המלצות טיול לדבלין 5 ימים עם טיסה ישירה של אלעל טיסת השקה

המלצות טיול לדבלין 5 ימים עם טיסה ישירה של אלעל טיסת השקה

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

פוסט המלצות קצר למי שחושק בטיול לדבלין בזמן הקרוב - טסנו עם טיסת השקה!

אירלנד טיסת השקה עם אל על ישיר לדבלין
אירלנד טיסת השקה עם אל על ישיר לדבלין

טיסות : טיסות ישירות עם EL AL, הכל היה מסודר ויצא בזמן , התורים אמנם היו ארוכים אז התקדמו מהר מאוד.צוותי הקרקע והאוויר של אלעל עשו עבודה נהדרת ולא היה לנו דבר שלילי בודד להגיד.
משך הטיסה הוא כ6 שעות כך שמומלץ להיערך בהתאם. במטוסים של על אל יש ארוחה ומגוון משקאות הניתנים חינם לנוסעים במהלך הטיסה , כמו כן קיים במטוס WIFI אשר מאפשר צפייה במגוון רחב של סדרות וסרטים.
בגלל שהטיסות הישירות מהארץ רק כעת נחנכו, בטיסה חזור נערך טקס קצר וחולקו מתנות לכל הנוסעים בטיסה.
כרטיס סים : סים וירטואלי של AIRALO ממש נוח וקל להתקנה , מאפשר שימוש באינטרנט מרגע הנחיתה ביעד , מחירים מאוד זולים. כמו כן ניתן לקבל 10 שקל הנחה בשימוש הראשון עם קוד קופון.
הגעה מהשדה לעיר והתניידות בעיר: הטיסה שלנו נחתה מאוחר בערב כך שבחרנו לקחת מונית מהשדה (25 יורו) , יש מגוון אפליקציות מומלצות להזמנת מונית הבולטות שבהן הם FREE NOW ו UBER , מומלץ להוריד אותן ולהירשם טרם היציאה מהארץ כי חייב להירשם עם מספר טלפון זמין.
בחזור הטיסה הייתה בזמן נוח כך שבחרנו לחזור באוטובוס (5 יורו לזוג) , כל האוטובוסים בעיר הם בעלי 2 קומות והתשלום בהם מתבצע במטבעות בלבד !(שימו לב שלא מחזירים עודף, אם שילמתם 4 יורו והכרטיס עלה 2.30 לא יתקבל עודף חזרה) אז תגיעו מוכנים.
יש כרטיס שבועי שאפשר לעשות ולשלם דרכו (מוזיל משמעותית את עלויות הנסיעה ונוח יותר ממזומן) – Leap card . ניתן לנווט בעיר בקלות בעזרת גוגל מפות או Moovit.
מלונות : ריו פלזה RIU PLAZA – מלון מרכזי ומאוד פופולרי שנמצא במרכז העיר , ארוחת הבוקר במלון סבירה פלוס ומציעה מגוון די מגוון של אוכל , החדרים מאוד ממוצעים ולא מציעים תמורה טובה למחיר. עלות ללילה כ550 שח. האנשים במלון מאוד שירותיים וניתן להגיע מהמלון ברגל למרכז העיר בפחות מ10 דקות.
מלון מלדרון Maldron Hotel Parnell Square – מלון שנמצא כ7 דק הליכה מהמלון הראשון ונמצא במיקום מעט פחות מרכזי ממנו ,החדרים במלון מודרניים ונותנים תמורה טובה מאוד למחיר , עלות ללילה כ350 שח ללא ארוחת בוקר.
ערב 1 : צק אין מאוחר במלון ויציאה קצרה לברים במרכז העיר , זה היה יום ראשון בערב (מקביל למוצש אצלינו) וכל הברים היו עמוסים עד אפס מקום, גם אחרי חצות. בברים באירלנד אין מלצרים ואין תפריט , צריך להגיע ישר לברמן ולבקש ממנו את מה שרוצים, כמובן שמשלמים במקום. שימו לב שמחירי הבירות בדבלין לא זולים כלל ונעים בין 7 – 10 יורו לפינט(420 מ"ל). באיזור הטמפל בר יש המון ברים עם מוזיקה חיה ואווירה טובה (ממליץ להימנע מהטמפל בר עצמו היות והוא הכי עמוס והכי יקר,אך עדיין שווה לקפוץ לתמונה), הרחובות מרגישים בטוח יחסית כאשר מסתובבים לבד בלילה לעומת שאר אירופה.
יום 2: אחרי ארוחת הבוקר במלון יצאנו למרכז העיר לטובת סיור רגלי קצר שקבענו מראש דרך SANDEMANs NEW Dublin Tours , בסיור היו כ20 אנשים מכל העולם והוא הועבר בצורה מעניינת תוך כדי הליכה בכל המקומות המרכזיים של העיר. משך הסיור הוא כשעתיים וחצי. הסיורים הם בחינם אבל מבוססי טיפים , בסוף הטיול נהוג לתת למדריך כ10-15 יורו לאדם. המדריך הוא אירי וכידוע האירים מדברים מאוד מהר ובמבטא כבד ,על מנת להבין דבר או מה מדבריו מומלץ לדעת אנגלית ברמה בינונית פלוס.
לאחר הסיור עצרנו במסעדה אסאיתית חביבה במרכז העיר בשם UKIYO, אוכל מאוד טעים ובמחיר לא יקר .משם המשכנו לקניון Stephans green שנמצא גם הוא במרכז , ארצה לציין שהקניונים בדבלין הם ברמה דיי נמוכה בהשוואה לשאר אירופה , גם בכמות החנויות וגם במראה , כמו כן המחירים גם יותר יקרים מאשר בארץ. אחר כך עשינו טיול רגלי קצר בטריניטי קולג – מלכללה עתיקה שנמצאת במרכז העיר , הארכיטקטורה מאוד יפה אך מעבר לזה מדובר עדיין בקמפוס ללימודים שלומדים בו סטודנטים. אחרי הפסקה קצרה במלון יצאנו לסיבוב ברים אשר התחלנו אותו בבר הצמוד למלון madigans ומשם המשכנו לconfession box ולmeaghers כל הפאבים היו מקומיים ועם אווירה טובה , רוב הפאבים מגישים גם אוכל אבל אני ממליץ להשאיר את השתייה לפאבים ואת האוכל למסעדות. כל היום הלכנו ברגל ולא הצטרכנו להשתמש בתחבורה ציבורית כלל.
יום 3 : אחרי ארוחת הבוקר עברנו למלון השני שלנו וביצענו צק אין , יצאנו מהמלון אל תחנת הרכבת connolly שנמצאת קרוב למרכז העיר ומשם לקחנו רכבת של כחצי שעה לפרבר הצפוני של דבלין שנקרא Howth, הרכבות מאוד מסודרות ומגיעות בתדירות גבוהה , מחוץ לתחנה יש מכונות לקניית כרטיסים והכל דיי פשוט להבנה. אחרי נסיעה של חצי שעה עם נופים מדהימים הגענו הישר לשוק המקומי של הפרבר , בסביבה של תחנת הרכבת יש גם המון מסעדות דגים מעולות שמוכרות את הסחורה היומית שהם מוציאים מהים , מאוד מומלץ לבקר באחת המסעדות שם ולהנות מאוכל טרי ואיכותי. לפני שיצאנו לדרך רכשנו פיש אנד ציפס מאחת החחנויות שבקרבת הים והתישבנו על שפת הים לאכול , שישבנו לאכול הפתיע אותנו אורח מיוחד , כלב ים ענק שגם הוא החליט להתפנק בדג ואכל אותו ממש יחד איתנו..חוויה חד פעמית. משם לקחנו אוטובוס אל Howth summit שזו היא גבעה גבוהה בקצה הפרבר שמשקיפה אל מפרץ דבלין , עשינו במקום הליכה של כשעה וחצי וחזרנו רגלית אל העיר. עצרנו לאכול במסעדה חביבה בשם King sitric ומשם לקחנו רכבת חזרה אל העיר. כרטיס הלוך חזור לרכבת עלה 5 יורו בלבד. שחזרנו לעיר לקחנו מונית אל עבר מזקקת Teeling , מזקקת וויסקי אירית מודרנית שנפתחה ב2015 , כל שעה עגולה יוצא סיור מודרך במבשלה שכולל טעימות וויסקי בסופו , הסיור עצמו מאוד מעניין ועלותו היא החל מ18 יורו (תלוי בכמות הטעימות שרוצים בסוף). לאחר הסיור חזרנו למרכז העיר ואכלנו בבר נחמד בשם Trinity bar & venus , האוכל עצמו היה דיי יקר ובינוני אבל החוויה של הישיבה במקום הזה הייתה דיי מיוחדת , כמו כן כאשר מזמינים סטייק מקבלים אותו על אבן חמה וצולים אותו ממש במקום הישיבה עד למידת העשייה הרצוייה – מומלץ!. באירלנד אין יצור יין מקומי מכיוון שאין מספיק שמש , אך ניתן לקנות יינות ספרדיים מעולים בכ10 יורו בכל סופר שתכנסו אליו.
יום 4 : את היום הרביעי פתחנו בנסיעה לפארק פאוניקס, הפארק הירוק השני בגודלו בעולם (אחרי הסנטרל פארק בניו יורק). ההגעה אל הפארק היא באוטובוס ולוקחת כ20 דק ממרכז העיר. מה שמיוחד בפארק הזה מלבד היותו גדול מימדים זה חיות הבר הגרות בו בצורה הדומה למגורים של החיות בטבע. בפארק יש כ300 צבאים שמסתובבים בו , החיות בדרך כלל נמצאות בצד הצפוני של הפארק ומשם מומלץ להתחיל את הסיור. מעבר לזה אין שם אטרקציות מיוחדות כלשהם. משם לקחנו אוטובוס חזרה אל מרכז העיר ואכלנו ארוחת צהריים במסעדה מאוד מומלצת בשם PHX bistro , המסעדה מגישה אוכל מודרני טרי וטעים במחירים שהם לא עולים על הממוצע , ממליץ לעצור שם. אחרי האוכל המשכנו ברגל למבשלת גינס , דמי הכניסה הם 28 יורו (אם מזמינים באינטרנט יש הנחה קטנה על מחירי הכרטיס) וכוללים פינט בירה. הסיור עצמו יותר הזכיר לי מוזיאון היסטורי מאשר מבשלה אך עדיין שווה ביקור, גינס היא בירה שנוסדה קצת יותר מלפני 250 שנים ולכן יש המון דברים מעניינים במוזיאון , בסוף הסיור מגיעים לגג המבשלה המשקיף על דבלין מלמעלה ומתפנקים על פינט קר של בירה. לאחר המבשלה המשכנו לכלא ההיסטורי בדבלין שהפך למוזיאון – Kilmainham Gaol , הסיור עצמו מעניין מאוד ועלות הכניסה לא יקרה כלל. שימו לב שיש להזמין סיור בשעה ספציפית מראש באתר(בדכ כלל אם מגיעים למקום לא ניתן להזמין לשעה הקרובה). אחרי הסיור חזרנו באוטובוס למלון.
יום 5 ואחרון : ביום האחרון הלכנו ברגל למרכז העיר ואכלנו את ארוחת הבוקר במעסעדה מרשימה וטעימה מאוד בשם The Ivy dublin המסעדה מציעה ארוחות בוקר וצהריים ברמה גבוהה מאוד ובמחירים ממוצעים,ממליץ לעצור שם לבראנץ. אחרי ארוחת הבוקר ביקרנו במוזיאון הארכיאולוגי שנמצא במרכז העיר , המוזיאון עצמו מרשים מאוד ומכיל הרבה מיצגים (כולל גופות שהתגלו על אדמת אירלנד במאה הקודמת , כמעט בשלמותם! ) הכניסה למוזיאון היא ללא עלות וללא הזמנת תור מראש. אחרי המוזיאון הלכנו למסעדת סטייקים במרכז העיר בשם Featherblade Steak Restaurant , מומלץ להזמין מקום מראש כי המקום בד"כ עמוס מאוד. המסעדה מגישה בשרים וסנדוויצים ברמה הגבוהה ביותר , המחירים לא גבוהים במיוחד והאווירה במסעדה מצויינת , ממליץ לקפוץ לטעימה. אחרי המסעדה הסתובבנו עוד קצת במרכז העיר וקנינו מזכרות הביתה. חזרנו למלון ברגל ומשם לקחנו אוטובוס ישירות לטרמינל 2 בשדה, עלות הנסיעה היא 2.60 לאדם והיא זולה משמעותית ממונית(30 יורו) , כך שאם טסים חזרה בשעות נוחות ממליץ לקחת אוטובוס במקום מונית. השדה עצמו מאוד מסודר וכולל דיוטי פרי גדול ומגוון מסעדות.
אז זה היה הטיול שלנו לדבלין, מקווה שתהנו מההמלצות ומהטיפים שלנו ושתהיה לכם חופשה טובה ומוצלחת לא פחות משלנו 🙂
מסעדות נוספות מומלצות :
Banyi japaneese dining , sano pizza , pizza pi, dublin pizza company. fadde street social. brother hubbard north . FX buckley steakhouse. bad ass coffe. galaghers boxty house .bow lane social bow
קניונים בעיר :
Jervis shopping centere,llac shopping centere, georges street arcade , steephens green shopping centre , Grafton street
ברים מומלצים :
temple bar.Odonoghues. Mulligan's , Oliver St. John Gogartys, The Brazen Head. Stag's Head Dublin, Grogan’s. token dublin Gaming pub . vintage cocktail club

טיסת השקה לדבלין
טיסת השקה לדבלין

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!

דילוג לתוכן