקורבנות שהקריבו אלה שנלחמו למען זכויותיהם. הכלא הוא מקום עלייה לרגל עבור אנשים אירים רבים, שבאים לחלוק כבוד למנהיגי המרד ולהרהר בהיסטוריה של המדינה.

 

12. מורשת הטיטאניק: רובע הטיטאניק של בלפסט

רובע הטיטאניק של בלפסט הוא יעד חובה לכל מי שמתעניין בספינה המפורסמת ובהפלגה הרעה שלה. האזור עבר מהפך בשנים האחרונות וכולל כעת מגוון אטרקציות החוקרים את מורשת הטיטאניק ואת ההיסטוריה של תעשיית בניית הספינות של בלפסט.

אחת האטרקציות המרכזיות ברובע הטיטאניק היא מוזיאון טיטאניק בלפסט, השוכן בבניין מהמם שתוכנן כך שיראה כמו גוף הספינה. המוזיאון מספר את סיפורה של הטיטאניק מבנייתה בבלפסט ועד טביעתה הטרגית בשנת 1912. המבקרים יכולים לחקור תערוכות אינטראקטיביות, לראות חפצים מהספינה, ואפילו לעבור דרך שחזורים של הבקתות והסיפונים של הטיטאניק.

גולת הכותרת נוספת של רובע הטיטאניק היא ה-SS Nomadic, הספינה האחרונה שנותרה ליין הכוכב הלבן בעולם. ה-Nomadic נבנה בבלפסט ושימש כמכרז לטיטאניק, והעביר נוסעים אל הספינה וממנה. כיום, המבקרים יכולים לסייר בנוודים וללמוד על ההיסטוריה המרתקת שלו.

בנוסף למוזיאון ולנוודי, רובע הטיטאניק הוא ביתם של מגוון אטרקציות ופעילויות נוספות. המבקרים יכולים לקחת סיור בסירה בנמל בלפסט כדי לראות היכן נבנתה הטיטאניק, או לחקור את הרציף היבש ובית המשאבה הסמוכים, ששימשו לבנייה ותחזוקה של הספינה.

רובע הטיטאניק הוא גם מקום נהדר לחטוף בו ביס או משקה. באזור יש מגוון של מסעדות וברים, שרבים מהם מציעים נופים מדהימים של הנמל והסביבה.

מוזיאון טיטאניק בלפסט המרשים
מוזיאון טיטאניק בלפסט המרשים

13. The Gift of the Gab: Kissing the Blarney Stone

נשיקת אבן בלארני היא מסורת פופולרית שנהוגה במשך מאות שנים בטירת בלארני במחוז קורק. האגדה מספרת שמי שינשק את האבן יתברך במתנת הרהיטות, או "מתנת הגאב". האבן משובצת במערבי הטירה, והמבקרים חייבים להישען לאחור מעל נפילה צרופה כדי להגיע אליה – מה שהופך אותה לחוויה מרגשת עבור אחדים ומפחידה עבור אחרים.

בעוד שמקורות המסורת עכורים במקצת, מאמינים שהאבן הובאה לאירלנד מסקוטלנד במאה ה-15. כיום, מבקרים נוהרים לטירת בלארני מכל רחבי העולם כדי לנשק את האבן ולזכות במתנה של גאב.

אבל לנשק את אבן בלארני היא רק אחת מהאטרקציות הרבות בטירת בלארני. הטירה עצמה היא דוגמה מדהימה לארכיטקטורה מימי הביניים, והמבקרים יכולים לחקור את החדרים והמעברים השונים שלה. הטירה מתהדרת גם בגנים יפים, כולל גן הרעל, הכולל מגוון של צמחים רעילים מרחבי העולם.

למי שמתעניין בהיסטוריה, לטירת בלארני יש המון מה להציע. הטירה מילאה תפקיד ברבים מרגעי המפתח בהיסטוריה של אירלנד, מהפלישה הנורמנית ועד למלחמת העצמאות האירית. המבקרים יכולים ללמוד על העבר המפורסם של הטירה במוזיאון שבאתר.

14. צוקי מוהר: איפה ארץ פוגשת ים

צוקי מוהר הם אחד מפלאי הטבע האייקוניים ביותר של אירלנד, ומסיבה טובה. הצוקים הנישאים הללו מתנשאים לגובה של 700 רגל מעל האוקיינוס האטלנטי, ומספקים נופים עוצרי נשימה של הים והאזור הכפרי שמסביב. המבקרים יכולים ללכת לאורך שפת הצוקים ולהתבונן בנוף המדהים, או לצאת לסיור בסירה כדי לראות את הצוקים מנקודת מבט אחרת.

אחד הדברים המרשימים ביותר בצוקי מוהר הוא גודלם העצום. הצוקים משתרעים על פני 5 קילומטרים לאורך החוף, ובנקודה הגבוהה ביותר שלהם, הם מתנשאים מעל הים מתחת. הצוקים הם גם ביתם של מגוון חיות בר, כולל עופות ים כמו פאפינים וגילימוטים.

בנוסף ליופי הטבעי שלהם, צוקי מוהר מילאו תפקיד חשוב בהיסטוריה ובתרבות האירית. אומרים שהצוקים היוו השראה למוזיקה של המוזיקאי האירי Seán Ó Riada, והם הופיעו במספר רב של סרטים ותוכניות טלוויזיה, כולל הארי פוטר והנסיך חצוי הדם והנסיכה הכלה.

המבקרים יכולים לחקור את הצוקים בעצמם או לקחת סיור מודרך כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והגיאולוגיה של האזור. מרכז המבקרים צוקי מוהר מספק שפע של מידע, כולל תערוכות ותצוגות אינטראקטיביות על הצמחייה, החי וההיסטוריה של האזור.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את צוקי מוהר היא לבקר בשקיעה, כאשר הצוקים שטופים באור זהוב חם. זהו גם זמן מצוין לראות את הפחונים תושבי הצוקים, שיוצאים לצוד דגים בערב.

צוקי מוהר המלכותיים
צוקי מוהר המלכותיים

15. הגשר של הענק: פלא טבעי משופע באגדה

The Giant's Causeway היא אחת מאתרי התיירות הפופולריים ביותר של צפון אירלנד, ולא בכדי. פלא הטבע הזה מורכב מאלפי עמודי בזלת משתלבים, שנוצרו על ידי התפרצות געשית עתיקה. העמודים מעוצבים בצורה כה מושלמת שהם כמעט נראים מעשה ידי אדם, וצורתם הייחודית שימשה השראה לאינספור מיתוסים ואגדות לאורך השנים.

אחת האגדות המפורסמות ביותר סביב ה-Giant's Causeway היא סיפורו של הענק האירי Finn MacCool. לפי האגדה, פין בנה את הכביש כדי לחצות את הים ולהילחם ביריבו הסקוטי בננדונר. כשהענק הסקוטי הגיע, פין הבין שהוא גדול בהרבה ממה שציפה, והוא ברח חזרה לאירלנד. כדי להגן על עצמו, אשתו של פין התחפשה לתינוק, וכאשר בננדונר ראה את גודל ה"תינוק", הוא הניח שפין חייב להיות גדול עוד יותר וברח חזרה לסקוטלנד.

כיום, המבקרים ב-Giant's Causeway יכולים לחקור את האזור ברגל, להתרשם מהנופים המדהימים וללמוד עוד על ההיסטוריה הגיאולוגית של האזור. מרכז המבקרים מציע מגוון תערוכות ותצוגות על היווצרות העמודים, וכן מידע על המיתוסים והאגדות המקיפות את האתר.

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לחוות את גבעת הענק היא לערוך סיור מודרך. זה מאפשר למבקרים ללמוד יותר על ההיסטוריה והאגדות של האזור, כמו גם לספק גישה לכמה מהחלקים המרוחקים יותר של האתר.

ה-Giant's Causeway הוא גם ביתם של מגוון חיות בר, כולל עופות ים וכלבי ים. המבקרים יכולים לצאת לסיור בסירה כדי לראות את החיות הללו מקרוב, או לחקור את מסלולי ההליכה הסמוכים כדי לחוות את היופי הטבעי של האזור.

16. התפוצות האירית: סיפורי הגירה במרכז מורשת קוב

הגולה האירית היא מונח המשמש לתיאור הגירה של אנשים אירים לאזורים אחרים בעולם. אירים רבים עזבו את מולדתם בחיפוש אחר הזדמנויות טובות יותר, במיוחד בתקופות של קשיים כלכליים או תהפוכות פוליטיות. מרכז מורשת Cobh, הממוקם בעיירה Cobh במחוז קורק, מציע תובנה מרתקת על חוויותיהם של מהגרים אירים.

מרכז מורשת Cobh שוכן בתחנת הרכבת הוויקטוריאנית לשעבר, שהייתה נקודת המוצא של מהגרים אירים רבים במהלך המאות ה-19 וה-20. המרכז מציג מגוון תערוכות ותצוגות המספרים את סיפוריהם של המהגרים הללו, החל מסיבות העזיבה ועד לחוויותיהם בבתיהם החדשים.

אחת התערוכות המעניינות ביותר במרכז מורשת Cobh היא חווית "אי אליס". תערוכה אינטראקטיבית זו מאפשרת למבקרים לחוות איך זה היה לעבור את תהליך ההגירה באליס איילנד בניו יורק. המבקרים יכולים לראות את התנאים איתם התמודדו המהגרים, כמו גם את האתגרים של תחילת חיים חדשים במדינה זרה.

גולת הכותרת נוספת של מרכז מורשת Cobh היא תערוכת "סיפור קווינסטאון". תערוכה זו מספרת את סיפור תפקידו של קוב כנמל טרנס-אטלנטי מרכזי, ואת קורותיהם של המהגרים שעזבו מכאן. המבקרים יכולים לראות ממקור ראשון את התנאים איתם התמודדו המהגרים על סיפון הספינות, כמו גם את האתגרים של הגעה לארץ חדשה.

מרכז מורשת Cobh מציע גם סיורים מודרכים בעיירה, המספקים תובנה ייחודית על חוויותיהם של המהגרים האירים. המבקרים יכולים לראות את המקומות שבהם חיו ועבדו המהגרים, כמו גם את ציוני הדרך ההיסטוריים ששיחקו תפקיד במסעותיהם.

מרכז מורשת Cobh עם רקע של הנמל
מרכז מורשת Cobh עם רקע של הנמל

17. הסלע של קאשל: סמל נצחי של ההיסטוריה האירית

הסלע אוף קאשל הוא מבנה בולט ומרשים היושב על גבי מחשוף סלעי במחוז טיפרי. אתר היסטורי זה היה סמל לעוצמה ויוקרה אירית במשך מאות שנים, והוא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר במדינה. סלע קאשל הוא קומפלקס של מבנים מימי הביניים, כולל מגדל עגול מהמאה ה-12, קתדרלה גותית וצלב קלטי. האתר מהווה מרכז כוח ודת כבר למעלה מ-1,000 שנה, והוא משופע בהיסטוריה ואגדות.

אומרים שסלע קאשל היה המקום שבו התנצר מלך מונסטר במאה ה-5. האתר שימש לימים מקום מושבם של מלכי מונסטר, ושימש כמבצר במהלך הפלישה הנורמנית לאירלנד במאה ה-12. האתר היה גם מרכז דתי חשוב, והיה ביתם של הבישופים של קאשל במשך מאות שנים.

המבקרים בסלע קאשל יכולים לחקור את המבנים והמבנים ההיסטוריים הרבים של האתר. הקתדרלה הגותית היא אחד המבנים המרשימים ביותר באתר, עם הקשתות הנישאות ועבודות האבן המורכבות שלה. המגדל העגול מציע נופים מדהימים של האזור הכפרי שמסביב, בעוד שהצלב הקלטי הוא עדות למורשת האמנותית העשירה של אירלנד.

בסלע קאשל נמצא גם מוזיאון, המציע תובנה מרתקת על ההיסטוריה וחשיבותו של האתר. המוזיאון כולל מגוון של חפצים ותערוכות, כולל כתבי יד עתיקים, חפצי זהב וכסף וחפצי דת.

18. היופי הרודף של הפארק הלאומי קונמארה

הפארק הלאומי קונמארה הוא ארץ פלאות טבעית מדהימה הממוקמת במערב אירלנד. הפארק משתרע על למעלה מ-2,000 דונם של הרים טרשיים, נהרות מתפתלים ואגמים בתוליים, והוא בית למגוון רחב של חי וצומח. עבור מבקרים המעוניינים לחוות את היופי המרתק של הנוף הטבעי של אירלנד, הפארק הלאומי קונמארה הוא יעד שחובה לבקר בו.

  • חקר השבילים וההרים:

    הפארק מציע מגוון של מסלולי הליכה והליכה בהרים, המאפשרים למבקרים לחקור את הנוף המדהים בקצב שלהם. שביל גבעת היהלומים הוא אחד המסלולים הפופולריים ביותר, המציע נופים עוצרי נשימה של ההרים וקו החוף שמסביב. השטח המחוספס של הפארק הופך אותו גם ליעד אידיאלי לטיפוס צוקים וטיפוס הרים.

  • גילוי חיות הבר המקומיות:

    הפארק הלאומי קונמארה הוא ביתם של מגוון רחב של מיני ציפורים ובעלי חיים, כולל פוני קונמארה האייקוני, צבי אדום ועיט זהוב. בתי הגידול המגוונים של הפארק, כולל אדמת אדמה, ביצה וחורש, מספקים סביבה עשירה ומגוונת לשגשוג חיות הבר. המבקרים יכולים לחקור את חיות הבר של הפארק באמצעות סיורים מודרכים וטיולים בטבע.

  • לחוות את התרבות המקומית:

    אזור קונמארה ידוע בתרבות הייחודית והתוססת שלו, עם היסטוריה עשירה של מוזיקה, ריקוד ושפה. המבקרים בפארק יכולים לחוות תרבות זו באמצעות פסטיבלים ואירועים מקומיים, כמו פסטיבל מולים של קונמארה ומופע הפוני של קונמארה. הפארק הוא גם ביתם של מספר אתרים היסטוריים, כולל חורבות מנזר קיילמור וטירת אוגננור מהמאה ה-16.

 

הנוף השלו של הפארק הלאומי קונמארה
הנוף השלו של הפארק הלאומי קונמארה

הצעה לסיור כוכבים באירלנד:

יעד סלבריטאי עיקרי הדברים עלות (ILS)
דבלין בונו סיור טמפל בר ומבשלת גינס 1700
גאלווי קולין פארל קתדרלת גאלווי ומוזיקה אירית מסורתית 1800
פקק מייקל פאסבנדר כלא קורק סיטי וטירת בלארני 1900
קילקני ליאם ניסן טירת קילקני ומרכז עיצוב קילקני 2000

חווה את היופי הקסום והסיפורים המרתקים של אירלנד כמו שלא היה מעולם בסיור הכוכבים הבלתי נשכח הזה, ומשאיר אותך עם זיכרונות שיחזיקו מעמד לכל החיים וחיבור עמוק יותר ללב האי האזמרגד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן