בלפסט וצפון אירלנד המלצות של מטיילים חודש מאי

בלפסט וצפון אירלנד המלצות של מטיילים חודש מאי

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

בלפסט וצפון אירלנד המלצות של מטיילים חודש מאי

לאחר שהיה של 5 ימים בדבלין ממנה יצאנו לטיולי כוכב –  הצפנו לאזור בלפסט וצפון אירלנד לשלושת הימים הבאים.
החלטנו לקחת את טיול היום המלא של חברת wild rover
הטיול יוצא מדבלין. מאזור טריניטי קולג׳ אן אוקונול סטריט.
הבחירה בחברה זו באה בשל הנחה משמעותית למי שמזמין 3 טיולים דרכם- אבל כל החברות עושות את אותם טיולים, ראינו את כולם בכל מקום.
לאחר נסיעה של שעתיים כולל עצירה של קפה בנקודת רענון ותחנת דלק מיוחדת במינה כי היא קרויה על שם מישל וברק אובמה בכפר “מניגל “ שבו  חי אחד מאבותיו של הנשיא לשעבר לפני כ 150 שנה ולקראת ״סיור שורשים״ שעשה שם ב 2011 נקראה כיכר על שמו לצד פסל בדמותם של מישל וברק. נחמד.
הסיור בבלפסט כלל בחירה בין ביקור במוזאון הטיטאניק או סיור עם המוניות השחורות.
סיור המוניות מתאים למי שמעניין אותו הסכסוך הפוליטי בין הצפון לדרום- פרוטסטנטים vs קתולים. שעה וחצי – הנהגים הם המדריכים עצמם שלקחו חלק במלחמת האזרחים.
אנחנו בחרנו בסיור בטיטניק – אסור לפספס! אחד המוזיאונים המרתקים,   התיאור העדויות ואפילו שחזור האוניה כולל רגעי הטביעה   – המצלמה לא יכולה להעביר את מה שהעיניים רואות.
משם המשכנו דרך causeway coast ל Dunluce Castle. the House of Greyjoy from Game of Thrones הטירה המפורסמת מהסדרה האייקונית משחקי הכס- אי אפשר להכיל את היופי הזה.  המקום היה פשוט מרתק , נשימתי נעתקה מהנוף שנשקף מהטירה.  מזג האוויר היה נפלא והריאות היטיבה עמנו כך שיכולנו לנשום את הטבע המרשים מסביב ולצלם בלי סוף.
לאחר הביקור המשכנו בדרך החוף causeway cost היפהפיה
והגענו לעיירה Bushmills , אם היינו עם רכב בהחלט היינו נשארים שם.  אבל המשכנו  למקום יפה לא פחות  שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי UNESCO   האזור נקרא  Giant’s Causeway בעיקר בגלל עמודי הבזלת הענקיים שנוצרו במקום על ידי כ 11 התפרצויות של הר געש במקום.  כדי להגיע לשם יש שני מסלולי הליכה שלא מתאימים בשום אופן למי שמתקשה בהליכה. המסלול הקל הוא כ 3  קמ יש עליה גדולה בסופו.
ויש את המסלול הארוך של 4  קמ כולל העלייה הרשה בסופו  אבל הוא כרוך בהליכה בשבילים בהר,  עם גרם מדרגות תלול המוביל לשביל  שיורד את ההר לאורך מסלול ארוך ומהמם שמשקיף על נופים פראיים ומשגעים עד להגעה לעמודי הבזלת וחזרה לנקודת ההתחלה. המסלול הארוך למיטיבי לכת והוא המומלץ ביותר.
מנקודה זו מסתיים הטיול וחוזר לדבלין.  אנחנו ניצלנו את המסלול ונשארנו בבלפסט ליומיים נוספים. (ביקשנו מראש מהמדריך לתאם החזרתנו למרכז העיר בלפסט.
לאחר לילה במלון חביב מאוד בעיר ( מחירי המלונות חצי מדבלין ) חרשנו את העיר הזו ברגל.
בלפסט – עיר שמחה, עם המון ברים מוזיקליים במיוחד , עם זמרים ונגנים בלייב כמעט בכולם.  מדרחוב מתפצל מבניין העיריה לכמה רחובות שווים ויפים במיוחד. כיף להסתובב שם ,באזור הנמל, הקתדרלה והרחובות בסביבה.  יש לקחת בחשבון שאפשר לאכול במסעדות רק עד 19:00 בערב. אחכ אין אוכל רק שתייה. התושבים נוהגים לאכול ארוחת ערב בחוץ בסיום יום העבודה לקראת השעה 17:00- 18:00
העיר מתעוררת ונפתחת רק ב 11 בבוקר, הברים פתוחים לשתיה בלבד עד 1 בערך.  למרות העיר התוססת היא שקטה , נעימה , אין לחץ ואנרגיה טובה מאוד.
המטבע המקומי הוא ליש״ט, דגל בריטניה מתנוסס בדרכים והאנגלית השגורה בפיהם קשה להבנה.
אני ממליצה בחום על טיול לחבל ארץ זה, הדרכים בצפון אירלנד מלאות בנופים משגעים , פרות לפי צבעים , כבשים וטליים בכל חווה, בתי התושבים מפוזרים ורחוקים אחד עם מרחב עצום לכל בית.  עושה חשק לגור שם.
קצת על מזג האוויר -משתנה בלוחות זמנים של דקות. שמש עננים מטחי גשם ושוב שמש וחוסר חלילה.  לצאת לטייל עם ציוד מתאים בתרמיל- מעיל גשם , מטריה וכובע כמובן.
לבושים עם טי שירט ועל זה מעיל יוניקלו – לתקופה זו – מושלם.
אני סיימתי את הטיול היפה הזה באירלנד ואין לי ספק שאחזור למקומות שלא ביקרתי ועם קצת יותר זמן 🙏🏼

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן