שבועיים באירלנד מסלול טיול חודש יולי

צריכים עזרה בתכנון החופשה באירלנד?

סיכום הטיול שלנו – בשני חלקים:
אירלנד יולי 2023 – חלק א'
ההרכב: זוג הורים, בת 9.5 ובן 6.5
משך הזמן: שבועיים מלאים
מזג אוויר: גשום. הייתה גם שמש ואיכשהו בימי הטיול היא שיתפה לרוב פעולה. אבל למזלנו באנו גם עם מעילים ונעליים מותאמות לגשם כי.. היה הרבה ממנו. (במילים אחרות, בואו עם מטרייה ואין צורך במכנסיים קצרים)
לינה:
לילה 1 – מלון midlandpark בעיר פורט לואיז
(המטרה צמצום מרחקים)
(גם פה לצמצם מרחקים)
לילות 3-8 – Debbie's Cottage at Tullig House & Farm ליד קילרני
לילות 9-14 – דירת Airbnb בדבלין
בפירוט:
טיסת בריטיש ללונדון שיצאה בסביבות שבע בבוקר ומהית'רו טיסת המשך לדבלין – נחתנו בסביבות ארבע.. בלי התיק של כסא הבטיחות שהחליט להמתין קצת בלונדון ויצא בטיסה אחרינו
כן זה מעיק, כן זה מעצבן, אבל הצלחנו למשוך את הזמן שם (אספנו את הרכב מההשכרה בינתיים ואכלנו משהו) ובסוף לאסוף את הכסא שהגיע ויאללה לדרך למלון הראשון.
מלון חביב מאוד – כולו באווירת יער אגדות או פיות או משהו.. הסתובב שם שועל (איש בתחפושת) בתוך המלון. לא היינו שם הרבה. מיד אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לדרך.
טירת בונארטי –
מתחם גדול מאוד שכולל טירה אבל גם בתים משוחזרים, בעלי חיים בשטח, בית תה עם עוגות טעימות, גן משחקים ויער פיות עם חיפוש אחר הכנפיים של הפיה שנעלמו. מרשים, יפה ומומלץ.
היינו שם משהו כמו 3 שעות לדעתי.
אכלנו בפאב סמוך שנקרא durty nelly's – סבבה לגמרי.
עברנו במלון הבא כדי להניח ציוד ונסענו לצוקי kilkee הקרובים.
היינו שם לבד לגמרי. צוקים עצומים לים, מראה מרהיב ממש – הילדים התיישבו לצייר ואנחנו הסתובבנו וצילמנו. היה קריר מאוד אבל שווה.
אחרי הצוקים הלכנו לאכול פיצה בעיירה ליד המלון – מקום מאוד קטן ופשוט אבל פיצה טעימה ממש נקרא twist – הילדים חיסלו את הפיצה וזה לא משהו רגיל..
המלון בעיירה kilrush. זה מלון/בית דירות קטן יחסית שמחולק לשני מבנים – איכשהו קיבלנו חדרים מופרדים בשני מבנים מופרדים (צמודים אחד לשני אבל המעבר דרך הרחוב). זה לא היה נוח ממש אבל זכיתי לישון עם הילדים ובעלי המסכן נאלץ לישון לבד בחדר.. החדרים לא גדולים אבל מסודרים ונקיים. ארוחת הבוקר הייתה מושלמת. מסתבר שבעל המלון הוא גם שף. קוראסונים, פנקייקים, ביצים, מוזלי, מיץ תפוזים.. הכל טרי וטעים ממש.
התקפלנו מהמלון ונסיעה קצרצרה לנמל משם יצאנו לשייט לאי scattery. הפלגה קצרה – חצי שעה בערך – ולא קשה במיוחד. הבעיה היחידה הייתה שירד גשם, הרבה גשם, גם כשהגענו לאי.
מדובר על אי שאוכלס פעם ועכשיו הוא נטוש – יש עליו מגדלור, כנסייה, מבצר ועוד כמה מבנים עתיקים.
הסתובבנו עם מטריות (קטן עלינו גשם) ומעבר למבנים היפים מצאנו גם כל מיני קונכיות, צדפים וסרטנים על החוף. נופים מיוחדים של גאות ושפל, נחל ביצתי וכו'. יש אפשרות לעשות סיור עם מדריך אבל הילדים לא מבינים מילה (וגם לנו קשה עם המבטא) אז העדפנו להסתובב לבד.
מזג האוויר הקדים את השייט חזרה (לרוב יש שעתיים על האי) אבל היה מאוד נחמד ומעניין.
אחרי השייט חזרנו לאוטו, עלינו על מעבורת ונסענו לחווה שם נבלה את השבוע הקרוב.
בדרך עברנו במוזיאון של רכבת חד פסית – יחידה מסוגה בעולם. קטן וחמוד ואפילו עלינו לסיבוב על הרכבת.. קצר אבל הפוגה נחמדה לנסיעה ארוכה עד לחווה
קצת על החווה – הוזמן מairbnb – דירה בשום מקום (5 דקות מהעיירה הקרובה אז לא באמת שום מקום) אבל מלבדנו ומלבד המשפחה שהחווה שלה, אין עוד דירות. חוות פרות שמסתובבות בשדה לידנו ופעמיים ביום נכנסות לחליבה (הילדים זכו להאכיל עגלים ולחלוב פרות), יש סוס מסתובב, חתולים שבאו לבקר אותנו בחדר, נהר במרחק דקה הליכה ובו משפחת ברבורים והרבה הרבה שקט.
הדירה עצמה גדול – שני חדרי שינה (לילדים מיטת קומותיים), סלון (הם דאגו לקנות מראש משחקים לילדים חדשים לגמרי), מכונת קפה, מדיח, חדר כביסה, חצר גדולה… כל יום קיבלנו קנקן חלב הישר מהפרות… המארחים היו נהדרים וזמינים מאוד… ממליצה מאוד.
הזמנו מראש מהארץ משלוח מהסופר שהגיע קצת אחרי שהגענו כך שהמקרר היה מלא לארוחות הבוקר והערב לשבוע הקרוב.
הבוקר הבא היה קצת קשוח (לילדים קשה עם יציאה משגרה) אז אני נאלצתי להשאר עם הצעיר בחווה (ראה טלוויזיה בעיקר) ובעלי יצא עם הילדה לטירת רוס משם גם יצאו לשייט קצר לאי ליד הטירה. ראו שם איילים בתוך יער מיוחד במינו.
כשהם חזרו נסענו למסלול נוסף ביער ירוק במיוחד. למסלול קוראים Tomies wood Trail והוא מוביל בסופו למפלים יפיפיים שנשפכים לאגם ליינה. יש שם איזה קטע שהשער נסגר בשש בערב אבל כנראה שהוא נפתח מבפנים – בקיצור – מומלץ לקרוא את ההוראות על השער לפני שנכנסים. אבל שווה ממש (מסלול הלוך ושוב – לקח לנו בערך שעה הלוך חזור אבל זה כי ממש מיהרנו – אפשר לדעתי להיות שם עוד הרבה הרבה יותר)
ביום הבא יצאנו לטבעת דינגל.
התחלנו באקווריום של דינגל – הוא לא גדול אבל הכיל את כל מה שרצינו – תמנון, מדוזות, כרישים, ליטוף של דגי טריגון ומתחם פרפרים יפה. לא היינו שם המון זמן (בערך שעה) אבל נהננו מאוד.
אכלנו בגלידה של מרפי'ס ליד – לא משהו מיוחד… ואז המשכנו בטבעת.
הגענו לחוות לטף טלה – שבה מלטפים טלאים – החלק של הטלאים לא ואוו אבל יש שם מבנים עתיקים מאבן ונוף מטורף שבשבילו שווה לעצור שם.
משם המשכנו לצוקי dunquin ולחוף שתחתיהם. נוף מטורף, חוף יש מצוקי ופראי למדי. הילדים מצאו שם המון מציאות בחול – חוויה.
אחרי החוף נסענו לפאב שנחשב מוכר paidi oses – רגיל…
משם המשכנו לעוד טירה – הפעם פחות נגישה אבל ליד חוף יפה גם היא. מצודת minrad. אי אפשר להכנס למצודה אבל אפשר להציץ מסביב.
סיימנו את החלק הזה של דבעת דינגל וחזרנו חזרה. בדרך עוד קפצנו ליער פיות בglenbeigh – שביל נחמד ביער – יחסית סלול (מלא בוץ כי גשם..) ולאורך הדרך המון בתי פיות מתחבאים. אחלה חוויה לסוף יום.
ביום הבא יצאנו לטבעת קארי.
התחלנו ממש מוקדם בgap of dunloe– עלינו על הכרכרה הראשונה לסיבוב בעמק. חוויה. הכביש מפתפתל בין הרבה מאוד ירוק ונחל זורם. מפלים מכל כיוון וכל כמה מטרים אגם עצום ומיוחד. סיבוב של פחות משעה… אם באים עם רכב לדעתי אפשר לעצור ולהסתובב קצת – אבל הבנתי שברכב שם נעשה עמוס מאוד ופקוק. כשחזרנו לתחילת השביל התחיל להתמלא שם. לתחושתי זו חוויה נהדרת בכרכרה, ברכב וברגל.
משם נסענו למפל טורק – מאוד תיירותי אבל גם מאוד יפה ומאוד נוח להליכה. אנחנו הלכנו רק עד המפל וחזרה – יש שם מסלול ארוך יותר.
בצהריים הגענו לעיירה סנים – יש שם מסלול עם כל מיני פסלים מעניינים, על גדת אגם קטן, הרבה חנויות של תיירים ולא מעט מקומות לאכול. רגוע ונעים.
עצרנו גם בתצפית של ladies view – נחמד
ומשם המשכנו לחוף derrynane שם יש איזה אי שאפשר להגיע אליו בשפל – בית קברות עתיק על שפת הים – נוף שווה ממש והייתה שם גם משאית קרפים טעימה ממש.
התעייפנו ויאללה לחווה לישון
ביום הבא התחלנו באי ולנטיה – עברנו אליו במעבורת (וירדנו ממנו בגשר – די מגניב)
יש שם מגדלור מיוחד (מלמעלה התחלנו לראות דולפינים בים)
ואז הלכנו לראות מאובנים של הטטרה פוד שמסתבר שהיה בעל החיים הראשון שצא מהים
ומשם לצוקי קארי המרשימים ביותר.
בחלק השני של היום יצאנו לשייט לאיי סקליג – שייט ארוך מאוד שמגיע לאיים די פראיים באמצע האוקינוס. אי אפשר לעלות עליהם עם ילדים צעירים אז השייט היה רק לסיבוב מסביב לאיים וחזרה.
מדובר בסירה לא גדולה (12 איש) ולא ממש מקורה (נרטבנו..)
הים היה גלי מאוד והיה גשום. השייט עד לאיים היה סוער אבל הילדים חגגו ממש מהקפיצות. בדרך הצלחנו לראות גם דולפינים בים ולא מעט עופות מים. האיים מרשימים מאוד מאוד כמויות עצומות של עופות ים, כלבי ים משתזפים וגם סיפורים מעניינים של הנהג. אבל בשלב הזה הסירה הייתה מאונכת לגלים ואז התחושות הלא טובות של מחלת הים הופיעו (רק לבעלי ולבת שלי.. איכשהו כל השאר לא הרגישו). מאותו רגע הם הפסיקו ליהנות והדרך חזרה הייתה להם קשה מאוד מאוד. כאמור שייט לא קצר (בסך הכל כ-3 שעות). בחזור הצלחנו לפגוש גם ליוויתן, אך ההנאה נפגמה..
השייט מיוחד ומעניין אך לא מומלץ לבעלי רגישות.
ביום הבא יצאנו לגן החיות fota. אחד המרשימים שראיתי. התחושה היא שהמטרה פה היא לא בני האדם אלא לגמרי בעלי החיים. המרחבים שלהם עצומים ויש מגוון של בעלי חיים בכל מתחם. רבים מהם מסתובבים באופן חופשי בשבילים של גן החיות. לא תמיד רואים את כל בעלי החיים כי יש להם הרבה מאוד שטח מוסתר. בקיצור – אני מכירה את הביקורת על גני חיות ולא נכנס לזה – אך רואים שהייתה פה חשיבה על טובתם. היינו שם כשלוש שעות.
הנסיעה לא קצרה אז זה היה עיקר היום – אבל שווה.
ביום הבא החלטנו ללכת על משהו יותר מאתגר לילדים – יצאנו למסלול ארוך יחסית (8 ק"מ) לאגם בינות להרים. המסלול מתחיל במתחם של לינה וקמפינג שנקרא cronins yard. הליכה יחסית מתונה (עליה לא מורגשת) לאורך נחל יפה, בין שדות ירוקים של מרעה ולאט לאט מתקרבים עד שהאגם מופיע מולנו. פשוט מדהים. הילדים לא התלוננו על ההליכה, לא יה להם קשה ועשו את זה בקצב יפה מאוד. בעלי השאיר אותנו ליד האגם והגיע למפלים בצידו השני… הרבה בוץ אבל שווה.
זה היה מעייף אז ארוחת צהריים וחזרה לחווה..
זה יצא הרבה יותר ארוך משחשבתי אז את החלק השני (של דבלין והסביבה) אכתוב מחר

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על אירלנד!